שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אלכס קיסרי, דחה (8.3.15) בקשה לאישור הסדר בתביעה ייצוגית נגד הרכבת, באומרו שהיא חוסמת בצורה בלתי חוקית את יכולתם של חברי הקבוצה לקבל פיצוי פרטני.
יוסף כהן ביקש לתבוע מהרכבת 2.6 מיליארד שקל, בטענה למפגעי רעש בקטע המסילה שבין בנימינה לקריית מוצקין. על-פי הסדר הפשרה, הרכבת תקים מיגונים אקוסטיים על-פי תוכנית המתאר החלה על המסילה שבין בנימינה לקריות: באזור קיבוץ החותרים, בעתלית, באזור מושב הבונים ובאזור דור-נחשולים. הקמתם הותנתה בהפרדה מפלסית בין המסילה לבין הכבישים החוצים אותה באיזורים אלו, ונקבע שאם הם לא יוקמו תוך שלוש שנים - תקים הרכבת מיגון נקודתי לדירות הסמוכות. עוד התחייבה הרכבת להקים מיגון דירתי במקומות נוספים. על-פי ההסדר, הדיירים באיזורים אלו לא יוכלו להגיש תביעות נוספות.
להצעה הוגשו מספר התנגדויות. המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר (מלר"ז) טענה, כי ההסדר רק מעגן את מה שהרכבת מחויבת לעשות ממילא, ואף דוחה את מועד השלמתן של עבודות אלו. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה,
אבי ליכט, ציין גם הוא שמדובר בדחיית מחויבויות החלות ממילא על הרכבת, וטען שהצדדים מבקשים לשנות בניגוד לחוק את חברי הקבוצה עליה יחול. עמותת אדם טבע ודין הצטרפה להתנגדותה של מלר"ז.
קיסרי אומר, שיש ממש בטענה לפיה מדובר במימוש התחייבויות קיימות, אך ייתכן שהיה מאשר את ההסדר ולו רק משום שהוא יביא את הרכבת לבצע את מה שנמנעה מלעשות עד כה. אולם הוא החליט שלא לאשר את ההסדר משום שהוא פוגע בעניינם של חברי הקבוצה ובאינטרס הציבורי, בכך שהוא רק צופה פני עתיד ומונע ממי שנפגעו בפועל מן הרעש לקבל פיצוי על העבר. קיסרי הורה לכהן להודיע בתוך חודש האם הוא עומד על בירור בקשתו.