|
בשורה בדרך לשיפור מעמד הנהג
|
|
|
|
|
משרד התחבורה החליט (יום ו', 6.11.15) כי החל ב-1.1.16 יעלה התעריף השעתי לנהגי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות ל-39 שקלים לשעה. הנהלות החברות התחייבו על תיקון השכר.
משרד התחבורה את שכר המינימום לנהגים במכרזי התחבורה הציבורית אותם מפעילות 15 חברות. המלצת המשרד באה בעקבות איום פורום נהגי התחבורה הציבורית בשביתה ללא הגבלת זמן החל ב-1.1.16 בחברות קווים ו
אגד תעבורה המאוגדות בכוח לעובדים. הפגנת הנהגים שתוכננה ליום א' הקרוב בוטלה.
"זהו הישג משמעותי לנהגים וביטוי לנחישות של הנהגים בקווים
אגד תעבורה ו
סופרבוס (כוח לעובדים) ולחברינו באפיקים (ההסתדרות הלאומית)", אמר איציק קשקש, יו"ר ועד אגד תעבורה וחבר הפורום. "השינוי התבקש וחבל שנדרשו איומי שביתה כדי לממשו. מדובר בתיקון עוול של שנים - יצירת פערים בשכר בין מכרזים שונים והעדפה של נהגים במרכז לעומת קווי הפריפריה - וכן אפליה בין נהגים וותיקים לבין חדשים, אפליה שהגיעה לפער בלתי נסבל של כ-40%".
ביום ג' צפויה ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת לדון בשיפור מעמדו של הנהג. "קשה להאמין, אך נהג אוטובוס עדיין לא מוגדר כמקצוע", אמר ניסן נימני חבר ועד בחברת קווים "ולמרות שקשה לנהגים להודות אנו למעשה עובדי קבלן - חיים ממכרז למכרז".
עוד קובלים הנהגים על תקנות הבטיחות הקיימות המסכנות את הנהגים והנוסעים. " על-פי תקנה 168 ניתן להעסיק נהג על הכביש למשך 12 שעות ב-24 שעות. גם כשתקנה זו נאכפת מדובר בשעות מרובות ושוחקות והשחיקה עלולה לעלות בחיי אדם.