נחנך הקטע האחרון של כביש חוצה ישראל (יום ב', 6.1.04): ממחלף עירון למחלף ניצני עוז. בכך הושלמה סלילת הכביש והוא מגיע עתה מחדרה עד גדרה.
"חוצה ישראל", כביש האגרה הראשון בישראל, הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע בארץ בשנים האחרונות. הכביש נסלל על-ידי קונסורציום יזמים בו משתתפות "אפריקה ישראל", "שיכון ובינוי" והחברה הקנדית CHIC.
היקף הפרויקט הסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר, כאשר מתוך סכום זה, 850 מיליון דולר הועמדו לרשות היזמים על-ידי קונסורציום בראשות בנק הפועלים, ובהשתתפות בנק דיסקונט, בנק לאומי, בנק המזרחי, קרן "מבטחים" וקופות גמל.
סכום של 250 מליון דולר מומן ע"י מוסד פיננסי קנדי. בנק הפועלים ליווה מקרוב את הפרויקט מתחילתו, ונתן לו ליווי פיננסי בשיתוף מומחים מהארץ ומחו"ל.
יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, הביע (יום ג', 6.1.04) את ביטחונו בכדאיותו הכלכלית של כביש חוצה ישראל. נחמה שיבח את הפרויקט, ואמר כי "על ערכו וחיוניותו כאמצעי תחבורה מודרני, בטוח ונוח, כמעט שאין חולקים.
"כביש 6 הוא כביש האגרה הראשון בישראל, והוא מספק למשתמשים בו איכות נסיעה שעד היום ידענו כמוה רק בכבישי מערב-אירופה וארה"ב".
נחמה הביע את ביטחונו בכדאיותו הכלכלית של כביש האגרה הראשון בישראל ואמר כי הוא משוכנע כי מספר המשתמשים בכביש ילך ויגדל וכי החברות המחזיקות ביחד בבעלות על זכיינית הכביש, חברת 'דרך ארץ', יקצרו פירות נאים על השקעתן".
יו"ר בנק הפועלים ציין את החשיבות הרבה הטמונה בהשקעה בתשתיות לצמיחה במשק ואמר כי שיטת ה-BOT, לפיה בונה יזם פרטי את התשתית, מפעיל אותה למשך זמן שנקבע מראש ובסיומו מעביר אותה לרשות המדינה - מקלה על קידום פיתוח התשתיות במדינה.
"אין זה סוד, שבניית התשתיות בישראל לא התקדמה בשנים האחרונות בקצב הראוי למדינה מודרנית, המבקשת להשתלב בכלכלה הגלובלית.
"שיטת ה-BOT נראית לי, כמו לרבים אחרים, מנוף נכון ויעיל לקידום בניית התשתיות במשק. בנק הפועלים ישמח להשתתף, גם בעתיד, במימון ובייעוץ פיננסי של פרויקטים שייבנו בשיטה זו.
"אנחנו מאמינים כי בניית תשתיות מודרניות היא מפתח לצמיחה ולשגשוג. אנו גם מאמינים כי יש להרחיב בכל האפשר את מעורבותו של הסקטור העיסקי בפרויקטים של תשתיות", סיכם נחמה.