בעוד חברת החשמל אינה משכילה להסב את תחנות הכוח העתיקות שלה המונעות במזוט, לגז טיבעי הנימצא בשפע מול חופי ישראל, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות, בראשות מרדכי מרדכי, בישיבתה (יום ד', 29.12.2003) להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות ("הפקדה") את תוכנית תת"ל 4/11 - תחנת כח הפועלת על גז טבעי בלבד במכלול קצא"א אשקלון.
ההחלטה להפקדת התוכנית נתקבלה לפני כחצי שנה (יוני 2003), לאחר הכרזת תחנת כח כעל 'תשתית לאומית' על-ידי ראש הממשלה ושרי הפנים והאוצר, וכשלושה חודשים לאחר הגשת התוכנית לוועדה. בפרק זמן זה אף הוגש תסקיר השפעה על הסביבה, שנבחן באופן מקצועי ומעמיק על-ידי צוות הות"ל.
תחנת כח "דוראד", הינה תחנה גזית במחזור משולב (גז וקיטור) בעלת יכולות יצור נומינלית של כ-800 מגה וואט חשמל. תחנת הכוח מיועדת להגדיל את כושר יצור החשמל בישראל בכ-8%. התחנה צפויה לפעול החל משנת 2006, מפעיליה יהיו יזמים פרטיים ולא חברת החשמל.
הקמת תחנת כוח זו תומכת בהחלטות ממשלה קודמות המציעות להגדיל את כושר ייצור החשמל באמצעות יצרני חשמל פרטיים, וזאת עד להיקף של 20% מכלל ייצור החשמל. התחנה צפויה להביא להגברת התחרות במשק החשמל ולהגדלת כושר הייצור המקומי תוך מתן מענה לגידול בביקושים.
התחנה תומכת בתוכנית הפיתוח למשק החשמל של משרד התשתיות הלאומיות שבה מוצעת היערכות לביקוש הגובר לחשמל, והחדרה מואצת של גז טבעי כמקור אנרגיה ראשוני לייצור חשמל.
הפעלת התחנה בגז טבעי תהווה זרז לפיתוח משק הגז הטבעי בישראל, ותגדיל את הסיכוי לצירוף ספק גז טבעי נוסף למשק הישראלי.
התוכנית ממוקמת בתוך מכלול התשתיות קצא"א שמדרום לאשקלון, בסמוך למתקני תשתית קיימים ומתוכננים אחרים. שטח תחנת הכח הינו כ-76 דונם בלבד, שטח שנמצא כקומפקטי ומנצל ביעילות את משאב הקרקע. השטח הינו מצומצם ביחס לשטח הנדרש לתחנות כוח של חברת החשמל.
העברת התוכנית לשלב הערות והשגות נעשתה לאחר שנערך תסקיר השפעה על הסביבה, תסקיר בדק נושאים שונים, והתמקד בעיקר בנושאי איכות האויר וסיכונים מאירוע חומרים מסוכנים.
צוות יועצי הות"ל שבדק את התוכנית והתסקיר מצאו את התוכנית כבעלת חשיבות סביבתית רבה בתרומה לצימצום פליטות מזהמי אויר מייצור חשמל, בתרומה כלכלית להחדרת גורמים פרטיים למשק ייצור החשמל ולהגברת התחרות במשק שעד עכשיו נחשב כמונופוליסטי, ובדוגמה נאותה לתכנון חסכוני, נכון ויעיל. התוכנית תאושר סופית על-ידי הוועדה לאחר שמיעת ההשגות וההערות באים יוגשו לה.
ההחלטה להפקדה התקבלה ברוב קולות (9 בעד, 1 נגד, 2 נמנעו) ובתמיכת נציגי משרד הפנים, רה"מ, האוצר, התשתיות הלאומיות, הביטחון, שיכון ובינוי, החקלאות, ונציג הציבור שביחד ראו חשיבות בקידום תוכנית זו ובתרומתה למשק האנרגיה בכלל והחדרת דלק ידידותי לסביבה וכל זאת על-ידי גורם שאינו ממשלתי. הגופים הירוקים התנגדו לאישור התוכנית, בעיקר משיקולים פרוצדורלים של מידע חסר לטעמם. נציג מנהל מקרקעי ישראל נמנע בוועדה מסיבות שאינן ברורות.