מנכ"ל
משרד התחבורה, עוזי יצחקי, מינה (יום ג', 3.2.15) ועדת בדיקה מיוחדת, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, שתחקור את נסיבות התאונה הקטלנית שאירעה בדרום וגבתה את חייהן של שמונה נשים.
יצחקי אמר כי בניגוד לפרסומים, התאונה הקטלנית לא התרחשה בצומת להבים, אלא בכביש 31, לכיוון צומת שוקת, שהוא כביש אדום שיוחלף עוד לפני סוף השנה הנוכחית, בכביש חדיש ובטוח, המוקם בימים אלה.
לדבריו, "ראש מועצת להבים,
אלי לוי, משקר, מטעה ומנסה לתפוס טרמפ על דמם של ההרוגים והפצועים בתאונה המחרידה שאירעה בכביש 31, כדי לקדם הקמת מחלף בצומת להבים, שכן התאונה לא התרחשה בצומת להבים, שם יש בעיות עומס, אלא בכביש 31 לכיוון צומת שוקת, שהוא כביש אדום שיוחלף בחודש נובמבר השנה".
יצחקי ציין כי קטע הכביש שבו אירעה התאונה יוחלף כבר בחודש יוני השנה בכביש 6 ועד סוף השנה ייפתחו כל קטעי הכביש של כביש 6 מלהבים ועד שוקת. מדובר למעשה במהלך של החלפת הכביש הנוכחי בכביש חדיש, מהיר ובטוח.
במשרד התחבורה אומרים כי הממשלה משקיעה בימים אלה 1.3 מיליארד שקלים, בהארכת
כביש חוצה ישראל, מקרית גת ועד שוקת ומשם באוטוסטרדה חדישה עד ערד, וזה למעשה המענה האמיתי לכבישים האדומים והצורך לחבר את הנגב למרכז.
חלקים מכביש 6 דרום כבר הושלמו במהירות ונפתחו לתנועה. קטע הכביש מלהבים ועד לקיה נפתח לתנועה לפני כשבועיים ובחודשים הקרובים צפויים להיפתח בהדרגה, קטעים נוספים של הכביש.
הקטע הדרומי של כביש חוצה ישראל שבו הושקעו כבר מאות מיליוני שקלים, מתוכנן להגיע עד צומת הנגב, דרך מחלף שוקת, נבטים ורמת חובב, לאורך של כ-60 קילומטרים. עם השלמתו הוא יהפוך לאחד הכבישים הבטוחים ביותר בארץ.