|
מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו [צילום: סיון פרג']
|
|
|
|
|
חברת התקשורת פרטנר דיווחה (יום ד', 13.8.14) על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2014. מהדוחות עולה כי החברה רשמה ברבעון השני הכנסות של 1.087 מיליארד שקל, ירידה של 4% לעומת הכנסות של 1.1 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח לרבעון השני הסתכם ב-46 מיליון שקל, עלייה של 130% בהשוואה לרווח של 20 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח משקפת שיפור ב-Adjusted EBITDA כמו גם הוצאות מימון, נטו, נמוכות יותר.
הכנסות משירותים ברבעון השני 2014 הסתכמו ב-862 מיליון שקל (251 מיליון דולר), ירידה של 9% מ-950 מיליון שקל ברבעון השני 2013.
הכנסות משירותים במגזר הסלולרי ברבעון השני 2014 הסתכמו ב-667 מיליון שקל (194 מיליון דולר), ירידה של 8% מ-726 מיליון שקל ברבעון השני 2013. הירידה נבעה בעיקרה מהמשך שחיקת המחירים של שירותים סלולריים, בעקבות התחרות העזה בענף, אשר קוזז בחלקו מעליה בהכנסות משירותי נדידה פנים ארצית.
הכנסות משירותים במגזר הקווי ברבעון הסתכמו ב-248 מיליון שקל (72 מיליון דולר), ירידה של 10% בהשוואה ל-277 מיליון שקל ברבעון השני 2013. הירידה מוסברת בעיקר מהשפעת שחיקת המחירים של שירותי המגזר הקווי, כולל שיחות מקומיות, שיחות בינלאומיות ושירותי אינטרנט, כמו גם ירידה בהכנסות מדמי קישור גומלין, עקב הפחתה בתעריף קישור הגומלין במגזר הקווי, החל מחודש דצמבר 2013.
ההכנסות מציוד הסתכמו ב-225 מיליון שקל (65 מיליון דולר), עלייה של 25% בהשוואה ל-180 מיליון שקל ברבעון השני 2013. הצמיחה נובעת בעיקרה מגידול במספר המכשירים שנמכרו.
הוצאות תפעוליות (הכוללות עלות מכר שירותים, הוצאות מכירה שיווק והנהלה, ללא פחת והפחתות) הסתכמו ב-642 מיליון שקל (187 מיליון דולר) ברבעון השני 2014, ירידה של 8%, או 58 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון השני 2013. הירידה משקפת בעיקרה את השפעת תהליכי ההתייעלות שבוצעו במהלך 12 החודשים החולפים, כמו גם את הירידה בהוצאות קישור הגומלין בין היתר עקב הפחתה של כ-60% בתעריף קישור הגומלין במגזר הקווי החל מחודש דצמבר 2013. ההוצאות התפעוליות כולל הוצאות פחת והפחתות ברבעון המדווח ירדו ב-7% בהשוואה לרבעון השני 2013.
נכון לסוף הרבעון השני 2014, בסיס מנויי הסלולר של החברה (כולל מנויי מודם סלולרי ו-012 מובייל) הסתכם בכ-2.91 מיליון מנויים, כולל כ-2.14 מיליון מנויי Post-Paid המהווים 73% מבסיס המנויים, וכ-776 אלף מנויי Pre-Paid המהווים 27% מבסיס המנויים.
במהלך הרבעון ירד בסיס מנויי הסלולר בכ-22 אלף מנויים. בעוד שבסיס מנויי ה-Pre-Paid ירד בכ-23 אלף מנויים, בסיס מנויי ה- Post-Paid גדל בכ-1,000 מנויים.