איגוד בעלי המשאיות הואיל לאפשר למשק לתפקד באופן נורמאלי, לתקופה זמנית שטרם הוגדרה סופית. גבי בן הרוש, ראש איגוד בעלי המשיאות הודיע (ה', 25.12.03), כי "מועצת המובילים והמסיעים בישראל פותחת את חסימת הנמלים שהחלה לפני מספר ימים, כמחאה על כוונת האוצר לייקר את תעריפי הסולר".
בן הרוש הסביר, כי הסכים לשחרר את הפקק "מתוך אחריות למשק וללקוחות, שכן נמל אשדוד וחיפה סתומים לגמרי, ונגרמים נזקים כבדים ללקוחות". לא ברור מיהם בדיוק ה"לקוחות" אשר הצילו במצוקתם את כלל המשק.
אמש (ד') התקיימה פגישה בין נציגי מועצת המובילים והמסיעים בישראל, גבי בן הרוש, יו"ר המועצה ודוד כוכבא, מנכ"ל המועצה, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, לבין האוצר, בהשתתפות איתן רוב ועוזר שר התחבורה.
הפגישה הסתיימה ללא הבנה וללא הסכמה בנוגע לייקור תעריפי הסולר. "האוצר גילה אטימות וחוסר אחריות כלפי המשבר במשק", קובעים בן הרוש וחבריו.
למרות זאת, נענתה מועצת המובילים והמסיעים לפנייתו של נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ונשיא התאחדות התעשיינים עודד טירה, לפתוח את הנמלים חיפה ואשדוד לפסק זמן כדי לשחרר מטענים שהצטברו בשני הנמלים ולאפשר לתעשייה לפעול.
דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים בישראל, אומר כי "בכל ההסכמים שיש בחברות ההובלה עם המדינה, המדינה מסרבת להעלות את המחיר בגין עליית הסולר, ובמקביל, בציניות, אנשי האוצר מפנים אותנו ללקוחות ומציעים לנו להעלות את המחירים. האבסורד הגדול ביותר, על פי הודעת המדינה הכסף מהבלו יופנה לבניית הגדר אבל חברות ההובלה שעובדות בבניית הגדר לא מקבלות מהמדינה את התוספת בגין עליית מחירי הסולר".
"אנו רואים כאן מוסר כפול שהאוצר מצהיר שהוא מתכוון לחזק את המגזר העסקי ולצמצם את ההוצאות על המגזר הציבורי, ובפועל הוא פועל הפוך. המועצה תצא בהסברה לחברות לגבי משמעות עליית הסולר על מחירי ההובלה ולתמחר את מחירי ההובלה בהתאם".
גבי בן הרוש אומר, כי מועצת המובילים והמסיעים תחדש את הפעילות נגד העלאת הסולר והמאבק יתחדש ויחמיר, והוא יתבצע במישור הפוליטי, הציבורי והמשפטי.