בשבוע שעבר, נרשם שיא חדש בהובלת המטענים ב
רכבת ישראל. חטיבת המטענים של רכבת ישראל הובילה ביומיים כ-470 קרונות מנמל חיפה לנמל ולמסופים באשדוד וכ-1,170 TEU (מידת מכולת 20 רגל). זאת, לעומת כ-240 קרונות בממוצע לתקופת זמן של יומיים, עד אז.
ההצלחה היא פרי שילוב של שיפור רמת השירות, האמינות והדיוק של חטיבת המטענים, ביחד עם שיתוף פעולה הדוק מול חברות הספנות, מסופים עורפיים, ונמל חיפה.
לצד ההשקעה הרבה בשרות לנוסעים, הנהלת רכבת ישראל פועלת נמרצות לייעל את תחום המטענים, בהובלת סמנכ"ל המטענים, אורי שריר.
זאת על-מנת להגדיל משמעותית את נפח ההובלה, לשפר את איכות השירות ללקוחותיה העסקיים, להוריד משאיות מהכבישים, לצמצם בתאונות דרכים, לסייע באיכות הסביבה ולחסוך בכספי ציבור.
בשנים האחרונות עמד נפח הובלת המטענים ברכבת ישראל, על כ-5% מסך הובלת המטענים בישראל, בעוד שבאירופה עומד נפח ההובלה ברכבות על 30-25 אחוזים. בהתאם לכך, ביצעה רכבת ישראל מספר פעולות, במספר מישורים, על-מנת לשפר את השירות, להעלות את דיוק רכבות המטענים ולהגדיל את נפחי ההובלה. כפי שבא לידי ביטוי בנתוני הרבעון האחרון שפורסמו לבורסה זה מכבר.
מאז ראש השנה, לאורך חמשת הימים האחרונים, הובילה הרכבת 2,750 TEU מחיפה לאשדוד, מדובר על מעל 200 קרונות ביום.
הרכבת הגדירה יעד גבוה ב-50% מהביצועים הקודמים, ובזכות תכנון נכון, ניהול יעיל, שיתוף פעולה עם הנמל, המסופים העורפיים, הנהלת החטיבה וועד העובדים, הצליחה לעמוד ביעד ולמול הביקוש.