|
ביום האהבה מעדיפים את החנויות [צילום: איסאם רימאווי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בכל מה שסובב את תחום האהבה וקניית מתנות עבור בני או בנות הזוג, הצרכנים מסביב לעולם מעדיפים את המגע האישי והחוויתי בבחירת המתנות - כך עולה ממחקר עולמי שערכה מסטרקארד, אשר נמשך במשך 3 שנים (בין השנים 2013-2015) ביותר מ-200 מדינות ברחבי העולם.
המחקר עקב אחרי תרבות הצריכה של הקונים ביותר מ-200 מדינות בעולם וב-5 יבשות, ונעשה על-ידי ניתוח עסקות וחיובי אשראי בין התקופות של ה-11 ועד ל-14 לפברואר בשלוש השנים האחרונות.
חויות על-פני מתנות
על-פי ממצאי המחקר, ההוצאות של הצרכן הממוצע לקניות ביום האהבה עלו בכ-22% ב-3 השנים האחרונות (2013-2015). כמו-כן נמצא שאנשים רבים מעדיפים לוותר על מחוות גדולות וקניית מתנות, ובמקום פונים לעיסוק באיסוף חוויות וזיכרונות.
המגמות המרכזיות בעולם מראות כי 90% מהקונים רכשו בחנויות ואילו רק 6% מעדיפים לרכוש את המוצרים ליום האהבה דרך האינטרנט. אולם, באירופה בה ישראל נכללת במחקר, המצב די שונה ונמצא כי 21% מהעסקות בוצעו על גבי הרשת. מדובר בשיעור רוכשי און-לין הגבוה בעולם.
באירופה מעדיפים מלונות; בארה"ב - מסעדות
מסך כל ההוצאות, העלות הגבוהה ביותר באירופה היא על בתי מלון ותחבורה, 33% מסך ההוצאות כל אחד, 25% על מסעדות, 7% על תכשיטים, רק 2% על פרחים ו- 1% כרטיסי ברכה.
בארה"ב מלונות תופסים 23%, מסעדות 38%, תחבורה 24%, תכשיטים 6% ופרחים 5%, השיעור הגבוה ביותר בעולם ביחס לשאר המדינות.
במזרח התיכון לא נרשמו הוצאות על פרחים אך האזור מחזיק בשיעור הגבוה בעולם בהוצאות על תכשיטים שמהווים 23% ועל מלונות שמהווים 43% מההוצאות בכרטיסי אשראי. גידול של למעלה מ-100% בהוצאה על כרטיסי ברכה לאחוז אחד.
ביבשת דרום אמריקה, 54% מההוצאות נרשמו על מסעדות ו- 6% על כרטיסי ברכה - מדובר בשיעורי ההוצאה הגבוהים בעולם דבר שאולי מעיד על הרומנטיקה המיוחסת לדרום אמריקנים. לעומת זאת רק 10% מההוצאות נרשמו על תחבורה שהינו שיעור ההוצאות הנמוך מבין כל המדינות.
אנדרס המברגר מנכ"ל מאסטרד קארד בישראל מציין כי: "מחקר האהבה של מסטרקארד (MasterCard Love Index) מספק תובנות אודות הרגלי הצריכה הגלובליים והמקומיים ובכך מעניק ידע בעבור הקמעונאים והסוחרים על הדרך שבה הם יכולים להפוך את חווית הקנייה ליותר אישית ויוקרתית. המידע נותן להם את היכולת לחזק את הקשר הבינאישי בין המוכר לקונה. אנחנו נותנים מענה מלא לטובת שני הצדדים ומובילים לדרך חדשה של חווית קניות ביום האהבה". עוד הוסיף ואמר כי "המגמה העולמית מראה שאנחנו צועדים לקנייה דיגיטלית, אולם מעניין לראות שכשזה נוגע ברומנטיקה אנחנו עדיין צריכים את המגע והיחס האישי".