הלווין עמוס 5 של חברת חלל תקשורת מבוטח בקבוצת חברות ביטוח בינלאומיות בשתי פוליסות, בסכום כולל של 158.5 מיליון דולר - 40 מיליון דולר בפוליסה ל-5 שנים, ועוד פוליסה בת 118.5 מיליון דולר לשנה, מ-5.2.15 עד 5.2.16. הפוליסות אינן מכסות אובדן מוחלט. עתה יהיה על החברה ועל המבטחים כאחד לעקוב אחרי גורלו של הלווין, שאתמול (שבת, 21.11.15) בבוקר נותק אתו הקשר.
אם הלווין לא אבד, ויש סימני חיים ממנו, אולם מערכת ההנעה שלו כשלה לחלוטין, יורד סכום הביטוח ל-108 מיליון שקל. במקרה זה, יכסה הביטוח רק את הנזק הישיר, אבל לא נזקים עקיפים, וגם לא אובדן רווחים בעתיד. הלקוח הגדול ביותר של עמוס 5 היא חברת שידורי הטלוויזיה "יס".
בעיה אפשרית נוספת, שהחברה מודה בקיומה, היא שהמבטחים הבינלאומיים יסרבו להוציא לחברה פוליסה חדשה, בפברואר 2016, או שיעלו את הפרמיה. המדובר בפוליסה העיקרית, העומדת כאמור על 118.5 מיליון דולר. (הפוליסה השנייה, 40 מיליון דולר, היא לחמש שנים, כאמור לעיל).
בשנים 2012 ו-2013 אירעו בעמוס 5 שתי תקלות. החברה התגברה עליהן על-ידי הפעלת מערכת גיבוי, ועד עתה פעל הכול כשורה. אולם המבטחים עשויים לטעון, שמכיוון שהצטברו כבר כמה תקלות, הם אינם מוכנים לחדש את הפוליסה בעוד כחודשיים וחצי, ב-5 בפברואר. אפשרות אחרת היא, שהמבטחים ידרשו פרמיה גבוהה יותר תמורת חידוש הפוליסה. כל זאת, כמובן, אם יחודש הקשר עם הלווין.
חלל תקשורת כבר שלחה כמה לווינים לחלל. כל אחד מהם מבוטח בפוליסת ביטוח נפרדת, ובסכומי ביטוח שונים (לפי העניין ואורך החיים של הלווין) אצל קבוצת מבטחים בינלאומיים.