רכבת משא התנגשה (יום ב', 15.3.16) במספר קרונות פוספטים שעמדו על המסילה, כחצי ק"מ דרומית לתחנת דימונה. האירוע התרחש בסביבות השעה 22:05.
כתוצאה מהפגיעה נפגע קטר הרכבת הפוגעת ונשמטו שלושה קרונות משא. מאחד מהקרונות נשמט מיכל ברום. לאחר בדיקות בשטח, עלה כי ישנה דליפה קלה ממיכל הברום.
שבעה נפגעים פונו לבית החולים כשהם סובלים מתסמינים קלים של צריבות והקאות. שני נהגי הרכבת וחמישה תושבי האזור נשארו להשגחה במיון במהלך הלילה, וארבעה מהם שולחו בבוקר.
האירוע דווח לכוחות הביטחון ולמשרד להגנת הסביבה, שהגיעו למקום והכריזו על אירוע חומ"ס (חומרים מסוכנים). האחריות לניהול האירוע הועברה לניהול המשטרה, כאשר הטיפול במיכל הברום בוצע על-ידי שירותי הכבאות, הגוף המוסמך לניהול אירועי חומ"ס. בטיפול במיכל השתתפה גם חברת כי"ל.
כשעה אחרי האירוע, הנחתה משטרת ישראל את תושבי האזור הסמוך - בטווח של 800 מטרים, שהורחב אח"כ ל-900 מטרים - להסתגר בבתיהם. כמו-כן נחסם כביש 25 הסמוך והתבצעה הכוונה לדרכים חלופיות.
רכבת ישראל השתתפה בסיוע לכוחות הביטחון בשטח, על-מנת לסיים את האירוע בשלום ובמהירות. מיכל הברום נאטם ופונה מהמקום. צוותי רכבת ישראל עומלים כעת לתיקון התשתית המסילתית. לקראת בוקר הורשו התושבים לצאת מבתיהם.
מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, הנחה על הקמת צוות בדיקה לאירוע.
משרד התחבורה לא מסר האם בכוונת אגף בכיר רכבות להקים צוות חקירה מטעמו.
בהמלצת המשרד להגנת הסביבה, נסגרו החנויות הקרובות למקום האירוע עד לפינוי הקרקע המזוהמת. מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה,
ישראל דנציגר, הנחה את אנשי המקצוע במשרד לערוך תחקיר לאירוע שהוגדר "חמור", ובהמשך יוחלט האם לנקוט בצעדים נגד רכבת ישראל. בכיר במשרד אמר כי אירועי שימוט הקרונות ברכבת ישראל הפכו בלתי נסבלים, וכבר קרו מספר פעמים.
חברת הכנסת
יעל כהן-פארן (
המחנה הציוני): "אני מקווה שהפצועים יצאו בשלום מהתאונה ומאחלת להם רפואה שלמה. אני כולי תקווה שדליפת החומרים תצומצם ותטופל כך ששלום הציבור לא ייפגע. תאונות מסוג זה מזכירות לנו את הסיכונים שיש בהעברתם של חומרים מסוכנים ברחבי הארץ, בקרבה לריכוזי אוכלוסייה".