מהפכת התחבורה הציבורית מגיעה למטרופולין תל אביב.
משרד התחבורה פרסם (יום א', 3.1.16) מכרז ענק להפעלת עשרות קווי אוטובוסים, עירוניים ובינעירוניים, במרחב גוש-דן והשרון שיגדילו את שירותי התחבורה הציבורית ביותר מ-50%.
במסגרת המכרז החדש, שפורסם על-ידי
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, יופעלו כ-450 אוטובוסים חדישים, עירוניים ובינעירוניים באשכול נתניה-תל אביב, המופעל כיום על-ידי חברת
נתיב אקספרס, חלק מקווי אגד בין אזור חולון וראשון לציון לתל אביב, קווי אגד מאזור השרון לתל אביב וקווי תת-אשכול עבר הירקון של
חברת דן.
במכרז ניתן דגש משמעותי לשיפור הפריסה המרחבית ותדירות השירות לטובת ציבור הנוסעים, המתבטא בתוספת של יותר מ-50% בתשומות האשכול. כמו-כן, ניתן דגש מיוחד על הוספת קווים חדשים ושירות למוקדי תעסוקה במרחב האשכול, לצד תגבור משמעותי בתדירות בקווים העמוסים במיוחד.
המכרז כולל קווים חדשים לאזורי התעשיה של חולון, הרצליה, נתניה, רעננה וכפר סבא, וכן מערי האשכול למוקדי התעסוקה בתל אביב, פתח תקוה וראש העין. בנוסף לכך, כולל המכרז קווים חדשים מתל אביב לשכונות מתאכלסות בכפר סבא ונתניה, שיפור השירות למוקדי ביקוש עבור המגזר החרדי בנתניה וחולון.
לנוסעים תתאפשר עלייה מכל דלתות האוטובוסים העירוניים שבמרחב האשכול, דבר שיקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים ויגביר את רמת השירות באופן משמעותי.
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה,
מאיר חן, אמר כי מכרז זה מאופיין בהפעלת תחבורה ציבורית בהיקפים נרחבים, בשילוב של אוטובוסים חדישים ממונעים בטכנולוגיות חלופיות מתקדמות (גז וחשמל), וכן בתכנון קוים ישירים ומהירים מאזור השרון (ובתוכו) לתל אביב.
אגד ודן וחברות הבת שלהן, כמו גם
חברת קווים, אינן רשאיות להגיש הצעה במכרז.