רכבת ישראל הודיעה כי היא מבצעת עבודות שדרוג מורכבות בתחנת הרכבת "תל אביב-השלום". הדבר יתבצע על-ידי הוספת מסוף נוסעים חדש לרציפי תחנת הרכבת השלום היישר אל גשר השלום, מצדו הדרומי, והקמת משטח לחניית רכב דו-גלגלי במפלס הגשר.
במבצע זה צפויים עובדי הרכבת להניף שני מבני ענק בגובה של כ-6.4 מטר, באורך של כ-60 מטר ובמשקל כולל של 560 טון פלדה. אורך המבנה שקול לכ-2 קרונות רכבת, משקלם לכ-3 קרונות וגובהם יותר מקרון רכבת דו-קומתי. מבני הפלדה ישמשו כבסיס לרצפת אולם המסוף הדרומי. מדובר באחד מהמבצעים ההנדסיים המורכבים שנעשו במדינה בכלל וברכבת ישראל בפרט. אולם העיתוי שנקבע לו הוא דווקא בשבת (בין ה-26 ל-27 באוגוסט 2016).
ח"כ
אורי מקלב (
יהדות התורה) אמר כי הוא מופתע מכך שהסיכומים מול שר התחבורה ישראל כ"ץ אינם מכובדים, ועבודות הרכבת החוזרות ונשנות מדי שבת אף מקבלות גיבוי ממנכ"ל
משרד התחבורה קרן טרנר. בראיון למהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה, דרש להעביר את ההחלטה בעניין מידת הנחיצות של העבודות מרכבת ישראל לצוות מקצועי במשרד התחבורה שינסה להציע חלופות כדי למנוע עבודה בשבת.
מקלב, בהבהיר כי הוא מדבר בשם כל הסיעה, אמר כי
ממשלה לא תיפול בגלל חקירות נתניהו או בגלל תהליך שלום זה או אחר, אלא בגלל השבת. לדבריו, לעבודות הרכבת הללו מצטרפות עבודות בשדות בצפון ובדרום כמו גם עבודות של חברת נתיבי ישראל ומתן היתרים חדשים לחילולי שבת באוטובוסי התחבורה הציבורית. "בקצב הזה הממשלה תיפול", הזהיר מקלב.
בימים האחרונים מועברים מרכיבי מבנה הפלדה מהדרום אל נקודת הכינוס צפונית לגשר השלום, שם הם יורכבו ויוכנו להנפה. בשל העבודות שיבוצעו מנתיבי איילון דרום, יחולו שינויים בהסדרי התנועה ויחסם לתנועה קטע הכביש בנתיבי איילון לכיוון דרום, מתחת לגשר השלום ובסמוך לרציפי תחנת הרכבת, החל מיום שישי ה-26 באוגוסט בשעה 16:30 ועד למוצאי השבת ה-27 לאוגוסט בשעה 20:30.
לא תתאפשר תנועת כלי רכב בנתיבי איילון. גשר השלום ייחסם לתנועה כלי רכב, ממערב למזרח, בשני הכיוונים, בין רחוב גבעת התחמושת ודרך השלום.