חברת כנען מדיה שאחראית לשילוט הפרסומי על האוטובוסים בחברות התחבורה הציבורית אגד ודן, פסלה מסע פרסומי של הארגון החילוני הקיצוני "ישראל חופשית" הקורא ל
תחבורה ציבורית בשבת.
הכללים להם מחויבת חברת הפרסום כלפי חברות התחבורה הציבורית קובעים כי אין לפרסם פרסום מתריס ופוגעני וכן פרסום המפלג את העם. אין זה מן הנמנע כי ישראל חופשית היודעת זאת ממקרים שהיו בעבר העריכה מראש כי בקשתה תידחה, ועשתה זאת כדי לקבל כותרות בעיתונות.
לטענת מנכ"ל ישראל חופשית, מיקי גיצין, הסיבה לפסילת הקמפיין כפי שהתקבלה מחברת כנען: "לצערנו, אין אישור לעלות את הקמפיין מחשש לשריפת אוטובוסים על-ידי חרדים". בארגון רואים בהחלטה זו פגיעה חמורה בחופש הביטוי והודיעו כי אינם מתכוונים לוותר בנושא, גם אם הדבר ידרוש לפנות לערכאות משפטיות באמצעות השירותים המשפטיים של המרכז הרפורמי לדת ומדינה.
בישראל חופשית טוענים כי המסע הפרסומי הנושא את המסר: "לא סוגרים שבת! דורשים תחבורה ציבורית 24/7", אמור היה להתנהל בתקציב של 50 אלף שקלים, אולם גורם המעורה בפרטים אמר ל-News1 כי ישראל חופשית תכננה קמפיין קטן בעלות של כמה אלפי שקלים.
מחברת כנען מדיה נמסר בתגובה: "באוטובוסים משתמש קהל לקוחות מגוון ממגזרים שונים. המדיניות לה אנו כפופים אינה יכולה להעלות באוטובוסים פרסום הפוגע בחלק מהם. הפרסום הנוכחי פוגע לאו-דווקא בחרדים, אלא גם בציבור דתי-לאומי, בציבור מסורתי ובציבור חילוני המתנגד לתחבורה ציבורית בשבת. לכנען מדיה פלטפורמת פרסום גם על שלטי חוצות, ובה אין מניעה לפרסום שכזה, וישראל חופשית מוזמנת לעשות בו שימוש. אולם לא ניתן להרשות מסרים על האוטובוס שפוגעים ברגשות חלק מנוסעי האוטובוס".
מ
משרד התחבורה נמסר: "מדובר בהסכם מסחרי בין המפעיל לגורמי פרסום. משרד התחבורה אינו צד לעניין".