עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה ל
משרד התחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בהרצליה תלויה ועומדת בבג"ץ, אולם בכוונת העירייה למשוך את העתירה, שהוגשה בתקופת כהונתה של
יעל גרמן כראש העירייה.
בתשובה לשאילתה שהגיש חבר מועצת העיר, השיב ראש העירייה
משה פדלון כי בכוונת העירייה לנהוג בנושא ממלכתי זה על-פי הנחיות המדינה. "אני לא הגוף שמחליט אם יפעלו מטוסים, אוטובוסים או אוניות בשבת. מה שהממשלה תקבע כך אנו נעשה".
את השאילתה הגיש יריב פישר, חבר אופוזיציה במועצת העיר, שתקף את ראש העירייה ואמר כי לשיטתו צריך לסגור את הקניון בשבת. הוא ציין סקר שערכה העירייה לפיו 77% מהתושבים בעד הפעלת אוטובוסים בשבת.
דרור עזרא, לשעבר חבר המועצה מטעם סיעת הירוקים, הציע כבר אז להפעיל הסעות בחינם על-חשבון העירייה, במקום לבזבז מאות אלפי שקלים שיילכו לעורכי דין ויחצ"נים על מאבק משפטי מיותר, לקידומה האישי של גרמן. הוא סבור היום כי הגשת העתירה הייתה החלטה של המועצה, שבה תמך גם הוא, ולראש העירייה אין סמכות למשוך את העתירה ללא אישור המועצה.
ביוני 2012 עתרה העירייה לבג"ץ בדרישה להפעיל את קו 29 - שיעבור בציר תנועה מרכזי בעיר ויאפשר לתושבים להגיע לאתרי הטבע, הפנאי והבילוי המרכזיים - חוף הים והפארק העירוני. העירייה אף הציעה כי את הקו יפעילו רק נהגים גויים ושהתשלום עבור הנסיעה יתבצע מבעוד יום. הנימוק להפעלה הוא סמכות הרשות (משרד התחבורה). היסוד לעתירה הוא הסעיף החמישי לתקנה 386(א') לפקודת התעבורה המאפשר להפעיל קו שירות חיוני. כתב News1 מציין כי משרד התחבורה מוגבל מאוד בשימוש בסעיף זה.
מעיריית הרצליה נמסר: "ראש העירייה ימשיך ויפעל לשמירה על הרצליה כעיר הנהנית מדו-קיום ואיזון ביחסים הטובים שבין תושביה הדתיים לחילוניים".
עוד בנושא "
תחבורה ציבורית בשבת"