|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

הציבור רוצה כלכלה ירוקה; המפלגות מתעלמות

סקר מעלה כי הציבור מתעניין בנושאים הסביבתיים-חברתיים-כלכליים והוא תומך בהם מהתשובות שהתקבלו (או שלא התקבלו) עולה כי נושאים אלו היו באג'נדה של רק חלק מהמפלגות ושאר המפלגות מילאו פיהן מים
09/03/2015  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
[צילום: לוינסקי-המשרד להגנת הסביבה]

הציבור מתעניין בנושאים הסביבתיים - חברתיים - כלכליים והוא תומך בהם ומתייחס אליהם בהצבעתו. כך עולה מסקר שערכה העמותה לכלכלה בת קיימא בשיתוף מכון שריד.

בעקבות הסקר, העמותה שלחה שאלון למפלגות בו הן נשאלו על עמדותיהן בכלכלה ירוקה ואיך הן יקדמו את הנושא. מהתשובות שהתקבלו (או שלא התקבלו) עולה כי נושאים אלו באג'נדה של רק חלק מהמפלגות ושאר המפלגות מילאו פיהן מים.

מסקר שערכה העמותה לכלכלה בת קיימא על-ידי מכון שריד עולה כי הציבור הישראלי תומך ברובו המכריע במדיניות של כלכלה ירוקה ובת-קיימא, ופחות מ-10% מתנגד למדיניות זו. כך עולה ש-87.1% מהציבור תומכים בתחבורה ציבורית ותחבורת אופניים ו-44% מהציבור מצהירים כי הכנסת מדיניות כזו למצע המפלגה אליה הם שוקלים להצביע ישפר את הסיכוי שיצביעו למפלגה. שאלה
בולטת אחרת היא בתחום אנרגיה ירוקה- 84.4% מהציבור תומכים באנרגיה מתחדשת ובהתייעלות אנרגטיות, כאשר 42.8% מהציבור מצהירים כי הכנסת מדיניות זו למצע המפלגה אליה הם שוקלים להצביע ישפר את הסיכוי שיצביעו למפלגה. עוד נשאל הציבור על עמדותיו בנושאים כדוגמת: מדדים אלטרנטיביים לתוצר (תמ"ג),
מיסוי ירוק, חברה ומשרות ירוקות שמעודדות צמיחה.

נושאים אלו הם נושאים שעולים בחשיפתם בשנים האחרונות הן בקרב הציבור הרחב והן בקרב מקבלי ההחלטות ובעקבות ההתעניינות הציבורית בנושא, נשלחו למפלגות המתמודדות בבחירות שאלונים בנושאי סביבה, חברה וכלכלה. בשאלונים הופיעו מספר שאלות ב-8 נושאים: תכנון ארוך טווח, מדדים, מיסוי ירוק, תחבורה, אנרגיה, משק הגז, בנייה ירוקה וחברה ומשרות ירוקות. 4 מפלגות ענו על השאלון - המחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת ענו באופן מלא ויש עתיד ענתה באופן חלקי. שאר המפלגות בחרו שלא להתייחס לנושא. כדי להשלים את הבחינה, וכן כדי להעריך את ההתייחסות לנושאים אצל המפלגות שלא נתנו כלל תשובות לשאלון, נבדקה גם ההתייחסות לכלכלה ירוקה, סביבה וקיימות במצעי המפלגות.

ניתן לחלק את המפלגות ל-3 קבוצות: אלה שכלל לא פירסמו מצע, וגם לא ענו לשאלון, אלה שפירסמו מצע אך הוא דל בנושאים הסביבתיים, ואלה שפירסמו מצע וכללו בו פרק על סביבה. באופן לא מפתיע, המפלגות שלא פירסמו מצע גם לא ענו לשאלון שנשלח אליהן, ומאידך המפלגות שפירסמו מצע סביבתי רחב גם ענו
על השאלון.

התשובות לשאלון וקריאת המצעים מעלות כמה נקודות מעניינות:

תחבורה ציבורית מעניינת את רוב המפלגות וזהו נושא שגם מפלגות שאין להן מצע סביבתי מתייחסות אליו. כך למשל מפלגת כולנו מתייחסת לתחבורה ציבורית באופן מקיף אך כמעט ולא מתייחסת לשאר הנושאים. מנגד, תחבורת אופניים אשר צומחת בקצב מסחרר בשנים האחרונות לא זוכה לאיזכורים רבים במצעי המפלגות.

יש עתיד אשר מתהדרת במצע מפורט בן 273 עמודים מתייחסת לאופניים ככלי שצריך לעודד אותו לצורך ספורט, טיולים ולהסדיר את נושא האופניים החשמליים. אך אין התייחסות במצע לתחבורת אופניים.

נושא פופולרי אחר הוא אנרגיה מתחדשת אשר מופיע בקצרה אצל הבית היהודי ויש עתיד ובהרחבה במצעי המחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת.

בנייה ירוקה מופיעה במפתיע באופן מועט אצל המפלגות למרות הדיון הציבורי הער בנושא מחירי הדירות, כאשר בנייה ירוקה יכולה להוזיל את יוקר המחיה מבלי לייקר את מחירי הדירות. בנוסף, הרשויות המקומיות והממשלה פועלות לקדם בניה ירוקה. מהבדיקה עולה כי בנייה ירוקה לא מופיעה כלל בתוכנית
הדיור של כולנו ולא במצע המפלגה. התייחסויות לבניה ירוקה מופיעה אצל יש עתיד, המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ומרצ.
חלק גדול מהמפלגות לא מתייחסות לנושא כלל - ישראל ביתנו, ש"ס, יחד והליכוד אשר הינה המפלגה שהרכיבה את הממשלה ומחזיקה כיום את תיק האוצר (נתניהו) ותיק הגנת הסביבה (אקוניס).

עידן דורפמן, מנכ"ל העמותה לכלכלה בת קיימא אמר כי: “שמחנו לראות את תוצאות הסקר שקובע שהציבור תומך בכלכלה ירוקה ומבין את תרומתה למשק למדינה. סדר היום בבחירות האלו צריך להתמקד בנושאים הכלכליים למען שיפור איכות חיינו ורווחתנו ותוך דאגה לדורות הבאים. על המפלגות לאמץ את הגישה שהציבור אימץ ואני שמח שחלק גדול מן המפלגות הרימו את הכפפה. עם זאת חלק גדול מהמפלגות מעדיף שלא לחשוף את עמדתו, ייתכן שבגלל שהן לא מבינות את חשיבות הנושאים האלו. אני מקווה שגם מפלגות אלו יקדמו את האג'נדה החשובה לציבור".
סביבה, חברה ופוליטיקה – השפעת נושאים סביבתיים על הצבעה בבחירות / מסמך
הציבור בעד כלכלה ירוקה אך רוב המפלגות מסרבות לחשוף את מדיניותן בנושא

תאריך:  09/03/2015   |   עודכן:  09/03/2015
עופר וולפסון
+עמיר פרץ התבלבל בעשרת הדברות
00:54 10/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אחרי תקרית המשקפת עם העיניות והאנגלית המגומגמת שוב עושה השר לשעבר פאדיחה
(פרץ. מ-10 יוצא 0 [צילום: פלאש 90])
+הרשימה הערבית פורשת מהמרוץ לכנסת
00:31 10/03/15  |  
המפלגה הערבית הדמוקרטית פורשת מהמרוץ לכנסת. הרשימה לא שולבה ברשימה המשותפת. לא נמסר מה הסיבה לאי-שילובה ולפרישתה רק כעת.
+מרצ תשיק את קמפיין הישורת האחרונה
00:19 10/03/15  |  
רשימת מרצ את קמפיין השבוע האחרון בססמה: "אסור לנו לאבד את מרצ, זה תלוי רק בך". מטרת הקמפיין היא לפנות אל הרגש של מצביעים פוטנציאליים. הקמפיין מבוסס על מחקרים פנימיים לפיהם גם מי שנטש למחנה הציוני אוהד את המפלגה ומצביע כך רק כי אינו מעוניין בנתניהו.
+דני דיין: יש עלילה נגד אלי ישי
00:13 10/03/15  |  
גיבוי מכיוון לא צפוי: יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, צייץ בטוויטר: "ראיתי סרטון שטוען שאלי ישי מתחפש לאוהב א"י. כיו"ר מועצת יש"ע במשך 6 שנים אני יכול להעיד שזו עלילה. לא היה נושא מדיני או התישבותי שלא נרתם אליו".
+היפים ביותר: לפיד ושקד
00:11 10/03/15  |  
מסקר חדש של האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית עולה כי הנשים חושבות שיאיר לפיד הוא הפוליטיקאי הנאה בישראל. איילת שקד מהבית היהודי זכתה בבכורה בצד הנשי וגברה על אורלי לוי-אבקסיס.
+יהדות התורה מחקה ברכות מקריאת הרבנים
23:28 09/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הברכות הלא-חוקיות הוצאו מ"קריאת הקודש" בעקבות עתירת חדו"ש  ▪  המפלגה ועיתון "יתד נאמן" התחייבו שלא לפרסם דבר ברכה הנוגד את החוק  ▪  התחייבותן קיבלה תוקף של צו מניעה
([צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
+נשיא יועצי המס: האוצר עזר, הכלכלה היקשה
21:07 09/03/15  |  

ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, דחה את דברי נפתלי בנט נגד יאיר לפיד על הבטחות שווא לכאורה שנתן לציבור העצמאים ולבעלי העסקים הקטנים. לדברי גינדי, "משרד האוצר והעומד בראשו פתחו בפנינו את הדלת, הקשיבו לדברינו בדבר המצוקות היום-יומיות של העסקים, שיתפו אותנו בתהליכי קבלת ההחלטות ופעלו באופן אקטיבי לשיפור מצבם. דווקא במשרד הכלכלה נתקלה הלשכה בביורוקרטיה מיותרת ובהערמת קשיים טכניים מיותרים לעסקים הקטנים".
+אפליה בש"ס: לא מקבלים אשכנזים לעבודה
19:07 09/03/15  |  
צעיר שביקש לעבוד במטה הבחירות של ש"ס באזור המרכז שמע כי תנאי הקבלה הוא להיות ספרדי. הסיבה שנמסרה לו: "ה'עמך' רוצים לראות מישהו משלהם". בש"ס מתנערים מהדברים (אתר סרוגים).
+עידן בשם נתניהו: הוא מתנצל בפני העובדים
18:13 09/03/15  |  
פנחס עידן, יו״ר ועד רש״ת: ״בעקבות המכתב ששלחתי אתמול לראש הממשלה, מכתב שכתבתי מדם לבי, הזמין אותי היום ביבי נתניהו ללשכתו. בשיחה טובה שהייתה בינינו, נתניהו לקח אחריות על התוכן הלא-ראוי שהועלה בסרטון, הוא מתנצל בפני העובדים בישראל ובפני כל מי שנפגע מהתכנים בסרטון התעמולה. ביבי טען בפניי שלא הייתה לו כל כוונה שהדברים יתפרשו כך. יחד עם זאת, הוא לא מתחמק מאחריות ומביע חרטה והתנצלות בפני כל מי שנפגע. הסרטון כמובן נגנז ולא יוקרן שוב".
+סלימאן: איומים על פעילות למען ערביות-ישראל
17:32 09/03/15  |  
עאידה תומא סלימאן, מועמדת הרשימה המשותפת לכנסת, אמרה כי היא מודאגת מהלחץ ומהאיומים על הנשים שפעילות במאבק על זכויות האישה הפלשתינית בישראל. בכינוס באוניברסיטה העברית בירושלים, אמרה: "כמי שנאבקה שנים בנושאים הקשורים לדיני האישות של הנשים הפלשתיניות בישראל, אני יכולה להעיד שמדובר בעצב חשוף בחברה הערבית בישראל, ומתחייבת להמשיך ולקחת חלק מרכזי במאבק הזה, גם כחברת כנסת".
+נתניהו: ממתי זה פשע לנשק מזוזה?
15:48 09/03/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה תקף בכינוס בחירות את האמן יאיר גרבוז וציין שהמסורת והמורשת הן הבסיס לעתיד עם ישראל
(נתניהו. משמעות למסורת [צילום: פלאש 90])
+שכול - קרדום לחפור בו?
15:09 09/03/15  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
מרגע שמציבה עצמה אם שכולה בזירה הפוליטית ומשם היא מטיפה לדרך מסוימת שבעבר הקרוב הוכיחה את "יעילותה" בייצור שכול נוסף, אין לדבריה הנאמרים חסינות מביקורת גם אם זו נוקבת
(עצרת השמאל בכיכר רבין. השכול אינו חסין מביקורת [צילום: פלאש 90])
+חוטאת לתפקידה
14:46 09/03/15  |  ד"ר איתן לסרי   |   לרשימה המלאה
אם אחד המבחנים להיותה של מדינה דמוקרטית הוא עיתונות ראויה לשמה, הרי שבשבועות האחרונים אין בינינו לבין מדינה דמוקרטית ולא כלום. כי מה שנעשה כאן על-ידי שורה ארוכה של עיתונאים וכלי תקשורת, שמבועתים מהאפשרות שנתניהו ינצח שוב בבחירות, הוא פגיעה בדמוקרטיה
([צילום: פלאש 90])
+לפיד: לא אגרר לקמפיין של השמצות
14:08 09/03/15  |  איציק וולף
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הצהיר כי מפלגתו לא תיגרר לקמפיין נגדי אל מול קמפיין השמצה שמוטח בה בימים האחרונים מימין ומשמאל. "באתי הנה כדי להודיע שאנחנו לא מוכנים להיגרר לזה ולא יהיה קמפיין נגדי ואני לא אשמיץ אף אחד", אמר בביקור בראש העין.
+קדימה לליכוד התנועה של המחנה הציוני
14:06 09/03/15  |  יעקב עמר   |   לרשימה המלאה
מי יכול היה לשער כי הילדה שגדלה וחונכה על "שתי גדות לירדן - זו שלנו זו גם כן" תצטלם על-רקע האדום הבוהק של מפלגת העבודה גם אם זו רק מחופשת ל"מחנה הציוני"?
(ציפי לבני. פאטה מורגנה [צילום: פלאש 90])
+תום הדמוקרטיה הישראלית
13:58 09/03/15  |  ירון זכאי   |   לרשימה המלאה
השמאל פירק את הדמוקרטיה הישראלית. מרחב התמרון הפוליטי שנותר הוא בגוש הימין. המלך נתניהו פוסע על משבצות פינת שולחן השחמט הפוליטי. נתניהו מתגונן בעזרת המלכה שרה נתניהו מניסיונות להנחיל לו שח-מט סופי
(בנימין נתניהו. האם באמת קיימת אלטרנטיבה?)
+קומץ הגרבוזים
13:52 09/03/15  |  ד"ר רון בריימן   |   לרשימה המלאה
על יאיר גרבוז ניתן לומר שהפוסל, במומו פוסל. הוא עצמו נמנה על קומץ "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים". הוא עצמו נמנה על דת "השלום", דת המתאפיינת בכל מה שהוא טוען שהוא פוסל
(יאיר גרבוז [צילום: בוצ'צ'ו])
+קמפיין הדמגוגיה
13:28 09/03/15  |  דביר מור   |   לרשימה המלאה
לאחר תשע שנות שלטון, הרטוריקה בקמפיין הליכוד של נתניהו מדגישה שוב את ההישגים והעשייה החברתית כלכלית לצד השמירה הבלתי מתפשרת בביטחון. האמנם?
(הישגים משמעותיים? [צילום: AP])
+איך בוחרים נכון? טיפים לקראת הבחירות
12:41 09/03/15  |  ד"ר סוזי קגן   |   לרשימה המלאה
תפקיד התקשורת המסורתית והמדיה החברתית, הוא לסייע לבעלי זכות הבחירה לגבש דעתם ולהישאר אוביקטיבים, אך זה לא תמיד המצב  ▪  אם כך, מי יכול לעזור לנו להחליט במי להצביע? האם להאמין לכל מה שמפרסמים בכלי התקשורת? איך ניתן לסמוך על המתמודדים שהם דוברי אמת?
(לבחור נכון [צילום: פלאש 90])
+פרס ישראל בחקר הספרות לא יוענק השנה
12:15 09/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה קיבלה את המלצת השופטת חיות, לנוכח העובדה שלא קיימת ועדה לבחירת הזוכה, נתניהו כבר איננו שר החינוך ויש לפרסם את שמות הזוכים שלושה ימים לאחר הבחירות
(העתירות נדחו [צילום: מן הטלוויזיה])
+השימוש בלוחמה פסיכולוגית בבחירות
12:14 09/03/15  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
הניצול המתוחכם של כלי תקשורת "מזוהים" והכוונה ייעודית באמצעות רשתות חברתיות וטוקבים מגמתיים, נועד "לפמפם" באוזני הציבור דימוי של מנהיג כושל המוליך את צאן מרעיתו שולל. ההישג הנדרש בראיית מעצבי הקמפיין הוא לגרום לכך שגם דבר שקר הנאמר באופן חוזר ונשנה מתקבע בתודעה כאמת
(משרתים את מטרות בסיס מפלגת 'המחנה הציוני' [צילום: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הציבור רוצה כלכלה ירוקה; המפלגות מתעלמות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
כל מפלגות גוש הימין מונהגות על-ידי עריקי בנימין נתניהו. הכוונה לראשי המפלגות: אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, משה כחלון. הם חופשיים לנסות לחדור ל'הרמון' ולהרכיב את רשימות מועמדיהם. לעומתם שרי ממשלת נתניהו הם ה'סריסים' שמעמדם תלוי ברצונו הטוב של המלך נתניהו. לאחרונה נתניהו הראה גם למשה פייגלין את הדרך החוצה מהליכוד. פייגלין שהיה מועמד לראשות ממשלה, ומעולם לא היה במעמד 'סריס'. לכן פנה מיד להקמת מפלגת 'זהות' החדשה לבחירות הבאות. גם המפלגה המרכזית של יאיר לפיד נדחפה החוצה ממשלת נתניהו. זו תוצאת 'המרת הדת' שעברו מצביעי השמאל היהודים. השמאל פירק את הדמוקרטיה הישראלית. מרחב התמרון הפוליטי שנותר הוא בגוש הימין. המלך נתניהו פוסע על משבצות פינת שולחן השחמט הפוליטי. נתניהו מתגונן בעזרת המלכה שרה נתניהו מניסיונות להנחיל לו שח-מט סופי.
09/03/2015  |  ירון זכאי  |   מאמרים
במוצאי השבת האחרונה ערכו אנשי "רק לא נתניהו" הפגנה להפצת מסר השנאה אשר מלכד אותם. עדר התקשורת, שברובו נמנה על אנשי "רק לא נתניהו", התגייס בהתלהבות ובשקיקה כדי לרומם את הפגנת השמאל ולהציגה כ"עצרת" רבת משתתפים. שוב ושוב דיווחו הכתבים על כל קומץ שירד מן האוטובוסים והצטרף לאנשים בכיכר. למרבה הפלא לא חזרו הפעם על השקר העתיק של ארבע מאות אלף מפגינים, כי הפעם - כביכול - לא היה מדובר בהפגנה אלא ב"עצרת", אירוע מכונן של הזרמת כספים זרים מעבר לים כדי להשפיע ולעוות את רצון הבוחרים בישראל.
09/03/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
"חזק בביטחון, חזק בכלכלה" (סיסמת הבחירות של הליכוד בראשות נתניהו בבחירות 2009).
09/03/2015  |  דביר מור  |   מאמרים
הבחירות לכנסת ה-20 יתקיימו ביום שלישי ה-17 במרס 2015. בימים אלו נראה כי אנחנו בעיצומה של מערכת בחירות סוערת, וכי אוסף המפלגות הישנות והחדשות תותיר אותנו מתחבטים בשאלות - במי כדאי לנו לבחור? ואיך בוחרים נכון?
09/03/2015  |  ד"ר סוזי קגן  |   כתבות
פרס ישראל בחקר הספרות לא יוענק השנה. כך הודיע (יום ב', 9.3.15) לבג"ץ נציג המדינה, עו"ד יונתן מוזס, בעקבות המלצתה של השופטת אסתר חיות.
09/03/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il