החל ב-19 בספטמבר, הלילה שבין ראשון לשני הבא ועד ליום שלישי ה-27 בספטמבר בשעה 05:00, תיסגרנה תחנות הרכבת ת"א האוניברסיטה, ת"א מרכז ות"א השלום. ניסיון לצמצם את משך הסגירה לפחות משמונה ימים אינו עומד כעת על הפרק, למרות הניסיון לצמצם את לוחות הזמנים.
תנועת רכבות הנוסעים תצומצם ויחולו שינויים במסלולי הרכבות. תנועת הרכבות מדרום תופעל עד תחנת ת"א ההגנה. תנועת הרכבות הפרבריות מבנימינה תופעל עד/מתחנת הרכבת הרצליה. לא תופעלנה רכבות מהירות בין חיפה ות"א. לבאים מחיפה לת"א מומלץ לתכנן נסיעה באוטובוס. רכבות הלילה בקו נהריה-נתב"ג תופעלנה עד/מהרצליה. רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) - הרצליה, בשני הכיוונים, תופעלנה בין בית שמש ללוד בלבד.
תחבורה חלופית:
- יופעל קו רכבת ייעודי במסלול עוקף ת"א, פעם בשעה בין נהריה ובאר שבע, בשני הכיוונים. נהריה-עכו-קריית מוצקין-קריית חיים-חוצות המפרץ-לב המפרץ-תחנות חיפה-בנימינה-הרצליה-לוד-רמלה-קריית גת-להבים-תחנות באר שבע. רכבות אלו תופעלנה בשעות 09:30-04:59 בבוקר ובשעות 19:27-12:59 אחר-הצהריים.
- יופעל קו רכבת ייעודי בין בנימינה והוד השרון, פעמיים בשעה, בשני הכיוונים. בנימינה- קיסריה-פרדס חנה-חדרה-נתניה-בית יהושע-הרצליה-בני ברק-תחנות פתח תקוה-ראש העין-כפר סבא-הוד השרון.
משרד התחבורה יפעיל שירות הסעיות ייעודי, בתדירות גבוהה וללא עלות, בין תחנות ת"א ההגנה והרצליה. בנוסף יתוגברו משמעותית האוטובוסים מהערים הבאות לתל אביב: חיפה, בנימינה, זכרון יעקב, חדרה, נתניה, כפר סבא, הוד השרון, ראש העין, רחובות, ראשון לציון ובית שמש. חברת
נתיב אקספרס תפעיל קו חדש 919 נהריה-עכו-תל אביב (חניון הולץ) בימים א'-ה' וקו חדש שמספרו 651 נתניה-תל אביב (חניון הולץ).
- יופעל שירות אוטובוסים ללא תשלום עבור רכבות הלילה, בין תחנת הרצליה ונמל התעופה בן-גוריון, בשני הכיוונים.
לקוחות בעלי כרטיס תקופתי (גמיש 7, גמיש 30) שהינו בתוקף בזמן סגירת המקטע ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו, יהיו זכאים לפיצוי שיינתן בהארכת תוקף הנסיעה, בהתאמה למספר הימים בהם כרטיס הנסיעה היה בתוקף ומקטע הנסיעה היה סגור. הפיצוי ייטען אוטומטיות במכונות הכרטוס או בקופות עד ליום לאחר סיום תוקף כרטיס הנסיעה.
לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים באתר
רכבת ישראל, בפייסבוק, ביישומון או במוקד שירות הלקוחות כוכבית 5770.
רכבת ישראל נערכת לקליטת הקו המהיר לירושלים שיופעל בין ת"א וירושלים, שיהיה קו הרכבת החשמלי הראשון של רכבת ישראל. במקביל, נערכת החברה גם לקליטת קווי הרכבת החדשים בשנים הקרובות. קווי הרכבת החדשים הינם חלק משמעותי מתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל וצפויים לשרת מאות אלפי לקוחות חדשים מדי יום, להוריד רבבות כלי רכב מהכבישים, להפחית בעומסי התנועה ולשפר מאוד את איכות האוויר.
לצורך הקמת התשתית המסילתית ותשתיות החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים - פועלת רכבת ישראל להרחיב את תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ות"א האוניברסיטה ולהכפיל את מספר המסילות בקטע זה. עבודות התשתית נעשות על מסילות הרכבת הקיימות או בסמוך אליהן וכוללות פירוק והרכבה מחדש של המסילות. בזמן העבודות, לא ניתן להפעיל רכבות בתוואי ולכן תנועת הרכבות מופסקת צפונית ודרומית לאזור העבודות. העבודות המדוברות הינן המשכן של העבודות שהתקיימו בין תחנת סבידור להרצליה. העבודות ארוכות מהרגיל בשל גודלה של תחנת סבידור, הגדולה בארץ, והצורך להתאימה לרכבות חשמליות בתוואי המסילות, אורך הרציפים והתשתית לחשמול ולהרכבת מערכת האיתות המתקדמת בעולם ETCS (level2).
לדברי
בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "העבודות להקמת קו הרכבת המהיר בין הרצליה, תל אביב וירושלים מתקדמות לקראת הישורת האחרונה. על-מנת להכשיר את תחנות הרכבת ותוואי המסילות לקליטת הרכבות החשמליות החדשות בקו זה ב-2018, נבצע במהלך החודשים הבאים עבודות תשתית מורכבות בתחנות תל אביב והרצליה, אשר מחייבות את הפסקת תנועת הרכבות למספר ימים. אנו מודעים לאי-הנוחות שנגרמת עקב העבודות ופועלים יחד עם משרד התחבורה לדרכי נסיעה חלופיות".