|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

המבקר נגד יו"ר ועדת הבחירות

מבקר הליכוד: נתניהו לא יוכל להתמודד

יו"ר ועדת הבחירות: למבקר אין סמכות כזאת המבקר טוען שיש לו סמכות על-פי חוק המפלגות, לאחר שהתברר שנתניהו עשה שימוש במשאבי המפלגה לקידום מועמדותו
24/12/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
נתניהו. לא יוכל להתמודד [צילום: פלאש 90]

גלילי. לא היתה ברירה

אסיר מועמדות נתניהו בכפוף לשימוע
איציק וולף
עו"ד שי גלילי, מבקר הפנים של הליכוד, דורש מיו"ר המפלגה הסברים מדוע השתמש באופן פסול ואסור במשאבים של המפלגה לצורך קידום מועמדותו בבחירות המקדימות * עובדי המפלגה יצרו עבור נתניהו קשר עם פעילים מרכזיים ומטה המפלגה שימש אותו לכנס פוליטי פנימי * העונש על עבירת קבלת תרומה רעיונית או כספית מהמפלגה - עד שלוש שנות מאסר
לרשימה המלאה

מבקר הפנים של מפלגת הליכוד הודיע (יום ד', 24.12.14), כי הוא פוסל את מועמדותו של יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לבחירות המקדימות שצפויות להתקיים ב-31 בדצמבר.

הצעד נעשה על סמך סעיף 28 לחוק המפלגות ובעקבות ממצאים המוכיחים לדברי המבקר, עו"ד שי גלילי, כי נתניהו עשה שימוש במשאבי המפלגה לצורך קידום מועמדותו. לדבריו, על-פי סעיף 287 (א) לחוק העונשין, התעלמות מההנחיה, עלולה להיחשב כעבירה שבצידה שנתיים מאסר.

בתגובה אמר יו"ר ועדת הבחירות של המפלגה, השופט בדימוס מנחם נאמן, כי למבקר אין סמכות לקבל החלטה כזו. נאמן כתב בתשובה לגלילי: "כשאנו עומדים לפני בחירות פנימיות שבהן הושקע כבר הון עתק, ובמערכה קשה מול המפלגות האחרות, עצם שקילת פסילתו של נתניהו גורמת נזק שאין לשער. החלטה על פסילה כזו נוגדת בתכלית את רצון כל בעלי זכות הבחירה - הן אלו שמתכוננים להצביע לנתניהו והן אלו שמתכוננים להצביע לדני דנון". לסיכום הוא כתב: "לדעתי אין להחלטה זו כל תוקף שכן היא ניתנה על ידך ללא כל סמכות".

במכתב ששלח גלילי לפרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, דחה גלילי את טענותיו של נתניהו בדבר הסמכות שיש כביכול לוועדת הבחירות לנקוט בסנקציות נגד מועמד שפעל בניגוד לחוק המפלגות. לדבריו, סעיף 28 לחוק קובע בפירוש: "קבע הגוף המוסמך לכך במפלגה, ובאין גוף כזה, המוסד לביקורת, כי מועמד לא קיים הוראה מהוראות פרק זה, רשאי הוא, בין היתר, לפסול את מועמדותו, ואם נבחר לתפקיד במפלגה, רשאי הוא לבטל את הבחירה".

עוד ציין כי טענת שמרון בתגובה שהגיש בשם נתניהו כי לוועדת הבחירות סמכות שיורית לפסול מועמד בגין הפרת חוק המפלגות נסתרת על-ידי סעיף 28 לחוק אשר קובע באופן מפורש ופוזיטיבי שבעת שלא נמסרה הסמכות לאף גורם - היא מסורה בידי מבקר הפנים.

לדבריו, גם ניסיון להוכיח שחוקת הליכוד מוציאה את הסמכות לנקיטת סנקציות מידי מבקר הפנים אינה עומדת בפני חוק המפלגות, שהוא חקיקה ראשית, אשר קובע שהסמכות ניתנה למבקר הפנים.

שמרון טען בפני גלילי, כי הדוגמאות שציין לשימוש שעשה נתניהו במשאבים של המפלגה לא היו קשורות לבחירות המקדימות אלא היו תגובה למתקפות של מפלגות אחרות על הליכוד. גלילי לא קיבל הסבר זה ואמר כי הוא עומד בסתירה לעובדות שהונחו בפניו.
פסילת מועמדותו של נתניהו בפריימריז / הודעה
מבקר הפנים של הליכוד מודיע לפרקליטו של יו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, על פסילת מרשו מהתמודדות בפריימריז שיתקיימו ב-31 בדצמבר תוך הסתמכות על סעיף 28 לחוק המפלגות.

זכות לשוויון גוברת על זכות להיבחר

"אילו חפץ היה מר נתניהו להציג את עמדות המפלגה כנגד המתקפות הנעשות מצד מפלגות אחרות, יכל היה לעשות כן בישיבת סיעת המפלגה בכנסת או בפני פורום פומבי אחר, ולא בפני חברי הגוף הבוחר בבחירות המקדימות. בשום פנים, לא ניתן לראות כנס במשרדי המפלגה, בפני חברי הגוף הבוחר, בעיתוי שבא בגדרי "תקופת הבחירות המקדימות" ותוך נשיאת דברים של תיאור עצמי המקדמים בהכרח את מועמדותו של מרשך בבחירות המקדימות - כתגובות תמימות של המפלגה להשמצות של מפלגות אחרות", ציין.

ביחס לטענות מבקר הפנים בדבר שימוש שעשה נתניהו בעובדי המפלגה לצורך ארגון כנסים פוליטיים פנימיים טען שמרון כי מדובר בעובדים ב'משרת אמון' בלשכת יו"ר המפלגה וכי ככאלה יש ליו"ר המפלגה רשות לעשות בהם שימוש גם לצורך קידום מועמדותו. עוד טען כי בדומה לעוזרים פוליטיים במשרדי השרים, כך גם עוזרי יו"ר המפלגה יכולים לסייע לו בפעילות פוליטית.

"טענתך זו לא ניתן לקבל. תחילה, משום שבין אם מותר היה לעובדים השכירים האמורים לסייע לפעילות פנים מפלגתית של יושב-ראש המפלגה בבחירות המקדימות ובין אם לאו, אין הדבר רלוונטי לעובדה כי מדובר "בתרומה אסורה" מהמפלגה למר נתניהו בכובעו כ"מועמד". באשר, מועמדים אחרים שעדיין (עד היום) רשומים ככאלו, כגון מר משה פייגלין, מר יואב
קיש ומר דני דנון, לא זכו לעובדים שכירים מטעם המפלגה, שיעמדו לרשותם במסגרת הבחירות המקדימות בהיקף זהה או בכלל - ולפיכך, בהתאם להגדרות שבחוק המפלגות, המדובר "בתרומה אסורה" מתאגיד, לכל דבר ועניין", קבע.

עוד הוסיף כי כללי שירות המדינה אסרו שימוש של שרים בעוזריהם לצרכים פוליטיים ועל כן לא ניתן להסיק מן הפרקטיקה הזאת היתר לעשות כך בליכוד.

עו"ד גלילי ציין עוד כי אילו היה מודיע נתניהו בתשובתו כי הוא מכיר בפגם שנוצר, וכי הדבר היה בבחינת "טעות", תוך הצעתו "לקזז" את התרומה שקיבל מהמפלגה בדרך של הענקת סיוע
זהה ליתר המועמדים בזמן שנותר, סביר להניח כי היה מחליט שלא לפסול את מועמדותו, נוכח עקרון המידתיות. "אולם, הלכה למעשה, מרשך לא רק שלא מכיר ב"טעות זו", אלא אף מנסה להצדיקה, תוך המשך שימוש בעובדים שכירים נוספים של המפלגה באירועים מאוחרים להודעתי הראשונית", ציין.

"נסיבות אלו, אפוא, יצרו "מסה קריטית" של שימוש ברכוש ובעובדי המפלגה, עדי כדי שלילת כל אפשרות לקיום בחירות שוויוניות, באופן שהטה אותי להפעיל סמכותי ולהורות על
פסילת מועמדותו של מר נתניהו בבחירות מקדימות אלה", כתב.

גלילי הסביר כי נגד זכותו החוקתית של נתניהו לבחור ולהיבחר עומדת זכותם החוקתית של המועמדים האחרים לבחור ולהיבחר בבחירות שוויוניות.

"ער אני לעובדה כי מדובר בפסילתו של ראש ממשלה מכהן, וכי פסילה זו עלולה להביא נזק פוליטי וכספי למפלגה (שככל הנראה תזדקק לעריכת בחירות מקדימות חלופיות). אולם שיקולים אלו אינני יכול לשקלל במאזן השיקולים האמור, הואיל והם בבחינת "שיקולים זרים". באשר, חוק המפלגות העניק סמכות סטאטוטורית לרשותי לפסול מועמד אשר הפר את הוראות חוק המפלגות הנוגעות לבחירות המקדימות", כתב. עוד הוסיף כי תכלית החוק נועדה לקבוע כללים של מינהל תקין ושוויון בין המועמדים בבחירות מקדימות.

"אשר על כן, ובלית כל ברירה סבירה אחרת בנסיבות הקיימות, אין לי אלא להפעיל סמכותי לפי סעיף 28 כה' לחוק המפלגות, ולהורות על פסילת מועמדות מרשך (מר נתניהו) בבחירות המקדימות, שעתידות להיערך ביום 31.12.14", לשון הודעת מבקר הליכוד.

תאריך:  24/12/2014   |   עודכן:  24/12/2014
איציק וולף
+תיקי החינוך והרווחה יימסרו לבית היהודי
20:13 24/12/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נפתלי בנט ושר מכהן אחר של הבית היהודי יקבלו תיקים שהיו בידי יש עתיד  ▪  ציפי חוטובלי תהיה גם סגנית שר המדע
(שי פירון ונפתלי בנט בימים אחרים [צילום: מרים צחי/מקור ראשון])
+גלאון: נתניהו וסילבן משרתים את האינטרסים של תשובה
19:23 24/12/14  |  
יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון, תקפה את בנימין נתניהו ואמרה כי "במקום לגבות את ההחלטה האמיצה של דיויד גילה, משרד האנרגיה בראשותו של סילבן שלום ממשיך לשרת את האינטרסים הצרים של יצחק תשובה כפי שעשה בעקביות בשנים האחרונות". לדבריה, העמידה לצידו של המונופול היא שערורייה ומצביעה על אובדן הבושה המוחלט של נתניהו ושריו, שכבר אינם מנסים להעמיד פנים ולשכנע את הציבור שהם עובדים בשבילו ולא בשביל הטייקונים. היא התייחסה לדברי מנכ"ל משרד האנרגיה לממונה על ההגבלים העסקיים בעקבות נסיגתו מהסדר הפשרה מול חברות הגז.
+ח"כ מאיר שטרית צפוי לפרוש מהחיים הפוליטיים
19:03 24/12/14  |  
חבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) צפוי להודיע (ה') כי הוא פורש מן החיים הפוליטיים. שטרית כיהן כחבר כנסת משנת 1981 למעט קדנציה אחת. בעקבות כך, מסביר הכתב עמית סגל, מי שצפוי לנהל את טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הוא יו"ר הכנסת הזמני - ותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ.
+סקר: רשימה ערבית משותפת תעלה אחוזי הצבעה אצל הערבים
18:54 24/12/14  |  
כמעט 70% מהערבים בישראל מתכוונים להצביע בבחירות אם תרוץ רשימה ערבית משותפת, זאת בהשוואה ל-56% השתתפות בציבור הערבי ב-2013. כך עולה מסקר דעת קהל שנערך על ידי מכון "מחקרי הגל החדש" עבור האתרים 972+ ושיחה מקומית. לעומת זאת, במקרה שההנהגה הערבית תקרא להחרמת הבחירות, 54% אמרו שהם ייענו לקריאה ויחרימו את הבחירות.
+יחימוביץ': מברכת על חזרת עמיר פרץ
18:52 24/12/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+חיזוק מדיני לכחלון: ד"ר מייקל אורן
18:50 24/12/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+עמרם מצנע פורש מהחיים הפוליטיים
15:52 24/12/14  |  
חבר הכנסת עמרם מצנע (התנועה) פורש כצפוי מהחיים הפוליטיים, לאחר שלא שוריין לו מקום ריאלי ברשימת העבודה-התנועה לכנסת.
+על האש
14:31 24/12/14  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
מפלגת ישי - כיסאולוגיה במקום אידיאולוגיה  ▪  מפלגת חרד"ל החדשה  ▪  קמפיין שס: עם אחד - סל אחד - מורשת אחת  ▪  אחמד אוהב ישראל - מיהו גזען?  ▪  מזל טוב ל'ידיעות' החוגג יובל וחצי  ▪  הכבד של יונתן הגדול  ▪  ולקינוח פסוקו
(אלי ישי. מסרב להיות מס' 2 [צילום: פלאש 90])
+מרצ - ליברלית?
14:31 24/12/14  |  יוסי ברנע   |   לרשימה המלאה
מצע מרצ מבטא תפיסה רפובליקאית לכאורה בקבעו: "מרצ תפעל ליישומה והטמעתה של תוכנית הליבה בכל מוסדות הלימוד המוכרים, שאינם רשמיים במגזר החרדי ותעמוד על הדרישה שהמדינה תימנע ממתן תמיכות ממשלתיות למוסד חינוך במגזר החרדי, אשר אינו מקיים תכני ליבה במסגרת תוכנית הלימודים הנהוגה במסגרתו"  ▪  הליקוי בתפיסה זו שהיא תפיסה כלל יהודית ואינה כלל אזרחית
([צילום: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבקר הליכוד: נתניהו לא יוכל להתמודד
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בבר
24/12/14 15:21
2
דיקטטורה שיפוטית.
24/12/14 15:31
3
ירושלמית
24/12/14 15:33
4
tiqvab@yahoo.com
24/12/14 15:46
5
מתסכל
24/12/14 15:49
6
tiqvab@yahoo.com
24/12/14 15:58
7
.
24/12/14 16:18
8
מבשרת
24/12/14 17:33
9
צורי
24/12/14 18:02
10
פעילות
24/12/14 19:31
11
גימי-יהודי מיהודה
25/12/14 00:38
12
נחום שחף
25/12/14 09:14
13
איש פשוט
25/12/14 10:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
מפלגת ישי - כיסאולוגיה במקום אידיאולוגיה מפלגת חרד"ל החדשה קמפיין שס: עם אחד - סל אחד - מורשת אחת אחמד אוהב ישראל - מיהו גזען? מזל טוב ל'ידיעות' החוגג יובל וחצי הכבד של יונתן הגדול ולקינוח פסוקו
24/12/2014  |  ציפי לידר  |   מאמרים
לזכותה של תנועת מר"צ, שיש לה מצע מפורט המופיע גם באתר. הוא מנוסח בבהירות ובתמציתיות, אבל לא יוצר לכידות רעיונית הניתנת להגדרה ליברלית.
24/12/2014  |  יוסי ברנע  |   מאמרים
"דרך השלום" של פאר טסי הפך מזמן ללהיט ברדיו, והיה צפוי שייעשה בו שימוש במערכת הבחירות הנוכחית. יוצרי הרשת לא חיכו הרבה והעלו גרסה שכמו השיר המקורי, מתייחסת ליחסים שבינו לבינה. אלא שהפעם אלה היחסים בין המתאחדים החדשים - יצחק (בוז'י) הרצוג, מנהיג מפלגת העבודה, וציפי לבני, מנהיגת התנועה.
24/12/2014  |  יניב הלפרין  |   חדשות
שלא כדרכי דחיתי את כתיבת המדור ממוצ"ש למוצ"א (מוצאי יום א) כדי להתייחס להחלטת מרכז 'תקומה' במוצ"ש להשאר חַבורים וחבוקים(?) ב'בית היהודי', ולרוץ ברשימה משותפת בבחירות הקרובות.
24/12/2014  |  ישראל רוזן  |   מאמרים
"רק לא ביבי" זוהי סיסמת הקרב החדשה של השמאל על גווניו. אכן סיסמה נאה, וגם קליטה, ואפילו מרגשת.
24/12/2014  |  קובי קמין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il