|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח

אולמרט: בימין צבועים ועושים ''פוזות''

ערפאת: דבריו של שרון - הצגה; מועצת יש"ע: <br>ראש ממשלה שיפנה מאחזים - לא יישאר בתפקידו

בימין הפוליטי לא לוקחים סיכונים, ומתחילים בצעדים למניעת פינוי המאחזים; בדיון סוער בכנסת, יצא השר אולמרט במתקפה חריפה נגד הימין
10/12/2003  |     |   חדשות   |   גדר הביטחון   |   תגובות

כינוס מועצת יש"ע
[צילום: מוטי סנדר]

תוקף, אולמרט
[צילום: באובאו]

   נועם שרביט, רנית נחום-הלוי
ח"כ הנדל לח"כ בראכה, שהורה להוציאו מהאולם: "חתיכת אפס, בריון מושחת"

   רנית נחום-הלוי
שר הביטחון לראשי יש"ע: יפונו 8 מאחזים בהם שניים מאויישים

   ענבל אביב
ראשי מועצת יש"ע ייפגשו הערב עם מופז; ידרשו להכשיר עשרות מאחזים בגדה

   ענבל אביב
צה"ל יפנה שישה מאחזים בלתי חוקיים בגדה

   נועם שרביט
היועמ"ש: מצער וחמור שרבנים ומנהיגי קהילות משתמשים במונח 'בוגד'

יושב ראש הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, מגיב הערב (ד', 10.12.03) בביטול לרמזיו של ראש הממשלה, אריאל שרון, על כוונתו לפנות התנחלויות. ערפאת אמר לכתבים ברמאללה, כי הצהרותיו של שרון הן "הצגה ותו לא".

"מדובר בהצגה, לא פחות ולא יותר. המציאות היא שהבניה בהתנחלויות ובניית גדר ההפרדה, ממשיכים מידי יום", אמר ערפאת.

כזכור, ראש הממשלה הצהיר אמש בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי הוא שוקל לפנות יישובים כבר בתקופה הקרובה, עוד לפני המהלך החד-צדדי הגדול שהוא מתכנן. ראש הממשלה אמר את הדברים בתשובה לשאלה של חבר סיעתו, אהוד יתום, ואמר כי הוא "בהחלט שוקל להזיז יישובים במסגרת התוכנית".

מועצת יש"ע בכינוס חירום בנווה דקלים

בתוך כך, ראשי מועצת יש"ע התכנסו הערב לישיבת חירום ביישוב נווה דקלים בגוש קטיף, כדי לדון באפשרות לפינוי המאחזים. יו"ר מועצת יש"ע, עדי מינץ, אמר כי "ראש ממשלה שיפנה מאחזים מיושבים - לא יישאר ראש ממשלה". דובר מועצת יש"ע, יהושע מור-יוסף, אמר כי על ראש הממשלה לדעת, כי אם יפנה את המאחזים, לא יהיה לליכוד מה להציע בבחירות הבאות.

מועצת יש"ע הודיעה, כי היא רואה בחומרה את תוכניותיהם של אולמרט ושרון. בכוונתה להוציא לרחובות הפגנות של מתיישבים מיש"ע ומתומכי ההתיישבות ביישובים בתוככי הקו הירוק, שיעבירו את מחאתם כנגד ההחלטות החמורות בדבר עקירת ישובים.

"ממשלה שהתחילה את דרכה בהצהרה רבתי שלא ננהל מו"מ תחת אש, היא אותה ממשלה שהולכת לפנות ישובים ומאחזים תחת אש", אמרו אנשי מועצת יש"ע. בזמן הקרוב תצא מועצת יש"ע עם תוכנית להתמודדות מול ההחלטות ההולכות ונרקמות.

עוד הוחלט כי בשבוע הבא, עוד לפני כנס הרצליה, תכונס מסיבת עיתונאים ובה תוצג דרך הפעולה החדשה של מועצת יש"ע. במסיבת העיתונאים צפויים ראשי מועצת יש"ע לקרוא לסיעות הימין לפרוש באופן סופי מהקואליציה.

תושבי נצרים פרסמו אמש הזמנה לציבור לעשות שבת ביישוב, בגוש קטיף, שעשוי להיתפס כסמל המאבק הבא. לדברי מארגני מסע הפרסום, ישנה היענות גדולה בציבור, וכאלף איש כבר אישרו את השתתפותם. השר בני אלון, רבנים, אישי ציבור וראשי מועצת יש"ע צפויים לבלות את השבת בנצרים.

בתגובה, אמר מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, כי "עושה רושם שראשי המתנחלים עדיין לא הבינו, שהציבור בישראל מזמן לא איתם, ושיש רוב גורף בעם לצאת מרצועת עזה ומהתנחלויות מבודדות בשטחים". לדברי אופנהיימר, "מוטב לראשי מועצת יש"ע להשלים עם עובדה זו ולסייע לממשלה בפינוי ההתנחלויות".

כינוס נוסף של הארגונים החוץ-פרלמנטריים

במקביל לכינוס מועצת יש"ע, התקיים בירושלים כינוס רב-משתתפים של הארגונים החוץ-פרלמנטריים של הימין, בו השתתפו, בין היתר תנועת "נשים בירוק", "מטות ערים", ועד רבני "פיקוח נפש", "חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי" "שנית גמלא לא תיפול" ועוד.

בפגישה נידונו דרכים שונות למנוע משרון לבצע "טרנספר גזעני וטיהור אתני בלתי חוקי שדגל שחור מתנוסס עליו". בהודעה משותפת שפורסמה נאמר, כי המשתתפים קוראים לחיילים לנצל את האפשרות שנותן צה"ל שלא להשתתף בפעולות אלו.

הגופים אף הודיעו כי הם מצטרפים לגילוי הדעת שפרסם ועד רבני עמותת 'פיקוח נפש', לפיו יוזמי הסכם ז'נבה הם "בוגדים", באשר גם הם רואים ב"עקירת יהודים מאדמתם" משום בגידה בעם ישראל, ולפיכך הם "מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה לצרף גם אותנו לרשימת הנחקרים בגין התבטאות זו" [ראו קישור בעניין זה].

הפעילים אף התייחסו לדברים הקשים של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק, שהשווה בשבוע שעבר את ועד הרבנים לחמאס, כשאמר: "הרבנים האלה אומרים את מה שאמר אתמול החמאס - ויש ביניהם דימיון רב". בתגובה, אמרו הפעילים: "כולנו חמאס, וכולנו מוכנים להיכנס לכלא".

במסגרת מאמצי סיעת האיחוד הלאומי לגבש חזית נגד תוכניתם של שרון ואולמרט לנקוט בצעדים חד-צדדיים, נפגש הערב השר אביגדור ליברמן במצודת זאב עם ראשי צעירי הליכוד וחברי מרכז הליכוד. אמש, אמר חבר סיעתו, ח"כ פרופ' אריה אלדד: "אנחנו ננצל את הימים הקרובים כדי לראות אם אנחנו מסוגלים לאסוף מספיק תמיכה בממשלת ישראל כדי להכשיל תוכנית זו של ראש הממשלה. ואם לא נצליח להכשיל את התוכנית הזאת, אין לנו מה לעשות בממשלה".

אולמרט: בימין צבועים ועושים "פוזות"

דיון סוער התקיים היום במליאת הכנסת, במהלך דיון בתוכניתו של מ"מ ראש הממשלה, השר אהוד אולמרט, לפינוי חד-צדדי של התנחלויות. אולמרט, נראה, הפך את עורו ותקף בחריפות את חברי הכנסת מהימין: "מי שבא עכשיו לטעון שנסיגה משטחים עומדת בניגוד להתחייבות לציבור - מעמיד פנים. כשהצטרפתם לממשלה, ידעתם שראש הממשלה תומך בפתרון של הקמת מדינה פלשתינית, שפירושה נסיגה משטחים נרחבים".

לאחר שח"כ שאול יהלום (מפד"ל) צעק בקריאת ביניים "רק אם יהיה שלום", הזכיר לו אולמרט כי למחרת אישורה של מפת הדרכים על-ידי הממשלה, לא פרשה המפד"ל מהקואליציה, למרות שהמשמעות של ההחלטה היא נסיגה משטחי מולדת. "למה הסכמתם לתוכנית הזו? על מה אתה מטיף מוסר? מהי הצביעות והעמד הפנים הנפוחה הזו? אתם חתמתם, אישרתם וביודעין פועלים נגד מה שעשיתם, זו הגינות? זה יושר? זו צביעות!".

"אבל אתם מפגינים צביעות, פוזה, העמדת פנים נפוחה", המשיך אולמרט בדבריו. "אני חושב שמדינת ישראל לא תוכל לקיים מדינה דמוקרטית יהודית שבה חיים מיליוני ערבים שהם אינם אזרחים שווי זכויות, עם זכות הצבעה שווה", הוסיף. בעקבות דברים אלה, עזב שר התיירות, בני אלון, את המליאה.

עם זאת, דאג אולמרט להדגיש, כי "מדינת ישראל לעולם לא תסכים לחזור לגבולות 67', לחלק את ירושלים ולהחזיר את הר הבית והר הזיתים

בפנותו אל חבריו בליכוד אמר אולמרט: "הלא בתוך ליבנו אנו יודעים את האמת. אין סיכוי להגיע להסדר כזה שלא על בסיס של פשרה, שפירושה שכל צד מוותר. פשרה שבה תהיה נסיגה ישראלית משטחים, אבל יהיה גם ויתור של הצד הפלשתיני על תביעות, על דרישות ועל חלומות".

למרות קריאות הביניים, המשיך אולמרט במתקפה: "יש ויכוח וירטואלי, מנותק מהמציאות, בין שתי קבוצות: הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני. הימין הקיצוני חי במציאות וירטואלית, כשהוא טוען שמדינת ישראל יכולה להמשיך ולהחזיק את כל השטחים מהירדן ועד הים. הדבר הזה איננו אפשרי".

בשלב זה, צעק ח"כ שאול יהלום "מה עם ירושלים?", וח"כ צבי הנדל השיב לו בציניות "אולמרט יחלק את ירושלים". הדבר עורר את חמתו של היו"ר הזמני, ח"כ מוחמד בראכה, שהוציא לבסוף את הנדל מהאולם, לא לפני שהשניים החליפו כינויים "לא מחמיאים", בלשון המעטה [ראו ידיעה נפרדת].

המתנחלים פינו מרצון 2 מאחזים לא חוקיים

הערב דווח, כי המתנחלים פינו היום מרצון 2 מאחזים לא חוקיים. האחד היה קרוואן ריק, שעמד במאחז סמוך ליישוב נעלה, בגזרת בנימין. השני הוא המאחז גבעת אריאל, מזרחית ליצהר שבשומרון, שם פונה מגדל מים. זהו המאחז החמישי שמפונה, מתוך רשימה של 6 מאחזים בלתי מאויישים, שפיקוד המרכז קיבל הוראה לפנותם.

קצין בכיר באמ"ן אמר אמש בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי במהלך החודשים האחרונים קיבל צה"ל הוראה לפנות 6 מאחזים, כאשר 3 מהם כבר פונו. שר הביטחון מופז, אמר אמש בפגישתו עם ראשי מועצת יש"ע, כי "8 מאחזים יפונו בקרוב, ביניהם גם מאחזים מאויישים", שניים מהמאחזים המאויישים, המועמדים לפינוי, הם גינות אריה שליד אמונה ומיגרון, בה גרים למעלה מ-40 משפחות.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין, פנחס ולרשטיין, עזב בזעם את הפגישה עם מופז. לדבריו, פינוי מאחזים מאויישים ללא הצבעה בכנסת, משמעו שבירת כל הכללים במדינה דמוקרטית: "מבחינתי מאחז מאוייש הוא שווה ערך ליישוב לכל דבר, ואני לא מקבל על עצמי, בשום מקרה, ללא מהלך דמוקרטי נכון, שום החלטה לגבי עתיד של איזשהו ישוב בארץ ישראל".

הצדדים סיכמו כי בימים הקרובים יתקיים מו"מ על פינוי מאחזים בהסכמה. המתנחלים דרשו מהשר מופז למלא את ההתחייבויות שנתנו להם ממשלות קודמות בנושא הכשרת המאחזים הלא חוקיים.

תושבת המאחז עמונה, יפעת ארליך, אמרה כי ראש הממשלה מזגזג. לדבריה, ראש הממשלה שרון הבטיח לתושבי המאחז הבטחות ושינה את דעתו: "לא ייתכן, שפעם אחת ברק יעשה הסכם מאחזים ואז עמונה כבר חוקית, וכשאני ישבתי אצל שרון לפני 3 שנים אז הוא הסכים שעמונה זה מקום חוקי, ורק שאל למה אנחנו עדיין לא בונים".

ח"כ הרצוג: יש לקבוע קריטריונים לפיצוי מתנחלים

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) פנה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, בבקשה לקיים דיון, בו ייקבעו הקריטריונים לפיצוי מתנחלים שיפונו מבתיהם. לדברי הרצוג, שאלת פינוי היישובים הופכת מעשית מיום ליום, ויש לדון בהקדם בהשלכותיה על היקף הפיצויים שיקבלו המתנחלים.

תאריך:  10/12/2003   |   עודכן:  11/12/2003
נועם שרביט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשעה שהממשלה קוראת לציבור לצאת לעבוד, ישנם אלפי עובדים שמבצעים את עבודתם באופן סדיר, אך אינם מקבלים משכורת, מאחר ולמועצות אין כסף לשלם.
10/12/2003  |  נועם שרביט  |   חדשות
עמותת 'אור ירוק' נערכת לקראת הכנס השנתי השני בתולדותיה, אשר ייפתח בשבוע הבא במלון הילטון בתל אביב. שלטים המבשרים על קיום 2 ימי הכנס כבר הוצבו ברחבי תל אביב, אף שהוא מיועד בעיקרו למוזמנים בלבד.
10/12/2003  |  עמוס באר  |   חדשות
ההסלמה ביחסי הרשות הפלשתינית והפת"ח לבין הארגונים הפלשתיניים האיסלמיים עולה מדרגה. ארגוני החמאס והג'יהאד האיסלמי הקימו הנהגה מדינית משותפת, אשר תדון בכל ההיבטים המדיניים הנוגעים לסוגייה הפלשתינית. כך מגלה הערב (10.12.03) מוסא אבו-מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של תנועת החמאס, בראיון לאתר האינטרנט "איסלם און-ליין".
10/12/2003  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בית הדין הארצי לעבודה קבע באופן חד-משמעי, בהחלטה תקדימית שניתנה לאחרונה (20.11.03), כי "אין הכרח להוכיח עוצמת רעש העולה על 85 דציבל דווקא במקום העבודה, על-מנת להקים את התשתית העובדתית לבחינת ליקוי שמיעה כמיקרוטראומה".
10/12/2003  |  נועם שרביט  |   חדשות
הוועדה המשותפת של ועדת הכנסת וועדת הכספים לעניין הקשר עם הציבור, ממליצה לקצץ בהטבות לחברי הכנסת, לעניין תקציב הקשר עם הבוחר בסך של כ-15 אלף ש"ח.
10/12/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אחד יצא בשצף-קצף נגד פרקליטות המדינה, היא רקב, היא רוצה להפיל את שלטון הימין, היא מבצעת עבירות, היא חוקרת את חבורת ביבי ועד היום איש לא הורשע
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il