|
חשש לאי עמידה בלו"ז [צילום: נתיבי ישראל]
|
|
|
|
הפרויקט כולל טרמינל נוסעים חדיש בן שתי קומות, רציפי נוסעים ומגרש חנייה דו-קומתי ליותר מ-700 כלי רכב. בצמוד לתחנה ייבנה מרכז תחבורה גדול שישמש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. השטח הכולל מבנה תחנה, שליטה ובקרה וחניון יגיע ל-1,500 מ"ר. הפרויקט כולל כ-5,000 מ"ר של שטחי סלילה ופיתוח והקמת 3,000 מ"ר קירות תומכים. אומדן תקציבי: 129 מיליון ש"ח. מועד סיום מתוכנן: אוגוסט 2016.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
החברה הקבלנית אברהם יצחק הגישה (20.8.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה לביטול זכייתה של חברת י.לרר (הנדסה) במכרז של חברת נתיבי ישראל לביצוע תחנת הרכבת בכרמיאל ולמתן צו המורה על ביטול המכרז.
בעתירה נטען, כי בהצעתה של לרר נפלו פגמים מהותיים שאין הדעת ודין המכרז סובלתם, ועיקרם אי-עמידה בתנאי הסף. העותרת היא שזכתה במכרז, אולי לרר הוכרזה כזוכה במקומה בעקבות עתירה שהגישה. לדברי יצחק, בהליכים הקודמים טענה חברת נתיבי ישראל, כי יש לפסול גם את הצעתה של לרר בשל העדר ערבות בנקאית ולבטל את המכרז.
אולם בית המשפט הורה לנתיבי ישראל לבדוק את הצעתה של לרר וככל שתימצא כשרה, להכריז עליה כזוכה במכרז. נתיבי ישראל קיימה את ההחלטה ובתחילת החודש הכריזה על לרר כזוכה. לטענת יצחק, הפרויקטים שביצעה לרר והציגה במכרז, ובהם היכל הספורט רוממה בחיפה, אינם עומדים בתנאי הסף.
לטענת העותרת, אף שלא היה חולק שהצעתה שלה עמדה בתנאי הסף, פסלה אותה נתיבי ישראל רק משום שנפלה טעות בסכום שהוצהר בנוגע להיקפו הכספי של אחד הפרויקטים שהציגה. לפיכך, חייבת נתיבי ישראל לפסול גם את הצעתה של לרר ומאותה סיבה.
העותרת טוענת, באמצעות עו"ד יעקב שרעבי, כי לנגד עיני ועדת המכרזים עמד שיקול אחד ויחיד והוא הפגיעה בלוחות הזמנים לביצוע הפרויקט אם תיפסל הצעתה של לרר. אולם לא יעלה על הדעת, כי בשל שיקול זה תאושר הצעה פגומה אשר לא יכול להיות ספק כי בנסיבות אחרות הייתה נפסלת.