|
ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין ובכיר משרד התחבורה דרור גנון
|
|
|
|
הדיווח על העתירה ותוצאותיה הובא גם בעיתונות החרדית. הוא נסמך על דברים שמסר דובר העירייה, והוצג בו כאילו העירייה ניצחה. לו היו טורחים כתבי העיתונים והאתרים החרדיים לקרוא את פרוטוקול הדיון היו מגלים מיד כי האמת הפוכה, והמר הוצג כמתוק.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
עיריית ביתר עילית נאלצה למחוק עתירה שהגישה נגד
משרד התחבורה, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בירושלים,
יגאל מרזל, המליץ לה על כך. משמעות ההחלטה (2.11.16) כי הצו שעיכב את מכרז התחבורה הציבורית בעיר בטל, וטענות העירייה לפיהן המשך קיום המכרז יפגע בתושבים - נדחות.
החלפת
חברת קווים, מפעיל התחבורה הציבורית הנוכחי בביתר עילית, במפעיל שיזכה במכרז, צפויה בינואר 2018 לכל המוקדם. המדינה התחייבה בדיון לערוך שינויים ככל שיתעוררו קשיים תפעוליים כתוצאה מבעיות ביטחוניות או מצוקת חניה.
נציגי המדינה הבהירו בדיון כי עיכוב המכרז בידי העירייה גורם לפגיעה בציבור הנוסעים. מאחר שמדובר בעיר חרדית, מספר המשתמשים בתחבורה ציבורית עולה ב-14% מדי שנה. מזה כחמש שנים קיימת מצוקת חניה לאוטובוסים, לנוכח העובדה שבעיר יש חניון תפעולי ל-55 אוטובוסים כאשר בעיר פועלים כ-130 אוטובוסים, דבר המאלץ אוטובוסים לחנות בצדי רחובות.
המפעיל שיזכה במכרז החדש נדרש בין היתר לא להחנות אוטובוסים ברחובות ולשפר את השירות בערבי ובמוצאי שבתות כבר בפעימה הראשונה של ההפעלה, שבה יהיה נפח השירות דומה לזה הקיים כיום.
כאמור, העתירה של עיריית ביתר עילית נמחקה מבלי שבית המשפט יטיל על העירייה הוצאות.