התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, ומכון הייצוא, הקימו מטה משותף למאבק בשביתת עובדי המכס. המטה הוקם מאחר והשביתה משתקת למעשה את ההובלה באוויר, בים וביבשה.
האירגונים דורשים ממשרד האוצר, ממשרד התעשיה והמסחר וממשרדי י המכס להפעיל מיד אמצעי חירום, ולפתוח בהליך אוטומטי לשחרור מטענים. כמו כן, מבקש המטה ביטול של הדרישה לביקורת מדגמית.
במטה חברים מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יורם בליזובסקי, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יוסי שוסטק, ומנכ"ל מכון היצוא, ישראל שוטלנד.
במכתב ששלחו אל ראש הממשלה, אריאל שרון, מציינים השלושה כי השביתה של עובדי המכס, בשילוב העיצומים בנמל אשדוד, משתקת למעשה את ההובלה. הנזק היומי כתוצאה מאי עמידה בהתחייבויות ייצוא ומניעת ייבוא חומרי גלם ומוצרים נאמד במאות מיליוני ש"ח ליום. קיימת סכנה מוחשית לפיטורי עובדים כתוצאה מכך.
למטה המאבק נודע כי מטוסי אל-על וחברת ק.א.ל. יוצאים ריקים למחצה, כאשר מחסני ממ"ן מלאים בתפוסה של %90. תוך יומיים ייסגרו המחסנים מהעדר מקום.
בעבר, נהגו לבדוק רק %5 מהמטענים בבדיקה מדגמית. כיום, בעקבות השביתה נבקדים כ-%90 מהמטענים, דבר הגורם ל"פקק גדול" של משלוחים. הגבול עם ירדן סגור למעשה, וכמעט ולא ניתן להעביר דרכו סחורות.
המטה הבהיר כי המשך ההתעלמות מהמצב שנוצר יחייב את ארגוניהם לנקוט צעדים חריפים וחריגים במסגרת החוק. במכתב שהעבירו לראשי האוצר, התמ"ס ומשרדי המכס, הבהירו ראשי המטה את סלידתם ממעשיהם של עובדי המכס, המגלים חוסר רגישות לאומית למצבה הקריטי של המדינה ולעתיד כלכלתה. המעשים פוגעים בחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל.
שרירות הלב של העובדים הגיעה לשיא, אומרים ראשי המטה, בדחיית בקשתם להפעיל וועדת חריגים, למתן מענה במקרים חיוניים.