בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
לילה אחרון של שיבושים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
תנועת הרכבות תתחדש בחמש בבוקר
|
דובר רכבת ישראל הודיע בשבת כי עבודות התשתית הסתיימו מוקדם מהמתוכנן והתנועה בקו הרצליה-תל אביב תתחדש ● בקרוב: השבתה נוספת למשך שבועיים
|
נראה שנס פך השמן הקטן שהספיק בחנוכה לשמונה ימים במקום ליום אחד חוזר בגרסה מודרנית. ל רכבת ישראל נעשה נס, והיא הצליחה לסיים את העבודות יום אחד לפני המועד שתוכנן. אלא שלא נס היה כאן, אלא עבודה יעילה ומהירה היא שהביאה לתוצאות. למרות היותה חברה ממשלתית, שאינה חפה מביורוקרטיה, הצליחה רכבת ישראל להתעלות על עצמה, על-אף הערכות קודמות כי הסיכוי שהעבודות יסתיימו לפני הזמן קלוש ביותר. מתברר שכשרכבת ישראל רוצה להתייעל - היא עושה זאת. ואולי כאן דווקא טמון הפתרון למשבר השבת, וייתכן שניתן היה לחסוך גם עבודה בשבת האחרונה. נכון להיום, תוכניות עבודה שמגישה הרכבת למשרד העבודה מאושרות אוטומטית ללא בחינה ראויה. לו היה מעמיד משרד העבודה מהנדסים ראויים שיבחנו חלופות סביר להניח שהיה מצליח למצוא תוכניות חלופיות שלא יצריכו עבודה בשבת, תוך הגדלה של כוח האדם והמכונות בשטח. בעבר הרחוק הצליח משרד העבודה לעשות זאת, ואין מדובר בטענה מצוצה מן האצבע. הצעת התייעלות מצד משרד העבודה מעמידה את רכבת ישראל באור שלילי, כמי ששופכת מיליארדים רבים על עבודות שאינן יעילות מספיק, דבר העלול להביא לקיצוץ בתקציב שמאשרת לה ועדת הכספים, ומכך היא חוששת. ה"נס" של רכבת ישראל הוא אפוא הרפיסות שמגלים משרד העבודה ואגף רכבות בכיר במשרד התחבורה, שאינם עושים די כדי לייעל אותה, ומקבלים ללא עוררין את תוכניות העבודה שלה כתורה למשה מסיני.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
רכבת ישראל הודיעה (שבת, 24.9.16) כי בניגוד להערכותיה הקודמות כי קלושים הסיכויים לכך, תנועת הרכבות בין הרצליה לתל אביב תתחדש כבר ביום ראשון בשעה חמש בבוקר - כיממה לפני המועד המתוכנן. הודעת דובר הרכבת בעניין נמסרה כשעה לפני צאת השבת. זאת לאחר שכמה שעות קודם פרסמה משטרת מחוז תל אביב הודעה על חידוש תנועת הרכבות. תחילה טענו בדוברות הרכבת כי ההודעה לא תואמה עימם והעבודות יתבצעו כמתוכנן, אולם בהמשך כאמור שינו את גרסתם. הדובר ישראל טל סרנגה טען כי מסירת ההודעה בעיצומה של השבת נעשית מתוך אחריות ציבורית, כדי להביא לוודאות גבוהה מאוד לחידוש התנועה הסדירה. ברכבת ישראל טוענים כי קיצור לוח הזמנים נובע הודות לעבודה "מאומצת, מרוכזת, בלתי שגרתית ומקצועית", כלשונם. מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, מסר לתקשורת לפני צאת השבת: "סיימנו ממש ברגעים אלה מרכיבים חיוניים אחרונים בעבודות בתחנות תל אביב, שיאפשרו חידוש תנועת הרכבות מחר לפנות בוקר". לדברי החברה, "המהות המרכזית", כלשונה, לעבודות התשתית היו חיבור הקו המהיר לירושלים, ובכללן הסטת מסילות בתחנות ת"א, הכנת תשתית לרכבת החשמלית, הכנת התשתית למערכת שליטה ובקרה מתקדמת והונף מבנה נוסף לצורך בניית בית הנתיבות בתחנת השלום והחלה העבודה להארכת הרציפים. זאת כאשר לצד אלה, טופל מראה התחנות עצמן, חודש גינון ושופצו חדרי שירותים ואולמות נוסעים. על-פי נתוני רכבת ישראל, בימי העבודות יותר מכמחצית מהנוסעים היומיים של הרכבת, כ-130 אלף, בחרו בחלופות שהועמדו לרשותם - קווי תחבורה ציבורית ושירותי ההסעיות. דובר הרכבת סרנגה אמר כי המבצע עבר בהצלחה רבה, כל מרכיביו הושלמו כמתוכנן ואילו תקלות קלות שהתגלו תוקנו מיידית. עד סוף השנה צפויה השבתה רציפה נוספת, העשויה להימשך כשבועיים. הדובר רמז לכך ואמר: "לפנינו עוד מספר מבצעים להמשך חיבור הקו המהיר לירושלים. חלקם יעשה בלילות. חלקם בשעות השפל של תנועת הרכבות, וחלקם למשך זמן ארוך יותר".
|
תאריך:
|
24/09/2016
|
|
|
עודכן:
|
24/09/2016
|
|
עידן יוסף
|
תנועת הרכבות תתחדש בחמש בבוקר
|
|
החל ביום ד' הקרוב (28.9.16) בשעה 21:00 ועד כניסת השבת (30.9.16) תיסגרנה תחנות באר שבע מרכז ודימונה ויחולו השינויים הבאים:
|
|
|
כ-1,400 איש השתתפו בהתייעצות אינטרנטית שקיימה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בעניין קווי הלילה. ההתייעצות נפתחה לפני כשנה ולמרות דרישה מצד רבים לאפשר פעילות קווי לילה שבעה ימים בשבוע, החליט משרד התחבורה שלא לפתוח קווים בשבת מעבר לאלה שנפתחו.
|
|
|
שר האוצר, משה כחלון, צירף את חתימתו (יום ג', 20.9.16) על צו המורה על הפחתת תעריף הנסיעה במונית בכ-11%. זאת לאחר ששר התחבורה חתם על הצו לפני כמה ימים.
|
|
|
משעות הבוקר ועד אחר-הצהריים (יום ב', 19.9.16), הגיעו לתחנות הרכבת הרצליה ותל אביב ההגנה כ-25 אלף נוסעים. הנוסעים המשיכו את נסיעתם בכ-300 אוטובוסים שהופעלו ע"י משרד התחבורה ו רכבת ישראל. כמעט שלא נרשמו תקלות. כזכור, הופסקה תנועת הרכבות בין הרצליה לתל אביב לצורך עבודות תשתית.
|
|
|
בשל עבודות תשתית, תסגרנה תחנות הרכבת תל אביב האוניברסיטה, תל אביב מרכז ותל אביב השלום במשך שמונה ימים - מחצות (19 בספטמבר) עד 27 בספטמבר בשעה 05:00 לפנות בוקר. בהנהלת רכבת ישראל אומרים כי הסיכויים שהעבודות יסתיימו לפני המועד שנקבע - קלושים.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
אם עד כה ראוי היה להציג את איתמר בן-גביר כעבריין לשעבר הרי שעכשיו הוא בלי לשעבר רק, לכאורה, לפי שעה
|
|
|
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום מעין שקיעה לתוך אפתיה
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
|
אפרים הלפרין
מהו האינטרס הישראלי? עד כמה הוא אמור להשפיע על דרכי פעולתנו האם בסוף תהיה לפלשתינים מדינה?
|
|
|
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|