משרד האוצר פרסם (יום ד', 24.8.16) את פרק מוניות קווי שירות שיועלה במסגרת חוק ההסדרים. הוא מציע לקבוע תקופת מעבר ארוכה מאוד של 3 שנים (עד סוף 2019), שבמהלכה יוכלו בעלי רישיונות שהפעילו קווים לפני 11 באוגוסט 2016, לחדש את רישיון קו השירות גם ללא זכייה בהליך התחרותי לתקופות שלא תמשכנה לאחר תום תקופת המעבר.
קבלת רישיון חדש תותנה בהליך תחרותי. אך לא בכל האזורים יהיה אגד של קווי שירות ובמקרים מסוימים יינתן רישיון רק לקו שירות אחד ללא מחויבות להפעיל קווים נוספים באזור. מתזכיר החוק נעדרות אמות מידה פרטניות לקביעת קווים, ואלה המופיעות - כלליות.
תוקף הרישיונות יהיה עד דצמבר בכל שנה ויהיה ניתן לחדשם מדי שנה לתקופה שלא תעלה על שנה. רשימת קווי השירות תפורסם ברשומות אך יהיה ניתן לעדכן אותה מדי שנה. המגבלה הקיימת ברשיונות קווי השירות על מספר המוניות המרבי לבעל רישיון תבוטל, וההסדר החדש יהפוך להסדר קבוע.
עוד מוצע להתאים את סמכות השר לקבוע תקנות, ובכלל זאת לאפשר קביעת הוראות הנוגעות למידע ונתונים שמפעיל קו שירות יידרש למסור למפקח על התעבורה. באופן תמוה, התזכיר אינו מחייב העברת מידע בזמן אמת, ומסתפק בלוח זמנים מתוכנן.
התאגדות בעלי מוניות השירות הפעילות אומרת כי הצעת האוצר מהווה מכה אנושה לציבור הנוסעים כיון שהיא לא מביאה את הסעד הנדרש להם - הכנסת הרב-קו למוניות השירות. לדבריה, חוק ההסדרים היה חייב להביא את האזרחים לתחבורה הציבורית, ובמקום זאת מרחיק אותה ממנה בכך שהוא לא מייצר מענה לאותם נוסעים שהרכבת לא זמינה להם או שהאוטובוסים לא משרתים אותם.
תזכיר החוק יעלה לדיון בוועדת השרים המיוחדת לעניין התוכנית הכלכלית לשנים 2017 ו-2018 ביום 6 בספטמבר 2016, והציבור
מוזמן להעיר את הערותיו עד ליום 5 בספטמבר.