|
שטח ירידה או המתנה? [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
עיריית מודיעין-מכבים-רעות פנתה (6.3.16) לבית המשפט המחוזי מרכז נגד ועדת הערר לענייני ארנונה הפועלת לידה. סיבת המחלוקת: קביעת הוועדה לפיה שטח הרציפים בתחנת הרכבת מודיעין מרכז אינו חייב בארנונה.
העירייה אומרת כי בדצמבר 2011 הוציאה שומת ארנונה מתוקנת ל
רכבת ישראל בגין שטחי התחנה, בה חייבה אותה בארנונה בגין השטחים הבנויים הצמודים למסילה, למעט השטח הצמוד למסילה והתחום בפס צהוב. ועדת הערר קיבלה את ערעור הרכבת וקבעה, כי מדובר בתחנה ייחודית בה הרציפים אינם משמשים להמתנה של הנוסעים, אלא רק למעבר מהמדרגות היורדות אליהם אל הרכבת.
לדברי העירייה, החלטת ועדת הערר עומדת בניגוד לדין ולפסיקה בנושא אופן חיובן של תחנות רכבת.לטענתה, הוועדה לא התחשבה בכך שקיימת החרגה בין שטח המסילה והמתקנים המשרתים אותה, הם בלבד, לבין יתר מבני התחנה, והחלטתה מביאה למצב אבסורדי בה התחנה במודיעין תהיה היחידה בארץ שלא תחויב בארנונה.
מעבר לכך, נאמר בערעור, הנוסעים משתמשים בשטח הרציפים בהמתנה לרכבת ועל הרציפים מוצבים ספסלים לצורך. כמו-כן מדובר בשטחים בהם הרכבת עושה שימוש עסקי-מסחרי ומפיקה מהם רווחים, ועל כן לא ברור כיצד היא יכולה לטעון שמדובר בשטחים שיש להגדירם כ"רחוב".
לדברי העירייה, באמצעות עו"ד עדי מגנאג'י, אין זו התחנה הראשונה בארץ בה קיימים רציפים שיש ירידה אליהם מקומה עליונה יותר, ולכן אין מקום לאבחנה שעשתה הוועדה. טרם הוגשה תגובת הוועדה.