|
צוקרברג. הרגש השלילי בדרך [צילום: AP]
|
|
|
|
|
פייסבוק שקולת על הוספת כפתוא "שנאתי" (Dislike) לאתר שלה. כך אמר (יום ו', 12.12.14) מייסד האתר מארק צוקרברג.
במפגש שאלות ותשובות בקליפורניה, אמר צוקרברג כי מדובר באחד מהפיצ'רים המבוקשים ביותר על-ידי המשתמשים ברשת החברתית.
הוא אמר כי צריך למצוא דרך שתוודא שזה כי הדבר לא יהפוך לכי להשפיל את הודעותיהם של אנשים.
על-פי הנתונים של פייסבוק, 4.5 מיליארד לחיצות "אהבתי" (Like) נוצרים מדי יום.
"אחד הדברים שאנחנו כבר חושבים עליו הרבה זמן הוא מה הדרך הנכונה לעשות את זה כדי שאנשים יוכלו בקלות להביע מגוון רחב יותר של רגשות," מארק צוקרברג אמר לקהל במטה של פייסבוק.
"הרבה פעמים אנשים משתפים בפייסבוק רגעים עצובים בחייהם. לעתים קרובות אנשים אומרים לנו שהם לא מרגישים בנוח ללחוץ על 'לייק', כי הרגש לא הרגיש מתאים.
"יש אנשים שבקשו כפתור סלידה מפני שהם רוצים להגיד, 'זה דבר לא טוב." זה לא משהו שאנחנו חושבים שהוא טוב לעולם.
"אני חושב שזה מאוד חשוב שיש רגשות שאנשים רוצים להביע."
"לייק" מזויף
כפתור ה"לייק של פייסבוק זכה לביקורת כשיטה באמצעותה הרשת החברתית אוספת מידע על הרגלי הגלישה של המשתמשים שלה.
המערכת גם ספגה אש בשל ההיקף הגבוה של "לייקים" מזופים - כאשר הפופולריות של תוכן ממותג מתנפחת באופן מלאכותי.
פייסבוק החלה להילחם בתופעה שזכתה לכינוי "חקלאות לייקים" - עסקים, שתמורת המחיר הנכון, יספקו מספר עצום של "לייקים" במהירות. הדבר ייעשה באמצעות רובוטים אוטומטיים, או על-ידי רשת של בני אדם שיקבלו סכום זעיר בעבור כל לחיצה.