בית הדין להגבלים עסקיים בראשות שופט בית המשפט המחוזי יהונתן עדיאל, אישר הקמה והפעלת תאגיד המיחזור לבקבוקי שתיה.
מדובר בתאגיד שמבקשות להקים 3 רשתות השיווק הגדולות בישראל - שופרסל, הרבוע הכחול וקלאב מרקט; ו-4 מיצרני ומשווקי המשקאות הגדולים בישראל: קוקה קולה, טמפו, יפאורה ומי עדן.
חוק הפיקדון על מכלי משקה התשנ"ט-1999, שנכנס לתוקף בחודש אוקטובר 2001, נועד לשפר את הניקיון ברשות הרבים, להקטין את כמות האשפה המופקת והנטמנת, ולעודד ייצור מכלי משקה הניתנים למיחזור ושימוש בהם.
בחודש אוגוסט 2000 הוכנס תיקון לחוק, המאפשר להפעיל תאגיד איסוף למכלי משקה, בו יהיו שותפים תעשיינים, יבואנים, רשתות שיווק וגורמים אחרים. התאגיד יפעיל מנגנון לביצוע הוראות החוק, בנושא החזר הפיקדונות, איסוף מכלי משקה ומיחזורם.
כאשר הוגשה בקשה להקים את המיזם המשותף, סבר תחילה הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, כי הקמתם של מיזמים בין מתחרים היא בעייתית, אך תאגיד המחזור הוא מקרה חריג, מאחר ואין בו היבט תחרותי.
בהמלצתו לבית הדין להגבלים עסקיים, כתב הממונה, כי מדובר בכלי להשגת צורך חברתי, בשמירה על ניקיון וקידום המיחזור. הממונה המליץ לבית הדין להגבלים עסקיים, באמצעות בא כוחו עו"ד זיו אברמוביץ', לאשר את ההסדר הכובל בין החברות המבקשות ולהתיר הקמתו של תאגיד המיחזור והפעלתו, בכפוף לתנאים המוסכמים על החברות.
בית הדין להגבלים עסקיים אישר את ההסדר הכובל בתנאים מסויימים. בין היתר, נועדו התנאים למנוע ניצול מעמד לרעה מצד תאגיד המיחזור, כלפי מקבלי שירותיו שאינם חברים בו - יצרני משקאות קטנים ובעלי חנויות קטנות; למנוע מהחברים בתאגיד אפשרות לקבוע את סכום הפיקדון או להעלותו, באופן המחזק את יצרני המשקאות הגדולים ופוגע ביצרנים קטנים; וכן לוודא כי הפעילות בתאגיד המיחזור המשותף לגורמים מתחרים תיעשה באופן המצמצם את החשש להפחתת התחרות בינם לבין עצמם. במסגרת התנאים נקבע כי תאגיד המיחזור יוכרז כבעל מונופולין, על-מנת לאפשר פיקוח יעיל על פעולתו.