|
מלייקים אבל לא קונים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רוב האמריקנים אומרים כי למדיה החברתית אין כל השפעה על ההחלטות שלהם לגבי רכישות, כך עולה מסקר של גאלופ שפרסמו בגאלופ (24.6.14). אלו יכולות להיות חדשותדי משמחות לכל העסקים הקטנים שמאמינים כי ניהול דף בפייסבוק, בטוויטר או בפינטרסט צורך יותר מדי זמן, מסיח את הדעת, או לא שווה את המאמץ.
רק 5% מהנסקרים אמרו כי למדיה החברתית יש השפעה משמעותית על מה שהם קונים, כך על-פי הסקר, שכלל יותר מ-18,000 בוגרים אמריקנים. 30% אמרו כי למדיה החברתית יש השפעה מסוימת, ו-62% אמרו כי אין לה השפעה כלל.
אין אתר אינטרנט
על-פי הסקר, למרות שהדור הצעיר מושפע כיום יותר מה"לייקים" ומה"ציוצים", בהשוואה לדור הישן, הרי שלא במידה רבה: 7% מאלו שנולדו אחרי 1980 אמרו כי למדיה החברתית יש השפעה גדולה, ו-43% מהם אמרו כי יש לה השפעה מסוימת על מה שהם רוכשים. נתונים אלו מבוססים על סקרים שבוצעו בדצמבר 2012 ובינואר 2013 ופורסמו היום.
החדשות יכולות בהחלט לתת תוקף לאלו שמטילים ספק בשיווק המקוון ובוחרים באסטרטגיות בסיסיות יותר. על-פי סוכנות החדשות AP ליותר ממחצית מהעסקים הקטנים אין אפילו אתר אינטרנט.
ייתכן גם כמובן שהמגיבים לסקר לא העריכו כראוי את ההשפעה שיש לזרם הבלתי פוסק של הפוסטים במדיה החברתית עליהם. חברות אמריקניות הוציאו 5.1 מיליארד דולר על פרסום במדיה החברתית בשנת 2013 והם מאמינות כי מדובר בהשקעה מניבה ביותר.
סקר של נילסן משנה שעברה הראה כי מדיה חברתית יכולה דווקא להיות כלי פוטנציאלי לעסקים קטנים. עם זאת, בסקר, המגיבים אמרו כי הם מתייחסים לפרסומות במדיה החברתית ברמת אמון נמוכה יחסית לצורות מסורתיות יותר של פרסום. אותו סקר גילה גם כי שניים מבין סוגי השיווק האמינים ביותר היו המלצות מפה לאוזן ודעות של צרכנים אחרים שהועלו לאינטרנט.