בקשה לאישור תביעה ייצוגית ב-30 מיליון שקל נגד
רכבת ישראל, בטענה לזיהום אוויר חריג בתחנת מודיעין מרכז מאז פתיחתה באפריל 2008.
בבקשה, שהוגשה (10.3.15) לבית המשפט המחוזי בירושלים, נאמר, כי ייחודה של התחנה הוא בכך שהיא תחנה תת-קרקעית ראשונה מסוגה בארץ, ורציפיה מצויים 15 מטרים מתחת לפני האדמה. לדברי המבקש, בשל כך נוצר צורך לתת מענה לסילוק גזי הפליטה הנפלטים מן הרכבות, ולצורך כך הותקנו מפוחים לסילוק הגזים ומערכת שתספק לרציפים אוויר צח.
ואולם, נטען בבקשה, מערכת המפוחים התגלתה כבלתי יעילה, שעה שבשטחי הרציפים נמדדו ריכוזי זיהום אוויר החורגים מהתקן או שיש בהם כדי להוות סיכון בריאותי. לטענת המבקש, רכבת ישראל אינה מזהירה את הנוסעים מפני הזיהום ואינה ממליצה להם לצמצם את שהייתם במפלס זה.
לדברי המבקש, לא ניתן להימנע משאיפת האוויר המזוהם על-ידי עמידה במקום כלשהו אחר ברציפים, כך שלמעשה הנוסעים הם "קהל שבוי" אשר גורם אחר שולט באיכות האוויר אותו הם נאלצים לנשום בעת שהותם ברציפים. בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד נועם צוקר, נאמר, כי מדידות של הרכבת עצמה העלו חריגות משמעותיות מערכי המזהמים הקבועים בחוק, כולל ריכוזים המהווים סיכון בריאותי. לבקשה מצורפת חוות דעתו של פרופ' גבריאל איזביצקי, ראש מכון הריאות במרכז הרפואי שערי צדק, לפיה קיים זיהום אוויר משמעותי להיות מסוכן לנוסעים. טרם הוגש כתב הגנה.