נמשכת מגמת הירידה בהיקף גניבות כלי הרכב בישראל. בשנת 2003 נגנבו בישראל 25,705 כלי רכב, לעומת 26,563 כלי רכב בשנת 2002, ירידה של 3.2%.
מדובר בתוצאה חיובית של האינתיפאדה, בעקבותיה מוטל סגר על השטחים. למרות זאת, אין הדבר בא לידי ביטוי מספיק בהפחתה מקבילה של תעריפי פרמיות הביטוח הנגבות על-ידי חברות הביטוח בישראל. אלו אשר מיהרו לייקר את הפרמיות עם התגברות תופעת הגניבות, מגיבות באיטיות רבה לשינוי הדרסטי במצב.
יצויין, כי זו השנה השישית ברציפות שמספר גניבות הרכב במגמת ירידה, לאחר תקופה ארוכה של עלייה תלולה במספר הגניבות.
בשנת 1997 נרשם שיא במספר גניבות הרכב בישראל. באותה שנה נגנבו 49,291 כלי רכב. מאז חלה ירידה הדרגתית במספר כלי הרכב שנגנבו בישראל. בשנת 1998 נגנבו 44,051 כלי רכב. בשנת 1999 ירד מספר הגניבות ל-35,618, בשנת 2000 נרשמו 32,128 גניבות ובשנת 2001 חלה ירידה נוספת במספר כלי רכב שנגנבו בישראל "רק" 31,767 מכוניות.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, ערך את טבלת המכוניות הנחשקות ביותר על-ידי גנבי הרכב. כצפוי, וכפי שניכר מהנוף המוטורי של יש"ע, המכונית המועדפת ביותר על גנבי הרכב בשנת 2003 היתה הסובארו. במשרד התחבורה רשומות כיום 1,931 מכוניות סובארו כגנובות. במקום השני נמצאת מכונית המאזדה עם 1,069 גניבות. מעבר להעדפותיהם של תושבי השטחים, מדובר גם במכוניות נפוצות מאוד בישראל, אשר חלקי החילוף שלהן "מוזמנים" מהגנבים על-ידי משפצי מכוניות שניפגעו בתאונות.
פיאט נמצאת במקום השלישי ברשימת ההעדפות של הגנבים, עם 812 גניבות, מיצובישי נמצאת במקום הרביעי עם 685 גניבות, פולקסווגן חמישית עם 655 גניבות, פז'ו במקום השישי עם 488 גניבות והונדה במקום השביעי עם 431 מכוניות, מדווחות עדיין כגנובות.
בקבוצת מכוניות היוקרה מככבות אודי עם 146 גניבות, וולוו עם 130 גניבות, ב.מ.וו. עם 107 גניבות, מרצדס עם 53 גניבות ואפילו מכונית יגואר אחת.
ניתן לייחס את הירידה המתמשכת במספר כלי הרכב הגנובים להידוק הפיקוח והבקרה על תנועת כלי הרכב מישראל לשטחים, בעקבות המצב הביטחוני, וכן בהגברת פעילות משטרת ישראל וכוחות הביטחון לאורך קו התפר ובאזורים רגישים אחרים. פעילות זו מקשה על הגנבים לפעול בישראל ולהעביר כלי רכב גנובים לשטחי יהודה שומרון וחבל עזה.
יצויין, כי 36% מכלי הרכב שנגנבו בישראל בשנת 2003 התגלו על-ידי משטרת ישראל או חברות העוסקות באיתור כלי רכב גנובים.