סיכום המכירות בשוק הרכב הישראלי של 2003 אינו מלהיב, אך היו פסימיים אשר צפו מספר נמוך יותר מכ-120 אלף המכוניות החדשות שנמכרו בסופו של דבר.
יש לזכור כי הגריטה בשוק המקומי עומדת ביחס ישר והפוך לעוצמת האינתיפאדה, וכך הפאסימים עדיין יכולים לדחות נבואות הזעם שלהם לשנה הקרובה: מצידם של הייבואנים - הלוואי ויתבדו שוב, מצידו של העומס בכבישים, המצב שונה.
כך או כך, הכל שותפים לדעה כי הקופונים שחותכות חברות הביטוח אינם משקפים את השינויים הדראסטיים שחלו בשוק הרכב המקומי.
את הנתונים מפרסם איגוד ייבואני הרכב, בו אל"מ (מיל.) יקי אנוך, מחליף את אלוף (מיל.) אביהו בן נון, יו"ר האיגוד מזה 8 השנים האחרונות.
להלן התוצאות הקובעות:
1. דלק מוטורס: מזדה + פורד = 33,031 - נתח שוק של 25.9%
2. כלמוביל - כלמוטור: מיצובישי + ודאי + מרצדס + סמארט = 14,892 - נתח שוק של 11.7%
3. יוניון מוטורס: טויוטה = 14,003 -נתח שוק: 11%
4. דוד לובינסקי : פז'ו + סיטרואן = 12,692 - נתח שוק: 10%
5. צ'מפיון מוטורס: פולקסווגן + סיאט+ ודי + סקודה = 10,075 -נתח שוק: 7.9%
6. יוניברסל מוטורס: אופל +איסוזו + סאאב + "ג'נראל מוטורס" = 9,787 - נתח שוק: 7.7%
7. בני משה קרסו: ניסן + רנו = 9,337 - נתח שוק: 7.3%
8. מאיר חב' למכוניות: הונדה + וולוו + יגואר = 7,698 - נתח שוק: 6%
9. סוכנות מכוניות לים התיכון: פיאט + אלפא + קאיה = 5,809 -נתח שוק: 4.6%
10. יפנאוטו: סובארו - 4,097 - נתח שוק: 3.2%
11. מכשירי תנועה : סוזוקי + קרייזלר = 3,441 -נתח שוק: 2.7%
12. טלקאר: דייהטסו + סאנגיונג = 1,633 - נתח שוק: 1.3%.
13. קמור רכב: ב.מ.ו = 687 -נתח שוק: 0.05%
14. חב' המזרח לשיווק מכוניות: רובר = 372 - נתח שוק: 0.03%
התוצאות מצביעות על תופעה חריגה וחסרת תקדים בעולם הרכב: חברת דלק מוטורס, נטלה שוב כרבע מהשוק, עם מכוניות באין להן כל יהלום בקצה שבכת הקרור.
ידם עוד נטוייה, וגם בשנה הבאה צפוי כי שוב יכו בגדול את מרבית מתחריהם בשיטת המכירה בהיצף הנוגדת כל תנאי מסחר תקין, אף אם מכנים אותה בשם "שמירת מחיר על אף השינויים בשער השקל כלפי המט"ח." לפחות לא יעשו זאת עוד עם ה-323, מספיק ודי.
עליית כלמוביל - כלמוטור למקום השני הינה תוצאה של חבירת שניים - אדם ומכונה: מנהל חטיבת יונדאי - דני שביט, ודגם הגטס המאוד מוצלח אותו ידע לנצל עד תום. בעת שהבעלים, ד"ר שמואל חרל"פ פרש השנה למעין התרחקות לשם פרספקטיבה, על המנכ"ל ששכר, צבי פולק, מוטלת אחריות כפולה ומכופלת. לעת עתה הוא מעודד את הספורט המוטורי, ובכך מפגין ראיה לטווח ארוך. רק שיזהר מניצב רז, האיש מאוד בלתי צפוי בתגובותיו.
האמת, ללובינסקי מגיעה כל הכבוד: המקום הרביעי שתפסה בסיכום שנת האירו המשתולל רק מדגיש את התייצבותה לפני כל יתר אחיותיה לצרת המטבע החזק - צ'מפיון שנותרה בלא מנהיג אך עם הרבה פוטנציה לחזור ולעלות למעמדה הראוי, ויותר מכך - בני משה קרסו - שהשתדלו - אבל מה לעשת, לא הלך להם - והכתובת לסיבה לכך כתובה בגדול על הקיר עם שם, כתובת וכל מה שדרוש להסקת מסקנות המכוניות שהציגו השנה היו ניפלאות אחת אחת, לא בהן האשם.
שלושת סוכנויות אירופיות אלה, ובנוסף להם ב.מ.וו שבקצה הסקלה - ולרוב במרכז העינינים, הפסידו איזה שליש מנפח המכירות יחסית לשנה שעברה. צלילה זו עוד תהדהד ותתן אותו ומופתים, שכן בעומק שכזה אפילו הדגים משמיעים קול.
UMI המדשדשת בין כל שלישיית האירופיות המוזכרות עוד תראה לכולם השנה מי היא ומה זה שברולט, ואם לא תצליח בכך השנה, עליה לעשות בדק בית יסודי.
חברת מאיר תשמור מן הסתם גם בשנה הקרובה על מקומה הטוב שבאמצע הטבלה, שכן עם הונדה, וולוו ויגואר קשה להכשל, חזק ככל שתנסה. ואם בכל זאת יקרו צרות כלשהן, תמיד תגיע חטיבת המשאיות ותחלץ את הפרטיות מהבוץ.
מצבה של יפנאוטו בדיוק הפוך מבחינת סיכויי היציבות - היא עשוייה/עלולה לנוע לכל כיוון, מכשירי תנועה הייתה ונותרה סימן שאלה אחד גדול - בזכות עצמה, סימן שאלה מרחף גם מעל טלקאר - אך מסיבה הפוכה ושלא בחובת עצמה אלא עקב ההליכים הגלובאליים להם היא שותף פאסיבי בלבד.
פיאט - אלא - קיא חווה כל מיני הליכים שקשה להסבירם באמצעים המקובלים, וניכר כי איש גם או דורש הסבר למתרחש. בניהול מסוג שונה לחלוטין, גם קמור מן הסתם לא תיזכה השנה בפרסים בילאומיים של גידול מכירות ב.מ.וו העולמית, מהסוג בהם זכתה ב-2003. אך היא עוד תשוב.
חברת המזרח תמשיך ותציג את המוצר המוטורי החשוב ביותר בישראל ד'היום: מכונית משוריינת הממוגנת כנגד אש נק"ל.