|
נועז בר ניר. הכלי העיקרי הוא שיווק [צילום: ששון תירם]
|
|
|
|
|
המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל מפרסמת (יום ב', 23.11.15) את נתוני הלינות והתפוסות באוקטובר בבתי המלון, מהם מתקבלת תמונה לא טובה ביחס לתיירות הנכנסת כבר עם פרוץ גל הטרור הנוכחי.
בבתי המלון נרשמו באוקטובר כ-948 אלף לינות תיירים, 16%+ עלייה לעומת אוקטובר אשתקד, שבו התיירות הנכנסת הייתה במשבר עמוק לאחר 'צוק איתן', אך ההשוואה המשמעותית יותר היא לאוקטובר 2013 ומדובר בירידה של 21% בלינות.
במצטבר, בחודשים ספטמבר - אוקטובר, מדובר בגידול של 16% בלינות התיירים לעומת ספטמבר - אוקטובר אשתקד, וירידה של 18% לעומת ספט' - אוקט' 2013.
לינות ישראלים - עלייה של 9% בהשוואה ל-2013
השנה חלו רוב חגי תשרי בספטמבר ולא חלקם באוקטובר, כמו אשתקד. עובדה שהשפיעה על תמונת נתוני אוקטובר של לינות הישראלים בבתי המלון.
באוקטובר נרשמו בבתי המלון כ-1.1 מיליון לינות ישראלים, 15%- ירידה ביחס לאוקטובר אשתקד (אז חל סוכות באוקטובר), אבל 9%+ עלייה לעומת אוקט' 2013.
במצטבר, בחודשים ספטמבר - אוקטובר, מדובר בירידה של 4%- בלינות הישראלים השנה לעומת אשתקד, ובעלייה של 5%+ לעומת ספטמבר - אוקטובר 2013.
סה"כ לינות תיירים וישראלים באוקטובר השנה הסתכמו בכ-2 מיליון, 3%- ירידה לעומת אוקטובר 2014, ו-8%- ירידה לעומת אוקטובר 2013.
לדברי נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "השוואת לינות התיירים לשנה שעברה אינה מלמדת דבר, כי אז היינו לאחר סיום מבצע 'צוק איתן' והתמודדנו עם התרסקות חדה בתיירות הנכנסת. לעומת זאת, ההשוואה ל-2013 מלמדת שהמצב עדיין לא חזר לקדמותו לתקופה, שקדמה ל'צוק איתן'. הכלי העיקרי להביא לישראל תיירים לאורך זמן הוא שיווק, שיווק ועוד פעם שיווק. עם תכנון ארוך טווח ותקציב שיווק ראוי, כפי שאושר בחודשים האחרונים למשרד התיירות - אפשר להעלות ולשנות את המגמה, בטח לאור העובדה שכל העולם חווה כיום טרור, ואנחנו כבר לא חריגים בתחום זה".