מדד אמון הצרכנים נמצא במגמת ירידה מתמשכת בחודשים האחרונים. כך עולה (יום ג', 9.9.14) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
לפי נתוני חודש אוגוסט, המדד עמד על 26%- (מינוס), והצביע על פסימיות גוברת של הצרכנים, לעומת חודש אפריל שבו עמד ערך המדד על 22%-. מגמה זו משתקפת גם במדד האמון היחסי, בו חלה ירידה מערך של 90% בחודש אפריל ל-73% בחודש אוגוסט.
בלמ"ס אומרים כי להבדיל משלוש השנים הקודמות, לא נצפתה הקיץ ירידה חדה במדד אמון הצרכנים, על-אף ההרעה במצב הביטחוני במהלך המבצע "צוק איתן".
השוואה בינלאומית של מדד אמון הצרכנים מראה כי בישראל, ערך מדד אמון הצרכנים נמוך עדיין ביחס לרוב מדינות ה-
OECD הנבחרות.
סקר הערכת המגמות בעסקים לחודש אוגוסט, הנערך בקרב מנהלי החברות, מלמד כי בדומה ליולי (6%-) גם החודש נרשמה במאזן הפעילות הכוללת הערכת המנהלים שלילית גוברת (8.6%-) בשל מבצע "צוק איתן". למעשה, בכל הענפים נרשמה הערכת מנהלים כוללת שלילית ואף הנמוכה ביותר מאז ינואר 2013.
בענף המלונאות המשיכה מגמת הירידה בהערכת המנהלים והערכת המנהלים היא הנמוכה ביותר מתחילת הסקר בדצמבר 2010 (46%-). במצב העסק בשלושת החודשים הקודמים הערכות המנהלים בכל המדדים היו הנמוכות ביותר מתחילת הסקר (דצמבר 2010). במדדים "מספר לינות ישראלים" ו-"מספר לינות תיירים" הערכת המנהלים הייתה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2013. בשני המדדים חלה צניחה של מעל 50% מההערכה של החודש הקודם.
90% מהמנהלים בענף ציינו את המגבלה "המצב הביטחוני בישראל" כמגבלה חמורה באוגוסט (לעומת 70% ביולי). גם בשאר השאלונים חלה עלייה במספר המנהלים שציינו את המגבלה "המצב הביטחוני בישראל" כמגבלה חמורה. החודש כמעט ולא היו מנהלים שציינו את המגבלה כלא רלוונטית.
במסחר קמעוני, הערכות המנהלים על מצב העסק בשלושת החודשים הקודמים, מדד "שינוי בהיקף מכירות" הוא הנמוך ביותר מינואר 2013. במקביל חלה עלייה במדד "השינוי במלאי הסחורות" והוא היה הגבוה ביותר מינואר 2013.