|
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס
|
|
|
|
|
הכנסות קבוצת קרסו מוטורס ברבעון השני של שנת 2016 צמחו בכ-19% לכ-990.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-835.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת בעיקר לגידול במכירות כלי רכב חדשים, בדגש על מותגי רנו, ניסאן ודאצ'יה וכן לגידול בפעילות מגזר הליסינג.
ברבעון השני של שנת 2016 מספר כלי הרכב החדשים שמכרה קבוצת קרסו עלה בכ-19% ל-7,131 כלי רכב חדשים, לעומת 5,995 כלי רכב ברבעון המקביל אשתקד. בחלוקה למותגי רכב: ברבעון השני מכרה הקבוצה 3,181 רכבי רנו לעומת 2,437 ברבעון המקביל אשתקד; 3,090 רכבי ניסאן בהשוואה ל-2,782 רכבי ניסאן ברבעון המקביל אשתקד; 81 רכבי אינפיניטי בהשוואה ל-90 רכבי אינפיניטי ברבעון השני אשתקד; 779 רכבי דאצ'יה לעומת 686 רכבי דאצ'יה ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול בהכנסות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס, שעלה ברבעון השני של 2016 בכ-57% לכ-62 מיליון שקל, בהשוואה לכ-39.3 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, וזאת הודות לגידול בהיקפי הפעילות במגזר הליבה - מכירת כלי רכב חדשים, וכן כתוצאה מקיטון בהוצאות המימון.
במגזר מכירות כלי רכב, המהווה את מגזר הליבה וכולל מכירת כלי רכב חדשים וכלי רכב משומשים במסגרת מערך ה"טרייד-אין", צמחו ההכנסות ברבעון השני 2016 לכ-702.7 מיליון שקל - גידול של כ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הודות לעלייה במכירות כלי רכב ממותגי רנו, ניסאן ודאצ'יה. הרווח המגזרי טיפס ברבעון לכ-142.8 מיליון שקל - שיפור של כ-28.5% ביחס לרבעון השני ב-2015. השיפור בתוצאות בא לידי ביטוי גם בנתח השוק של הקבוצה שעלה ברבעון השני של 2016 לכ-9.7%.
ההכנסות במגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), צמחו ברבעון השני של 2016 בכ-26.5%, ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-197.3 מיליון שקל. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ-17.2 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל ב-2015.
ההכנסות ממגזר שירות ואחרים, הכולל את פעילות המוסכים והחלפים ופעילות סוכנות הביטוח והמימון של הקבוצה, הסתכמו ברבעון השני 2016 בכ-84.5 מיליון שקל. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ-8.5 מיליון שקל.