|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
סיסי. יתווך [צילום: AP] נתניהו. שיגר משלחת [צילום: AP] שקט מתוח מחוץ לרצועה [צילום: AP]

ישראל שיגרה משלחת מו"מ לקהיר

שקט מתוח בדרום מלמד כי חמאס מכבד את הפסקת האש בת 72 השעות שהוכרזה החל מהיום משלחת ישראלית מצטרפת לפלגים הפלשתינים בקהיר כדי לדון בהפסקת אש ארוכת טווח שר החוץ ג'ון קרי נטול חלק פעיל במו"מ
05/08/2014  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות

הפסקת האש בת 72 השעות שהחלה ביום שלישי בבוקר בשעה 08:00 נראית כמחזיקה מעמד בינתיים, נכון לשעות אחר-הצהריים (17:00), מה שמביא להחלטה בישראל לשלוח צוות משא-ומתן לקהיר לשיחות עקיפות עם הפלגים הפלשתינים במטרה להגיע להפסקת אש יציבה. במצרים דיווחו כי המשלחת הישראלית אכן הגיעה. במשלחת עו"ד יצחק מולכו, ראש השב"כ יורם כהן וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נוטל מאחורי הקלעים חלק פעיל בשיחות, בניסיון להשיג הפסקת אש ארוכת טווח.

ישראל אמרה בעבר כי היא תחכה לראות אם חמאס יכבד את הפסקת האש לפני שתשגר משלחת לקחת חלק בשיחות להסדרה ארוכת טווח, מהן היא נמנעה עד כה. "הנציגים עזבו לפני שעה קלה. אני מניח שהם כבר הגיעו למצרים", מסר אחר-הצהריים גורם ישראלי רשמי לסוכנויות הידיעות.

בבוקר - רקטות לעבר ישובי הדרום

גל של רקטות נורה לעבר הדרום, אזור השפלה ואזורים מחוץ לירושלים רגע לפני תחילתה של הפסקת האש. רקטה אחת פגעה בבית בסמוך לבית לחם, כך מסרו המשטרה והתושבים.

הכוחות הקרקעיים של צה"ל השלימו את נסיגתם מרצועת עזה רגע לפני שהפסקת האש נכנסה לתוקף ביום שלישי בבוקר.

גורמים מדיניים בכירים בישראל אמרו שישראל נערכת לאפשרות שחמאס יפר את הפסקת האש, כפי שעשה בעבר, וגם הזהירו את הציבור הישראלי להמשיך ולהיות ערני שכן חמאס עדיין עלול לנסות ולבצע פיגוע גדול עבור "תמונת נצחון" אחרונה לפני שהפסקת האש הארוכה תיכנס לתוקף.

בישראל הדגישו כי הפסקת האש הייתה בלתי מותנית והצביעו על-כך שקבלתה באה לאחר שישראל סיימה להרוס את מנהרות הטרור.

המשלחת הפלשתינית, שכבר נמצאת בקהיר, הציגה את דרישותיה למצרים עוד ביום ראשון. הדרישות קוראות להפסקת אש מיידית והסרת המצור על רצועת עזה, בנוסף לפתיחתם מחדש של כל מעברי הגבול. הם גם קראו להבטיח ברמה הבינלאומית כי ישראל תימנע מלתקוף צבאית ברצועה בעתיד, וכי יתקבל סיוע של האו"ם בשיקום רצועת עזה.

הפלשתינים דרשו גם שדה תעופה ונמל ימי, בנוסף למעבר חופשי בין רצועת עזה והגדה המערבית.

גורמים רשמיים בישראל דחו את רשימת הדרישות הזאת על-הסף ואמרו כי היא "בלתי מציאותית לחלוטין".

הפסקת האש הקודמת שהוכרזה, גם היא בת 72 שעות, שהושגה בשבוע שעבר בתיווכם של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, ומזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הסתיימה 90 דקות לאחר שהחלה, עם הריגתם של שלושה חיילים ברפיח.

תאריך:  05/08/2014   |   עודכן:  05/08/2014
עופר וולפסון
+נפרץ דף הפייסבוק של ח"כ מרב מיכאלי
01:00 06/08/14  |  
עמוד הפייסבוק של חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) נפרץ בידי פצחנים ערבים. הם שינו את תמונת הנושא של הדף והכניסו בשמה פוסטים בזכות עזה.
+כוח עליון, סיוט תחתון
00:51 06/08/14  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מה קורה כאשר טיסה ללונדון מתבטלת בשל המצב הביטחוני? אנשי נתב"ג וחברת QAS צריכים לטפל ב-150 נוסעים עייפים, חלקם בעלי מגבלות פיזיות. הם עושים את זה בחובבנות ובאדישות שלא ייאמנו

(service בקושי, quality בכלל לא)
+הקצין שהסתער למנהרה ביקר את משפחת גולדין
00:45 06/08/14  |     |   לרשימה המלאה
סגן איתן ייזכר בוודאי כאחד מגיבורי המבצע. הוא ניהל מרדף אמיץ אחר המחבלים בתוך מנהרת הטרור, ובזכות הממצאים שמצא בשטח התאפשרה קבורתו של סגן הדר גולדין. עם המנחמים את משפחת גולדין היו איתן ואבירם: אחיו של סמל ראשון אורון שאול, שהוכרז כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע
(סגן איתן עם בני משפחת גולדין)
+הקרב הבא: בזירת המשפט הבינלאומי
00:19 06/08/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפלשתינים מבקשים מבית המשפט הבינלאומי בהאג לחקור את "פשעי המלחמה של ישראל"  ▪  ארה"ב מתנגדת לבקשה  ▪  גם עו"ד בבריטניה תובעים חקירה  ▪  הערכה: דוח מסוכן של המועצה לזכויות אדם
משפחה שביתה נפגע בחאן יונס [צילום: AP]
אל מלכי. פנייה להאג [צילום: AP]
+יוניסף: מעל 400 ילדים הרוגים בעזה
23:39 05/08/14  |  
קרן החרום של האו"ם לילדים "יוניסף" אומרת כי יותר מ-400 ילדים נהרגו במתקפה של ישראל ברצועה, יותר מ-70% מהם בני 12 ומטה. הארגון מעריך כי יותר מ-370 אלף ילדים פלסטינים חוו אירועים טראומטיים וזקוקים לתמיכה נפשית מיידית. פרניל איירונסייד, העומדת בראש המשרד של יוניסף בעזה, אמרה כי צוותי הסיוע המצומצמים אינם יכולים להתמודד עם אסון בסדר-גודל כזה. היא הזהירה מפני התפרצות מחלות מדבקות בשל מחסור חמור במי-שתייה נקיים. הדברים נאמרו בשיחת טלפון לז'נבה, שם כינס האו"ם מסיבת עיתונאים.
+השיחה בין קרי לנתניהו התנתקה
22:59 05/08/14  |  
במשרד החוץ האמריקני מאשרים כי שר החוץ, ג'ון קרי לא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאז שלשום. ביום ראשון שוחחו השניים בטלפון, אך השיחה נותקה ומאז לא שבו לדבר. לדברי דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ג'ן סאקי, השיחה נותקה "מסיבות טכניות". עיתונאי שהיה בתדרוך היומי בוושינגטון הקשה עליה ושאל אותה אם נתניהו טרק את הטלפון לקרי והיא ענתה: "לפעמים שיחות מתנתקות. זו הייתה שיחה קצרה". כשניסה לשאול שוב אם הייתה בעיה בתקשורת השיבה: "לא היה כלום. שום דבר מעניין". רק בשבוע שעבר אמר פקיד אמריקני בכיר כי קרי משוחח קבוע עם נתניהו כמה פעמים ביום.
+קהיר נגד נמל ימי ושדה תעופה בעזה
22:53 05/08/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מגעים קדחתניים על הפסקת אש קבועה ברצועת עזה  ▪  הנייה: "ניצחנו. מה שקצרה ידו של האויב להשיג בזירת המערכה, הוא לא ישיג בזירה המדינית"
(חוף עזה. יישאר ללא נמל [צילום: AP])
+ירדן הפיצה הצעת להחלטת מוהב"ט על עזה
22:04 05/08/14  |  
ירדן הפיצה בין חברות מועצת הבטחון הצעת החלטה בעניין המשבר בעזה. ההצעה הוגשה בשם הגוש הערבי באו"ם והיא קוראת להפסקת אש קבועה ברצועה ולהסרת המצור מעליה. ירדן גם קוראת לקהילה הבין-לאומית להתגייס לשיקום עזה ודורשת מן האו"ם לחקור את ההתקפות על בתי-ספר ברצועה. בריטניה היא הנשיאה התורנית של מועצת הביטחון. שגריר בריטניה באו"ם, מארק לאייל גרנט, אמר לְכתבים כי ההצעה הירדנית תידון בימים הקרובים, אך הוסיף כי אפשר שתידרש גישה אחרת משום שלאחר ניסוח ההצעה השתנה המצב בשטח ונכנסה לתוקף הפסקת אש. גם דיפלומטים אחרים באו"ם אמרו כי יש להמתין לתוצאות השיחות בקהיר.
+הנייה: לא נפקיר את אנשינו שנפגעו
21:37 05/08/14  |  יואב יצחק
איסמעיל הנייה, סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון החמאס, מבטיח לנפגעים ולבני המשפחות של ההרוגים לסייע להם, ככל שניתן. דמם של ההרוגים והפצועים הוא באחריות ההנהגה, אמר. לא נפקיר אותן. הנייה הוסיף עוד, כי בכוונת הנהגת החמאס לפעול לשיקום כל ההריסות "מהתוקפנות האכזרית", כדבריו, של ישראל. כל מה שהאויב הרס, אמר הנייה, ממשלת החמאס תשקם. אנחנו נאמנים לאנשינו, הבטיח.
+חמאס: אצבענו עדיין על ההדק
18:58 05/08/14  |  עופר וולפסון
הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל-קסאם, מוסרים בהצהרה כי הסכסוך עם ישראל לא יסתיים עד שדרישותיהם ייענו. זוהי התגובה הראשונה של הארגון הצבאי מאז תחילתה של הפסקת האש הבוקר ב-08:00. "האצבע שלנו על ההדק", נאמר. "המהלכים של האויב יקבעו את תוצאותיו של הקרב".
+תושבי עוטף עזה יכולים לשוב לבתיהם
18:26 05/08/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פיקוד העורף מאפשר פתיחה מחדש של בתי ספר וגני ילדים במרחק של 7 ועד 40 קילומטר מרצועת עזה ובלבד שיש בהם מקלטים נאותים לילדים
(בעזה כבר משחקים בנדנדה [צילום: AP])
+ynet חוזר לשגרה
17:34 05/08/14  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחרי ארבעה שבועות של איפוק, אתר האינטרנט של נוני מוזס חוזר לעשות את מה שהוא הכי אוהב: לתקוף את בנימין נתניהו וממשלתו. לצורך כך הוא מעוות עובדות, מספסר בחיילי צה"ל ומוציא דברים מהקשרם. בקיצור: מצב החרום הסתיים
(זורעים בהלה [צילום: דו"צ])
+הנפגעת העיקרית מרקטות פלשתיניות - רצועת עזה
16:45 05/08/14  |  עופר וולפסון
על פי נתוני דובר צה"ל, מספר הרקטות שנורו על ידי פלשתינים ונפלו בשטח רצועת עזה גדול מזה שפגעו בערים בשטח ישראל מהלך מבצע צוק איתן. הצבא מעריך כי 119 רקטות שנורו על ידי הפלגים הפלשתינים התפוצצו בעזה, בעוד ש-116 רקטות פגעו במהלך המבצע באזורים עירוניים בישראל. מעל 3,000 רקטות נורו בסך הכל מרצועת עזה לעבר ישראל, כתפוצה הרחבה בותר שלהן נפלה באזורים בלתי מיושבים או יורטה על ידי מערכת ההגנה כיפת ברזל.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ישראל שיגרה משלחת מו"מ לקהיר
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ראיס-פוטין-טיל400
5/08/14 18:44
2
ראיס-פוטין-טיל400
5/08/14 18:49
3
וכרגיל
5/08/14 20:08
 
ראיס-פוטין-טיל400
7/08/14 11:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
זהו, מצב החרום נגמר. מבצע צוק איתן הסתיים, כולם יכולים לחזור לשגרה. איך אני יודע? פשוט מאוד: ב-ynet חזרו להשתלח בממשלה. אחרי ארבעה שבועות שהיה לא נעים או לא פטריוטי למרר את חייהם של בנימין נתניהו ושריו - כבר באמת אי-אפשר להתאפק יותר.
05/08/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ניתן לראות כי שדה-הקרב השתנה בשנים האחרונות. כלומר, אם בעבר מלחמה התנהלה בין מדינה אחת לאחרת או לחלופין בין קבוצת מדינות המשתייכות לאותה קטגוריה (כפי שקרה בשתי מלחמות העולם),היום מדינה נלחמת מול ארגון טרור אשר מתפקד כארגון גרילה.
05/08/2014  |  רועי אורן  |   מאמרים
המלחמה עם החאמס עדיין לא נגמרה. אין ברצוני לבקר את ניהול המלחמה כל עוד היא לא נגמרה. הרעיון הדמוקרטי של בחירת נציגים של העם הוא שנותנים להם זמן קצוב כדי לנהל את המדינה לפי מיטב שיפוטם. אין לי ואין לאף אחד, תמונה מלאה של כל הגורמים המשפיעים על החלטה, על הכוונות והתוכניות של ראש הממשלה. אך לקראת הפסקת האש והוצאת הכוחות שלנו מרצועת עזה הרשו לי לסכם את הרגשת המועקה האישית שלי על תוצאות מהלך המלחמה עד כה.
05/08/2014  |  יורם הר-לב  |   מאמרים
הירי של החמאס בעוצמה מוגברת סמוך לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש, מעיד יותר מכל על מאוויי החמס וכוונותיו. במצב זה אין לתת אמון בהסכמות ככל שיושגו עם כנופיות הטרור, כל עוד הן לא משנות את המקצוע (טרור) בו בחרו.
05/08/2014  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
רצוי שכל ישראלי, מהימין, המרכז והשמאל כל אדם בעולם, כל בן אנוש יקשיב למילים הבודדות המושמעות מפני אחד המנהיגים של האחים המוסלמים בכווית.
05/08/2014  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
הנזק האזרחי למשק: מעל 4.5 מיליארד שקלים  /  עופר וולפסון
מטחים כבדים לישובי הדרום לפני הפסקת האש  /  מירב ארד
בריטניה בוחנת יצוא ביטחוני לישראל  /  מחלקה ראשונה
הג'יהאד האיסלאמי  /  אריאל י. לוין
חמאס  /  אריאל י. לוין
סג'עייה  /  אריאל י. לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il