|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

ראלי דאקאר הופסק ליומיים <br>- הישראלים פרשו סופית

יתחדש רק ביום שני הבא, מחצית המשתתפים פרשו, קליינשמידט בחוץ, ניסן מאכזב, ב.מ.וו מפתיע לטובה
10/01/2004  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: עמוס באר  |  

מארגני ראלי דאקאר 2004 הודיעו במפתיע (יום ו', 9.1.04), כי עם תום יומו ה-9 של המרוץ, החליטו לעצור את המרוץ לפחות למשך היומיים הקרובים ולחדשו לכל הקרוב רק ביום שני הבא (12.1.04).

ההחלטה החריגה הוסברה על ידי המארגנים בסיבות ביטחוניות, על-רקע איום פיזי שהתעורר מצידם של שבטים בדואים לוחמניים המסתובבים בדיונות. אך יש הטוענים כי המארגנים הגיעו למסקנה, כי הראלי השנה פשוט קשה ומסוכן אף יותר מכל שתארו והזהירו טרם היציאה לדרך בת 11,000 הקילומטרים.

דומה שמרבית המשתתפים קיבלו את ההודעה בהקלה מסויימת, מלבד צמד מכוניות האוו של מיצובישי שהיו היחידות להגיע למחנה
(BIVOUAC) טרם ירידת החשיכה, בעוד כל יתר מעט המשתתפים שעדיין שרדו את המרוץ, משרכים את דרכם באפילה כאשר הבדווים המקומיים מתחילים לסגור עליהם מכוון הגבעות.

יודגש, גם מבין מכוניות מיצובישי שאינן צמד ה"אוו המעופפות", אחוז הנופלים בדרך הינו גבוה ביותר, ואינו קטן ממספר הנכשלים בקרב המתחרים האחרים.

על-פי ההודעה הרישמית יורשו המכוניות לעשות את דרכן בנסיעה "מינהלתית" על כבישי האספלט לעבר נקודת המנוחה שנקבעה מראש לתחילת השבוע הקרוב, בעוד שהאופנוענים יוטסו בדרך האוויר היישר אל מעבר לגבולות מאוריטניה, כדי למנוע מהם את המאמץ ו/או הסיכון הגלום באלפי הקילומטרים של קטע הגישור הבלתי צפוי מראש.

ההחלטה לבטל את ימי המרוץ (10 - שבת ו-11), מגיעה באחד מריגעי שיא המשבר של הראלי, אשר השנה הינו קשה אף יותר מתמיד. פרישת המארגן הוותיק רוברט אוריול שמה אתגר בפניהם של המארגנים החדשים, המנכ"ל - גילברט יאסארו, והמנהל הספורטיבי - פtטריק זנארולי. זה האחרון ניצח ב-1985 בג'יפ משופר, אך נודע כמי שבינו לבין האופנוענים נוצרו השנה מתחים אותם הוא מבקש לצמצם עתה - ולו לקראת השנה הבאה.

המארגנים מדגישים כי הם מפסיקים את המרוץ על רקע של איום "פיראטי" מצידם של גורמים פליליים, ולא מצידם של גורמי טרור אשר גם הם פעלו באזור בשנים קודמות. הם מציינים כי ההפסקה נערכת בתאום עם המארגנים בנמל האם בצרפת, וכי לא קיימת דאגה לחייהם של המשתתפים, אלא רק לרכושם - בו חשקו הבדווים העניים שבאזור המרהיב.

הנוף באזור המכונה "עמק הפילים" אכן מרהיב, אלא שאיש מהמתחרים אינו יכול להתפנות להנות ממנו, שכן הקשיים הפיזיים מתבטאים בכל המובנים: המסלול ארוך מהרגיל ומגיע ללא מפחות מ- 1,000 ק"מ ליום, רובו קטעים תחרותיים, והניווט קשה מאוד וגורם לעיכובים רבים.

כך נותרו כעת רק 92 אופנועים מתוך 195 אופנועים שהחלו את המרוץ, 75 מכוניות מתוך 142 המכוניות שיצאו מצרפת ועוד 43 משאיות תחרותיות.

לאחר פתיחה מרשימה של קבוצת ניסאן המבטיחה עם קשת נהגי חיזוק אותם קנתה ניסאן מכל מתחרה אפשרי, מתמחה עתה הקבוצה המגובשת - בעיקר בגרירה הדדית של האחד את השני...

הספויילר בעל שלוש הכנפיים המאפיין את מכוניות ניסאן הפך במרבית המכוניות למעין מיפרש מגוחך, המתנפנף לו חסר תועלת ברוח, ואף גורם למיפגע אירודינאמי במקום לשפר את יכולות אחיזת הדרך.

ב.מ.וו אקס חמש מפתיעה לטובה, ולבטח תקבל חיזוק במכירות לאחר שעד כה נחשבה לגי'פ יאפי המיועד לרושם קרבי נטול קבלות, מאחוריו ניצבים נהגי בוס רכרוכיים.

המזל הרע לא פסח גם על יוטה קליינשמידט - נהגת הפולקסווגן מדגם טוארג, אשר נפלה לשלולית ונאלצה עקב כך להחליף את מנועה שהוצף מים, דבר האסור על-פי התקנות. בהפגינה רוח ספורטיבית למופת יצאה קליינשמידט ממכוניתה, וניסתה, ואף הצליחה, להציל חלק ניכבד מהמתחרים מליפול אל תוך הבוץ הטבועני אשר למעשה פסל אותה ככל הנראה מלהמשיך בתחרות.

יוטה ממשיכה אמנם בנסיעה, אך היא עושה זאת בינתיים על תנאי בלבד, שכן המארגנים טרם החליטו באם לאשר רישמית את המשך השתתפותה, וכך היא הפכה ככל הנראה פשוט לרכב סיוע לעמיתה לקבוצה.

קבוצת מיצובישי נותרה אם כן שוב כבשנים קודמות בראש החוד המתדלדל בהתמדה, כאשר צמד האוו מרחפות מעל הדיונות כאילו לא אירע דבר סביבן. סודן טמון ככל הנראה במערכת מיתלים קינטית המשולבת בחלוקת כוח הידראולית בין הגלגלים, אשר פותחה למעשה לתחרויות ראלי ה-WRC, והיא מוכיחה עצמה גם בדיונות של אפריקה המערבית.

בקרב האופנועים מובילה KTM בכל 5 המקומות הראשונים, ולאחר פציעות ופרישות במספר חסר תקדים, 3 שעות תמימות מפרידות בין רומא הרוכב במקום הראשון, לבין סיינט שבקום השני ובין שלושת הבאים מפרידים 28 דקות, 44 דקות וכשעה נוספת. הפרש קטן אם כן, בו הכל עדיין פתוח לתחרות עם חידוש המרוץ.

בעוד שהאופנוענים עשו דרכם בזמן כולל של 28 שעות, הרי המכוניות הסגורות, הבטוחות, והמצוותות בצמד - נהג ונווט, הקדימו אותם רק בכ-3 שעות! מחמאה גדולה אם כן לאופנוענים,
שכאמור את היומיים הבאים יבלו במנוחה לה הם זקוקים כאויר לנשימה.

דרוג המכוניות:

1. פטרהנסל - מיצובישי אוו: 28 שעות
2. מצואוקה - מיצובישי אוו: + 1 ש'
3. שלסר - באגי פורד (מנוע) : + 2 ש'
4. דה - מולה - ב.מ.וו אקס 5 : + 3 ש'
5. אלפונד - ב.מ.וו אקס 5: + 4 ש'

על הצוות הישראלי ננסה לקבל מידע בהמשך היום, ונדווח מיד.
ובכן הגיע מידע, והוא אינו משמח:

דאקאר 2004 ימשיך בלי ישראלים

הקבוצה הישראלית על 2 צוותיה – פרשה סופית ממרוץ ראלי דקאר 2004: ראשון נפל הצוות בריל – סגל, ובקטע ה- 9 והאחרון שנערך טרם הפסקת המרוץ, פרש גם הצוות השני - הנהג עידו כהן והנווט אביב ספקטור. לדיברי יובל צוק המעביר את הידיעות מהשטח, נתקעו עידו וספקטור כבר בין נקודות הביקורת 1 ו- 2 של יום שישי ה- 9 בינואר, ונותרו בשטח כשהם מחכים לחילוץ.

לדיברי צוק "לצוות הלכו שני בולמים, ואין ביכולתם להתקדם עוד. מכיוון שלא הגיעו לנקודת הביקורת האחרונה עד 11:00 בבוקר, הם נפסלו."

מסתבר כי בריל וסגל נפלו פרשו עוד ביום השביעי למרוץ, דהיינו ביום רביעי ה- 7 לינואר. צוק מדווח כי "הם לא סיימו את הקטע השביעי, ולמעשה נתקעו עם רכבם ללא נוע, לאורך כל הלילה. ראש המנוע של הפאג'רו התקלקל תוך הדהירה במדבריות מאוריטניה והשניים עדיין עובדים על תיקונו, למרות שאת הדד-ליין להגעה לתחנת סיום הקטע, הם כבר פספסו."


תאריך:  10/01/2004   |   עודכן:  10/01/2004
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העיתון האמריקני וושינגטון פוסט ורשת הטלוויזיה NBC, מסרו כי הפעולה הצבאית אותה מתכנן מזכיר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד, נגד החיזבאללה בבקעת הלבנון, תבוצע באמצעות יחידות חיסול מיוחדות של צבא ארה"ב.
10/01/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
מייקל ג'קסון עבר לבית חדש בשווי 20 מיליון דולר - בארה"ב.
10/01/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
פעולה ירוקה תערוך סמינר בנושא: "אני וצדק סביבתי". במהלך הסמינר יידונו ההיבטים השונים של הפעילות של פעולה ירוקה למען הסביבה והחברה, וידובר על הקשר שבינה לבין המקום בו אנו חיים - מה איבדנו בדרך אל תרבות גלובלית חובקת כל, ואיך אנחנו יכולים לחזור ולהבין את האדמה?
10/01/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
'הוועדה למזון חדיש' תתכנס ב-19 בינואר על-מנת לקבוע הנהלים לסימון מוצרי מזון מהונדסים-גנטית. ועדה זו הוקמה על-ידי משרד הבריאות ונתונה תחת לחצים כבדים מצד בעלי אינטרס בתחום התעשיה והסחר בינלאומי, אשר בראש מעיינם - הדאגה לבריאות הציבור ושלום הסביבה.
10/01/2004  |  הדר פרבר  |   חדשות
לאחר הגשמים הכבדים שירדו בימים האחרונים, מתקרבת במהירות סערה נוספת לחופי ישראל.
10/01/2004  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il