|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק ד')

רות דוד על חומר החקירה שהעבירה <br>לביטון: כמו מטומטמת, לא חשבתי <br>

הודתה שהיא מעבירה חומר חסוי בנסיעה לבודפשט, אך טענה שלא ידעה מהו מקורו ארבעה ימים לפני כן אמרה לחוקרים: "שבועת צופים שלא ידעתי" אומרת שאינה יכולה להסתכל כעת בעיניו של איש מן הפרקליטות
01/07/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
דוד. מדוע התמוטטה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

"מסתובבת מהבוקר כמו מוכה"
ב-13.5.14, יום מתן גזרי הדין במשפט הולילנד, שוחחו רות דוד ויאיר ביטון. מח"ש האזינה לשיחה.

ביטון: "שמעתי אורי שטרית שבע וחצי שנים?".

דוד: "כן, שבע, שבע, מזעזע, אולמרט שש, תקשיב, אני מסתובבת מהבוקר כמו מוכה, ממש איזה עונשים, אלוהים".

ביטון: "על 200,000 שקל שוחד שש שנים בית סוהר?".

דוד: "לא על 200, אולמרט, הטענה היא 500, אבל לאח שלו, לא לו. אני אומרת לך שזה יפול בעליון".

ביטון: "על 500,000 שקל שוחד, שש שנים בית סוהר?".

דוד: "כן, בלי פרופורציות".

ביטון: "מי זה המתקבע הזה?".

דוד: "כבוד השופט רוזן".


"לגבי יאיר ביטון לא סיפרתי הכל. אני ידעתי מרונאל שיש לו אינפורמציה בקשה לחקירה הסמויה שהתנהלה נגד יאיר. לא ידעתי מהו מקור המידע". כך סיפרה עו"ד רות דוד בחקירתה ב-10.5.15, הראשונה בה חשפה את שהתרחש בפרשת רונאל פישר. יצוין עם זאת, כי חוקרי מח"ש חושדים כעת - בעקבות המידע הנוסף שמסר ערן מלכה - שדוד הייתה מעורבת גם בסחר במידע החסוי ובעסקות השוחד שאפפו אותו.

דוד המשיכה וסיפרה: ידעתי שע"י [עוזרתו של פישר ועדת המדינה] יודעת על המידע וקשורה אליו באיזשהו אופן. היא גם הביאה לי חקירה אחת שהיה ברור ממנה שהיא חקירה עתידית, שאלות בלי תשובות. באחת הנסיעות, בנסיעה לבודפשט ליאיר, ע"י ביקשה שאני אקח את זה אתי. אני לא בטוחה שהייתה שם כל החקירה. הייתה שם אסופה של דפים. משהו כמו עשרה דפים שהיא הכניסה לתוך מעטפה שלי ואני לקחתי אותה לחו"ל".

ע"י זכרה אחרת את תכולת המעטפה: "צילומים של צ'קים, טבלאות סליקה, חקירות סגורות כלומר שאלות ותשובות של יאיר ואחרים". לא נראה לה, אמרה לחוקרי מח"ש, שהיא ופישר קיבלו מערן מלכה שאלות לחקירה עתידית.

החוקרים שאלו את דוד האם ידעה מתי תיפתח החקירה הגלויה נגד ביטון. היא השיבה: "אני לא זוכרת בוודאות שידעתי את המועד ממש, אבל כנראה ידעתי אותו. אני לא זוכרת אותו עכשיו. אני מניחה שידעתי, כי אני יודעת שהאשפוז של יאיר באחד מבתי החולים הדסה בירושלים הייתה בסמוך לאותו תאריך פרוץ. ידעתי שהאשפוז קשור לתאריך הפרוץ. לשאלתך, ידעתי את זה מרונאל".

"זה מספיק גרוע ככה"
ביטון. המקרה היחיד [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

שאלה: "כשאת רואה את זה, אפילו שאת בתוך זה, מה את אומרת לעצמך?".
תשובה: "לא אמרתי".
...שאלה: "מאיפה חשבת שזה מגיע?".
תשובה: "לא חשבתי. הייתי במחשבה שזה לא היה, להתעלם".

לדברי דוד, היא לא ידעה מה היה במעטפה אותה ביקשה ממנה ע"י להעביר לפישר וביטון בבודפשט, עד שהגיעה לשם והם פתחו אותה. החוקרים תהו מדוע בכלל נשלחה המעטפה בידי דוד, והיא השיבה: "היום אני יודעת בדיעבד שראיתי התכתבות בין ע"י לרונאל שאמרו שאני בלדר בטוח".

שאלה: "מאיזה קטע את לוקחת חלק בתדריך שלו [של ביטון] בחו"ל?".

תשובה: "בקטע חברי. אני לא יכולה להגיד לך תדריך. אני לא זוכרת שיחה על התכנים. אני ראיתי איך זה נראה. אני לא זוכרת שקיימתי על זה שיח. זה מספיק גרוע ככה".

שאלה: "יכול להיות שראית את זה [תוכן המעטפה] בארץ?".

תשובה: "אני לא זוכרת. ראיתי את זה פעם אחת".

שאלה: "כשראית את זה, מה חשבת?".

תשובה: "כמו מטומטמת, לא חשבתי".

שאלה: "תגובה שהייתה לך כשראית את זה פתאום?".

תשובה: "לא חשבתי כי הייתי בתוך זה. היה מאוחר מדי".

שאלה: "תסבירי".

תשובה: "אם אני בודקת את עצמי, הייתי צריכה להבין שיש פה מישהו הוציא את זה ממקום שאסור היה לו להוציא".

שאלה: "כשאת רואה את זה, אפילו שאת בתוך זה, מה את אומרת לעצמך?".

תשובה: "לא אמרתי".

...שאלה: "מאיפה חשבת שזה מגיע?".

תשובה: "לא חשבתי. הייתי במחשבה שזה לא היה, להתעלם".

...שאלה: "חומרי החקירה מראים שאת ידעת שלרונאל יש שוטר שנותן לו חומר, מספק לו חומרים, מידעים מתוך דברים שהם לא אמורים להיות מפורסמים. קרי: תאריכי פרוץ, תאריכי מעצר צפויים וכדומה".

תשובה: "המקרה היחיד, הפעם היחידה שהעובדה שלרונאל יש אמצעים לקבל חומרים מתוך המשטרה זה במקרה של יאיר. לא ידעתי על שום מקרה אחר ולא היה איתי שום דבר אחר".

"שום דבר עם ערן מעולם"
מלכה. "לא דיברתי איתו" [יונתן זינדל, פלאש 90]

החוקרים הציגו בפני דוד תכתובת ווטסאפ ששלחה ע"י לפישר: "נעביר את זה דרך רותי כי אותה בטוח לא יבדקו". היא הגיבה: "אתה לא יודע כמה אני מקווה שאין כזו תרשומת, במובן שזה לא נכון. זה פשוט מזעזע"

הודאתה של דוד בנקודה זו באה לאחר שהחוקרים לחצו עליה ולבקשתה אפשרו לה להתייעץ עם עורך דינה, יאיר גולן.

שאלה: "את לא חושבת שהגיע זמן שתתני משהו יותר הגיוני מ'לא זוכרת'? את באה לפה, פרקליטת מחוז, ורוצה לצאת מפה בצורה הגיונית. זו לא בדיחה. חוץ מלהתחנן בפניך, עשו הכל. בהתנהלות הזאת את מכניסה את עצמך לכל הקלחת של רונאל".

תשובה: "אין לי שום דבר עם ערן. מעולם לא דיברתי איתו על שום חקירה בעולם. אם הוא אומר משהו אחר, הוא משקר. שום דבר עם ערן מעולם... אני ידעתי מרונאל שיש חקירה נגד יאיר. לא ידעתי מקורות המידע. לא ידעתי פרטים מעניין החקירה".

...שאלה: "האם ניתן לקבל מידע מחקירה סמויה באופן חוקי?".

תשובה: "לא שאני מכירה".

שאלה: "אני מבין שאת מאשרת שקיבלת מרונאל מידע שהושג שלא כדין".

תשובה: "אני קיבלתי ממנו מידע על חקירה סמויה. מידע על קיומה של חקירה סמויה".

שאלה: "לא עדיף לכך לספר את כל הסיפור ולגמור עם זה?"

תשובה: "אני מספרת. אני רוצה לספר לך הכל. אני רוצה לדבר עם יאיר גולן".

ב-6.5.15 עדיין הכחישה דוד שהעבירה ביודעין חומר חסוי מפישר לרונאל ואמרה: "למה שאני אקח מסמכים מלוכלכים? מה יצא לי מזה חוץ מאשר לפגוע בעצמי? אני במודע אקח חומרים מלוכלכים? מה אני, חברה של ערן?".

...שאלה: "האמת היא שהיה מידע".

תשובה: "שבועת צופים שלא ידעתי".

החוקרים הציגו בפני דוד תכתובת ווטסאפ ששלחה ע"י לפישר: "נעביר את זה דרך רותי כי אותה בטוח לא יבדקו". היא הגיבה: "אתה לא יודע כמה אני מקווה שאין כזו תרשומת, במובן שזה לא נכון. זה פשוט מזעזע".

"הצעתי את המשרה לניסים בתמימות"
מרום. "רק תגידי ואני בא" [צילום: פלאש 90]

"אני לא עשיתי ולא בדקתי עם משרדים אחרים. זה היה משהו שהיה נראה נוח באותה עת [משרדיהם היו באותו בניין]. זה לא קשור לאמון. השותפות הייתה מאוד מסוימת ומאוד מוגבלת והיא בעיקר הייתה שותפות בשם. לרוב רובה של העבודה במשרד לא נחשפתי בכלל"

בחקירתה ב-11.5.15 נשאלה דוד מדוע הציעה לעו"ד ניסים מרום מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) להתמודד על תפקיד היועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל, שבוע לפני המעבר לחקירה גלויה נגד יאיר ביטון (מאי 2014). מרום היה מהפרקליטים שטיפלו בתיק, והחוקרים חשדו שהיה זה ניסיון לטרפד את החקירה על-ידי שליפתו ממנה.

לדברי דוד, פישר סיפר לה שעומד להתפרסם מכרז לתפקיד זה; פישר עצמו היה יועץ משפטי חיצוני של החברה, לצד טיפולו בענייניו של המנכ"ל דאז, שי ברס. היא אמרה, כי שמו של מרום עלה בדעתה, משום שכאשר פרשה מהפרקליטות, היא שוחחה עם מרום כמו עם פרקליטים אחרים שמחפשים את דרכם – בני 42 בערך ומשרתים בה ויודעים שהפירמידה מעליהם תפוסה למדי.

"במקרה של ניסים זו לא הייתה שיחה תיאורטית, אלא יותר מפעם אחת הוא אמר לי: תותי – כך קרא לי – רק תגידי לי ואני בא להיות איתך", סיפרה דוד. במשרד שהקימה לא היה מקום עבורו, הוסיפה, משום שהוא רצה להיות שכיר – והיא סברה שאין זה מתאים לאיכותו ולרמתו, "אבל הרצון שלו למצוא משהו אחר היה בו וידעתי אותו, זה לא משהו שנגמר". לכן חשבה שהמשרה בנתיבי ישראל תתאים לו, התקשרה אליו וסיפרה לו; גם בעבר סייעה לפרקליטים שרצו לצאת משירות המדינה, העירה. אחרי כמה ימים, אמר מרום לדוד שהוא אינו עומד בדרישת הוותק המוכח.

דוד העירה, כי היא עמדה בקשר עם מרום גם לאחר פרישתה. "זה מסוג החברויות שגם אם לא נשוחח שנים ונחליט לשוחח, זה כאילו לא הייתה הפסקה. זה היה עד אתמול. בחיים לא אוכל להסתכל עליו יותר".

שאלה: "כי?".

תשובה:: "בגלל כל הבלגן הזה. זה לא רק הוא, זה כל הפרקליטות".

דוד עמדה על כך שההצעה למרום הייתה בתום לב: "לא ידעתי שניסים מטפל בתיק הזה... אני הצעתי את המשרה לניסים בתמימות, כי חשבתי שהיא טובה לו, ולא חשבתי שאני עלולה באיזשהו אופן לפגוע בתיק שמטופל במשטרה או בפרקליטות".

הפעם היחידה בה נשאלה רות דוד על יצירת הקשר עם רונאל פישר הייתה ב-6.5.15. לדבריה, השניים איחדו את משרדיהם בדצמבר 2013, אך לא מבחינה כספית. התקופה היחידה בה קיבלה תשלום קבוע הייתה בין אוגוסט 2014 לבין סגירתו של המשרד בדצמבר שעבר, כאשר ייצגה את פישר: דוד קיבלה 20,000 שקל לחודש.

על יצירת השותפות אמרה: "אני לא עשיתי ולא בדקתי עם משרדים אחרים. זה היה משהו שהיה נראה נוח באותה עת [משרדיהם היו באותו בניין]. זה לא קשור לאמון. השותפות הייתה מאוד מסוימת ומאוד מוגבלת והיא בעיקר הייתה שותפות בשם. לרוב רובה של העבודה במשרד לא נחשפתי בכלל".

תאריך:  01/07/2015   |   עודכן:  01/07/2015
איתמר לוין
+ברס החזיק 200,000 דולר במזומן עליהם לא דיווח
07:49 01/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר אומר שפישר התיימר לסגור תיק נגד בנו - כאשר למעשה לא היה תיק  ▪  טוען שלא שילם לפישר: "הבנתי באמת שהוא חנטריש"
(ברס. פנייה לשטיין [צילום: פלאש 90])
+פישר לביטון ערב מעצרו: "אני מקווה שהמשטרה שומעת"
07:49 01/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
חילופי ווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון ובין ערן מלכה לפישר מרמזים שביטון ידע לפחות שבוע לפני מעצרו על החקירה נגדו  ▪  ביטון מסר: פישר היה שותף ב-25% בחברה שבבעלותו
(פישר. "אהבת עולם" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אורי שטרית / Uri Shitrit   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הלל צ'רני   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay   תום לב 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רות דוד על חומר החקירה שהעבירה לביטון: כמו מטומטמת, לא חשבתי
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מה בחקירתה
1/07/15 09:17
2
מדמוני אסף
1/07/15 09:58
 
ה-שאלה: כמה עוד??
1/07/15 10:41
 
הניה
1/07/15 11:14
 
ל'ראש קטן' - הניה
1/07/15 16:38
 
מעורבת
1/07/15 17:58
 
מדמוני אסף
1/07/15 19:11
3
האדיש
1/07/15 10:19
4
כוסה מח"שי
1/07/15 10:28
5
שאול א.
1/07/15 11:14
6
חרד
1/07/15 12:01
7
שוקי משעול
2/07/15 00:39
 
ורד בר
3/07/15 08:06
8
חוגג
2/07/15 17:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
"הבנתי שיש לי בעיה, ויש לי בעיה עם מישהו שעובד עם המשטרה, תופר תיקים וגוזר קופונים איתה". כך שחזר אלון חסן, מי שהביא לפיצוץ פרשת פישר, מתי הגיע למסקנה שרונאל פישר מרמה אותו. חסן סיפר זאת בעדותו ב-30.6.14, ימים אחדים לפני שביצע את תרגיל העוקץ בסיומו נעצר פישר.
30/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רונאל פישר פעל נמרצות לשכנע את אלון חסן למסור לו 150,000 דולר, שלדברי פישר נועדו להבטיח סגירת שניים מהתיקים נגדו. כאשר העלה חסן את החשש שמא לא יקבל את התמורה, הבטיח פישר שיחזיר לו את הכסף אם כך יקרה. פישר אף אמר לחסן, שבמעשהו נוטל האחרון אחריות על ילדיו של פישר.
30/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"התחננתי שלא יעשה שום דבר, שיניח לזה פשוט. שכאילו - די, זה לא מתאים. בדרך המאוד מניפולטיבית שלו הוא כאילו הרגיע אותי ואמר לי: יהיה בסדר, אני אעשה מה שתגיד לי, אני לא אעשה שום דבר. אני לא האמנתי בו". כך סיפר ערן מלכה בחקירתו על מעשיו של רונאל פישר בנוגע לאלון חסן.
30/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
שעות אחדות לפני פגישת העוקץ בסיומה נעצר, המשיך רונאל פישר ללחוץ על אלון חסן למסור לו את הכסף שאמור היה להבטיח סגירת תיקים נגדו. שיחה בין השניים שהתקיימה ב-3.7.14 הוקלטה בסתר ותמלילה מופיע בחומר החקירה הנחשף ב-News1. עיקרה של השיחה הוא נסיונו של פישר לשכנע את חסן, שאין סיכוי שהוא יוציא את כספו לריק.
30/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד רונאל פישר סירב להשיב על רוב שאלותיהם של חוקרי מח"ש בחודשים האחרונים, העלה טענות כלפי דרכי פעילותם ואף נמנע מלחתום על הודעותיו הנחשפות ב-News1.
29/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il