"אני רואה תהליך בריא של הרחבת היצוא הישראלי לשוק הסיני והרוסי. אנו רואים ביקושים מגיעים מהשווקים האלו" - כך אמר מנכ"ל חברת ביטוח סיכוני סחר חוץ (הבסס"ח), דוד מילגרום.
לדברי מילגרום, "בסין מחפשים מוצרי תקשורת ותרכיזי מיצים. תרבות התשלום שלהם בסדר גמור, ללא השוואה למצב בארצות הברית. הבעיה שקשה להשיג מידע על חברות, אבל אנחנו מצליחים בכל זאת".
"ברוסיה המצב לא פחות קשה. אנו מצליחים לבדוק חברות אבל יש שם דו"ח 'לבן' ו'שחור' - וה'שחור' מדויק יותר. היום אני יכול לומר שהצלחנו ללמוד מה קורה שם באמת", אמר מילגרום.
דבריו של מילגרום עולים בקנה אחד עם דברים שאמר שר התמ"ת אהוד אולמרט בפתיחת ועידת ישראל לעסקים, לפיהם יש לפתוח את היצוא הישראלי גם לשוקי המזרח - בהם סין, הודו וקוריאה (ראה קישור).
מילגרום מביע אופטימיות לגבי היצוא הישראלי, שנחשב למנוע הצמיחה של המשק: "חד משמעית, מרגישים שמתרחש שינוי חיובי. כמעט לכל החברות יש תוכניות להרחבת היצוא ב-2004. כמעט ולא שמעתי מחברה שהיא מתכננת לרדת במכירות, כולן רוצות לגדול", אמר.
לדברי מילגרום, היצוא הישראלי גדל בתחומים רבים: "בתחום הפלסטיקה יש לחברות הישראליות ערך מוסף אדיר, יש גידול בתחום הכימיה, ואפילו סימני התחלה לגידול בתחומי ההיי-טק, האלקטרוניקה ומוצרי התקשורת".