|
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
סיטיפס שמה פס
|
עידן יוסף
|
השבתת שירות הרכבות הקלות בירושלים נובעת מהתנהלות חסרת אחריות של הנהלת סיטיפס בצירוף חבל ארוך אותו היא מקבלת ממשרד התחבורה, והכל על-חשבון הציבור שנפגע
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
למרות שאפשר היה להפעיל את הרכבת הקלה בירושלים במתכונת מצומצמת, של שלוש רכבות במקום 18, החליט
משרד התחבורה להורות לחברת סיטיפס להשבית כליל את פעילות הרכבת הקלה בירושלים, כדי שנוסעים לא יוסעו בצפיפות "כמו בהמות". כך עולה מדיון שהתקיים (יום ג', 29.9.15) בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.
מן הדיון נעדרו נציגי ועד העובדים. מי שהגיעו היו נציגי ההסתדרות, שדיווחו לבית הדין על המשא-ומתן התקוע. התברר כי כ-70% מהנהגים לא הגיעו לעבודתם, וחלקם הגדול גם ניתק את הטלפונים ואינו עונה לשיחות. בהסתדרות טענו כי הם באמת חולים אולם באי-כוח הרכבת הקלה טענו שהם מתחלים והביאו ראיות לדבריהם.
לאור התפתחות שהתקיימה בדיון, במסגרתה בהסכמה יצרו נציגי ההסתדרות קשר עם עובדי הרכבת הקלה בירושלים על-מנת שמי שאינם חולים ישובו לעבודה, החליטה השופטת שרה ברוינר ישרזדה לתת ארכה עד השעה 18:30, כדי לראות האם הבקשה של סיטיפס מבית הדין עומדת בעינה.
הצדדים הסכימו לצירוף עיריית ירושלים כצד להליך.
עידכון (23:15): הנהגים טרם שבו לעבודה וגם אחרי דיון בבית הדין, בו נקבע כי על הנהגים לשוב לעבודתם, נראה כי השביתה תימשך גם מחר. מספר הנהגים המתחלים הולך ועולה. משרד התחבורה הבטיח תגבור של 70 אוטובוסים.