חברת התשתיות א.אפשטיין ובניו תובעת 4.8 מיליון שקל מחברת נת"ע, האחראית לסלילת הרכבת הקלה בתל אביב.
אפשטיין טוענת (10.7.16), כי נת"ע לא שילמה לה תמורת תכנון של עבודות שבסופו של דבר לא יצאו לפועל: סלילת מסילה תת-קרקעית של מקטע בפרויקט הרכבת הקלה ("המסילה הטורקית"), מנהרות כביש המסילה, ומנהרה תת-קרקעית נוספת מעל המסילה הטורקית ומתחת לפארק עירוני משוקע.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נאמר, כי מאחר שהפרויקט לא בוצעה, חישבה התובעת את שכרה על בסיס אומדנים של העלויות לביצוע. לעומת זאת, נת"ע סבורה שהתשלום צריך להיגזר מהאומדנים הראשוניים. אלו נעשו - אומרת אפשטיין - לפני תכנון המסילה הטורקית וכביש המסילה, בטרם היו ידועות המשמעויות ההנדסיות של תנאי הפרויקט, בטרם שונתה שיטת הביצוע של המכרז, וממילא בטרם נקבעו הפתרונות ההנדסיים בהתאמה לתנאי השטח, אשר התבררו רק במהלך התכנון. מדובר בשלב מקדמי, אשר לא ניתן היה בו לבצע הערכה אמתית של העלויות בפועל, היא טוענת.
לדברי התובעת, באמצעות עוה"ד גלעד וקסלמן וחן לוצאטו, ההסכם בינה לבין נת"ע קובע בבירור, כי שכר הטרחה יעמוד על 1% מתוך עלות העבודות שיבוצעו בפועל. לדעת אפשטיין, המשמעות היא שמדובר בעלות לביצוע כפי שתהיה לאחר התכנון והגדרת הפרויקט, ולא לפי אומדן או הערכה ראשונית אשר שימשו רק כאבן דרך לתשלומי ביניים. טרם הוגש כתב הגנה.