|
גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס
|
|
|
|
|
הצמיחה האורגנית במכירות קבוצת שטראוס, בנטרול השפעת השינוי בשערי החליפין, הסתכמה בכ-1.8%. כך עולה (יום ה', 28.5.15) מפרסום תוצאות החברה.
המכירות בשקלים הסתכמו בכ-1.9 מיליארד ש"ח, בהשוואה ל-2 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 2.1% - והושפעו מהפרשי תרגום שליליים בסך של כ-67 מיליון ש"ח, כתוצאה מהמשך התחזקות השקל אל מול מטבעות פעילות אחרים של הקבוצה.
הרווח הנקי של החברה עלה ב-3 מיליון שקל - 2.4% - והוא הסתכם ב-102 מיליון שקל, על-רקע ירידה בהוצאות מיסים. הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם בכ-197 מיליון שקל (שיעור של כ-10.2% מהמכירות) - קיטון של כ-3.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות התפעולית ירדה בכ-0.1%.
גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, מסר: "האסטרטגיה הבינלאומית של הקבוצה והאיתנות של החברות במדינות השונות הביאו לכך שגם אל מול אתגרים כלכליים ומשברים פוליטיים, הקבוצה מציגה תוצאות תפעוליות יציבות ואף משפרת את הרווח הנקי. שטראוס קפה ברוסיה ואוקראינה, שמיקדו תשומת לב רבה ברבעונים האחרונים, מתמודדות בהצלחה ועל-פי תוכנית עם המשבר המתחולל במדינות, ומנועי צמיחה גלובליים נוספים ממשיכים להתפתח. בפעילות שטראוס ישראל ירד הרווח התפעולי בכ-6 מיליון ש"ח בלבד, על-רקע תחרות חזקה יותר בין השחקנים השונים. אנו משקיעים מאמצים ניכרים בחדשנות מוצרית ובהמשך מהלכי התייעלות בכל שרשרת הערך שיתרמו ליכולתה של שטראוס בישראל להתמודד עם אתגרים שהשוק ייצר גם בהמשך השנה."