בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף 98 מיליון שקל הוגשה (29.7.14) נגד פלאפון, סלקום, הוט מובייל וגולן טלקום, בטענה שהן מסתירות מהציבור את דבר קיומו של מוקד חינמי לבירור מספרי טלפון, אותו הן חייבות להפעיל על-פי תנאי רשיונותיהן.
רונן מאיוסט טוען, כי החברות מחויבות להקים מאגר מידע חינמי, שעלות הקמתו ותפעולו תגולם במחירי השירות הכוללים אותם משלם ציבור הלקוחות. ואולם, רוב הציבור אינו מודע לעובדה שצריכה להיות לו אפשרות לקבלת שירות זה, שכן החברות מסרבות לפרסם את דבר קיומו כנדרש - בדף נפרד באתרי האינטרנט וארבע פעמים בשנה בעיתונות הכתובה.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד שי פניני, נאמר, כי מוקדי בירור מספר הטלפון אינם עומדים בזמני מענה סבירים ומקובלים, ובשום שלב מהשלבים בהם נבדקו זמני המענה לא נתקבלה תשובה לאחר שלוש דקות תמימות של המתנה.
לדבריו, גם כאשר הנתבעות מפרסמות באתרי האינטרנט שלהן את העובדה שהקימו מוקד לבירור טלפונים במחיר סביר או בחינם, הן מפרסמות מספרים שאינם מחוברים, מספרים בהם לא ניתן כל מענה או שאינם עומדים בדרישת הרישיון למענה טלפוני 24 שעות ביממה. טרם הוגשו כתבי הגנה.