|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
גפני וכ"ץ. ברחל בתך הקטנה
מנכ"ל משרד התחבורה:

"הפסקנו לתקצב כבישים יותר מאוטובוסים"

שר התחבורה כ"ץ: "התמונה לגבי תחבורה ציבורית מורכבת" מיקי רוזנטל: "הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית" גפני: "אם אתם צריכים סיוע בתקציב לבטיחות בדרכים – אנחנו אתכם"
09/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
טרנר. מאגף התקציבים למשרד התחבורה

מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, הציגה (יום ד', 9.11.16) בפני ועדת הכספים את תקציבי השנים 2018-2017: "תקציב פיתוח התחבורה ב-2017 יעמוד על 12.6 מיליארד ש"ח, מתוכם 5.88 מיליארד ש"ח לפיתוח כבישים ולהרחבתם (1.24 מיליארד ש"ח כבישים עירוניים ו-4.63 מיליארד ש"ח לכבישים בינעירוניים) ו-6.75 מיליארד ש"ח לפיתוח התחבורה הציבורית - 3.75 מיליארד ש"ח להסעת המונים במטרופולינים ו- 2.99 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות. ב-2018: סך התקציב לפיתוח התחבורה: 12.9 מיליארד ש"ח ומתוכו 6.25 מיליארד ש"ח לכבישים (1.33 מיליארד ש"ח עירוניים ו- 4.92 מיליארד ש"ח לבינעירוניים), 6.65 מיליארד ש"ח לתחבורה ציבורית, מתוכם 4 מיליארד ש"ח להסעת המונים ו- 2.63 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות".

טרנר אמרה כי "יש גידול רב במספר המינויים למערכות התחבורה הציבורית וזה סימן מעודד שממשיך להתפתח. אנחנו פועלים בכל המישורים התחבורתיים ביבשה ובאוויר (שמים פתוחים) להוזלת יוקר המחיה בתחבורה". עם זאת הודתה כי אין תקצוב לביצוע רפורמת התעריפים הבינעירונית שהובטחה, ולכן היא אינה נכללת בתוכניות העבודה של המשרד. עם זאת אמרה כי המשרד הפסיק לתקצב כבישים יותר מאשר תחבורה ציבורית.

בעניין הרשות הלאומית בדרכים, אמרה כי "בתקציב 2017 חסרים 20 מיליון ש"ח ובמידה שהביצוע בפועל יהיה גדול נדאג להוסיף תקציבים". יושב-ראש הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר מעל-לכל, חייבים להגביר את הפעילות ואת המשאבים לטיפול במאבק בתאונות בדרכים. מדובר בנושא שהוא בבת עינינו, בהצלת חיי אדם וכל תקציב שיידרש לכם לנושא, אנחנו נוכל לסייע בהשגתו. ועדת הכספים לא תעכב אף תקציב שקשור למשרד התחבורה". גפני הלין בפני אנשי משרדי התחבורה והאוצר, על הירידה הצפויה בתקציב הרשות הלאומית בדרכים מ-135 מיליון ש"ח ב-2015 ואילו ב-2017 רק 87 מיליון ש"ח.

בישיבה הוצג תקציב משרד התחבורה לשנתיים הקרובות. ב-2017 יעמוד על 19 מיליארד ש"ח וב-2018 על 19.5 מיליארד ש"ח. גפני אמר כי הוועדה רואה חשיבות בפיתוח התשתיות והתחבורה הציבורית. "אין ספק שיש שיפור עצום במערך הסעת ההמונים, אך אנחנו עדיין רחוקים ממדינות המערב. לכן אנחנו לא מעכבים נושאים שקשורים למשרד התחבורה ורואים בכך נושא חשוב שקשור בהצלת חיי אדם ושיפור איכות החיים".

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר: "אנחנו בעיצומה של מהפכה בתחבורה בישראל. אנחנו בתנופת פיתוח, כמוה הייתה אחרי מלחמת העולם השנייה באירופה". הוא העריך כי לאחר סיום הסדרי החינם בקו העמק של הרכבת יפחת מספר הנוסעים בה לכמה אלפים ביום. "המגמה היא חיובית והרכבת תביא לפיתוח יותר עסקים ומקומות תעסוקה לאורך התוואי שלה. גם על הנחישות שלי להאריך את כביש 6 לצפון ולדרום הייתה ביקורת ובסוף זה הצדיק את עצמו". כ"ץ ציין, כי "הציבור מצביע ברגליים ונוסע באוטובוסים וברכבות, ואני כל הזמן נאבק בגישה המסורתית שזה לא כלכלי לפתח רכבת במקומות כמו העמק. המציאות מוכיחה אחרת".

לדבריו, "כל פיתוח בתחבורה הציבורית ובתשתיות התחבורה בכלל, זה חיסכון של מאות מיליוני שקלים למשק ויותר. לגבי התחבורה הציבורית התמונה מורכבת וההגעה למצב האופטימלי הוא רק לאחר השלמת כל המכלול, שזה פיתוח התשתיות בסביבת התחבורה הציבורית, חיבורים בין הקווים, תחנות נגישות, נת"צים, רכבות תחתיות ועיליות, מטרונית, אוטובוסים מהירים, עמידה בזמנים, נגישות לבעלי מוגבלויות, איכות השירות והכשרת הנהגים ועוד. זה הולך ומתרחש לנגד עינינו". עוד אמר כ"ץ כי "המשטרה אינה יכולה להקצות די כוח אדם לאכיפת הנסיעה בנת"צים ועל-כן המשרד יפעיל אכיפה אלקטרונית. כמו-כן, אנחנו במגעים מול אגד ודן ששולטות בלמעלה מ-50% מהתחבורה הציבורית באוטובוסים לשיפור השירות ועמידה בלוחות הזמנים. אוטובוס ייצא בשעה מסוימת, ויידרש להגיע לנקודת הסיום עד שעה ספציפית ואם יהיו חריגות יהיו קנסות ויידרשו לספק הסברים". בעניין המאבק בתאונות בדרכים, השר הביע תסכול מכך ש"לא כל הסמכויות בנושא נמצאות אצלנו ואני מנסה לשנות זאת בחקיקה. עם זאת, יש להסתכל על התמונה המלאה וב-7 שנים האחרונות יש ירידה של 30% במספר התאונות בדרכים, חרף העלייה של מאות אלפי רכבים פרטיים על הכבישים מדי שנה".

רוב חברי הכנסת שיבחו את השר ואת אנשי משרדו על התנופה בפיתוח התשתיות בתחבורה בכל רחביי הארץ, אם כי מתחו ביקורת במספר עניינים: הירידה בתקציבה של הרשות הלאומית בדרכים, חוסר המענה לפיתוח תחבורה ציבורית בשכונות וערים חדשות והפער שנוצר בין פיתוח התשתיות והתחבורה הציבורית לבין מספר כלי הרכב שנוספים מדי שנה לכבישי ישראל.
ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "ההשקעה בתחבורה הציבורית נמוכה ב-86% מהממוצע העולמי. אורך נתיבי התחבורה הציבורית בעולם הוא 150 מטר לאלף תושבים לעומת 14 מטר בלבד בישראל. המהירות הממוצעת של התחבורה הציבורית בערי מטרופולין בעולם עומדת על 25 קמ"ש לעומת 16 קמ"ש אצלנו. עם הנתונים האלו, לא פלא שאזרחי ישראל ממעטים להשתמש בתחבורה הציבורית, ועוד לא הזכרנו את הנזק הסביבתי העצום מעומס הרכבים הפרטיים ואת היקף ההרוגים בכבישים. התקצוב והתכנון של התחבורה הציבורית לוקה בחסר. יש שיפור קל אבל הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית".
ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "אכן פעילות המשרד נותנת את אותותיה ורואים זאת בשטח, אך מבינת ספר התקציב, נראה שהתחבורה היא לא בראש סדר העדיפויות הלאומי. על-סמך נתונים, בשנים הקרובות נגיע לשוקת שבורה. כבר כיום זמני ההגעה לעבודה הממוצעים של אזרח בישראל גבוהים בהרבה בהשוואה לעולם. בישראל כ-55 דקות ביום בממוצע, בעוד בניו-יורק הפקוקה והעמוסה; 39.4 דקות ובלוס-אנג'לס; 29.6 דקות". ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הגיב על דבריהם: "המצב היום טוב בהרבה מאשר לפני 10 שנים. בעבר היה לוקח לי מראשון לציון לת"א שעה ורבע וכיום אני נוסע כ-45 דקות בלבד". טרכטנברג הוסיף: "מצד אחד יש תנופת בנייה בתוך כוונה לפתור את מצוקת הדיור, אך שתי המערכות, פיתוח בניית מגורים ופיתוח התחבורה לא מסונכרנות. בונים באופן שמסתמך יותר מדי על הרכב הפרטי במקום על התחבורה הציבורית בעתיד וזה נושא שיהפוך למרכזי מאוד בחיי כל אזרח במדינה בעתיד".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "יש תנופה אבל חייבים להגביר מאוד את ההשקעה בתחבורה הציבורית. כיום ההשקעה לתושב בתל אביב היא 1% בהשוואה לאמסטרדם או לווינה ואפילו פחותה בהרבה מההשקעה לתושב בקהיר השכנה". ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "יש תחושה של נתק בין המאמצים לפתור את מצוקת הדיור לבין המאמצים לקדם את התחבורה הציבורית. תהליכי בנייה למגורים אינם מגובים בפיתוח תשתיות תחבורה ציבורית, מה שייקר את פתרונות המגורים החדשים לציבור, כי זוגות יידרשו להחזיק שני רכבים או שיעדיפו לחזור למרכזי הערים, חרף מחירי הדיור הגבוהים, בגלל הנגישות התחבורתית, למקומות העבודה ובכלל. נדרש לנצל את פינוי מחנות צה"ל לבנייה מסיבית וצפופה, יחד עם תחבורה ציבורית". ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו): "הירידה בתקציב הרשות יוביל למגמה הפוכה מזו הקיימת בעולם של ירידת מספר תאונות הדרכים".

יו"ר ועדת הכספים סיכם את הדיון ואמר: "חייבים למצוא דרכים להקל על התחבורה בכניסות לערים, בדגש על הכניסה לירושלים". בשל קוצר הזמן לא אושרה היום העברת התקציב.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - ביצוע תקציב 2016 , תקציב ותכנית העבודה 2018-2017 / מצגת
מצגת לוועדת הכספים - 9 בנובמבר 2016 (45 עמ')
תיאור וניתוח הצעת תקציב משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים לשנים 2018-2017 / מסמך
מוגש לוועדת הכספים לקראת דיון ב-9 בנובמבר 2016 (14 עמ')

תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אגד   אגד תעבורה   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמיר אסרף / Amir Asraf   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד  ביטן / David Bitan   דן / Dan   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   לי זיתוני   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטרופולין /  Metropoline   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרק פטריק   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קווים   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   קרן טרנר / Keren Tarner   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שחר גרינשפן   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הפסקנו לתקצב כבישים יותר מאוטובוסים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 7.11.16) בטיפול בכביש 89 בין כברי לנהריה בצפון, לבקשת שורת חברי כנסת. זאת לנוכח גילוי אוזלת יד מצד משרד התחבורה בטיפול בכביש, שמסכן את חייהם של תושבי הגליל המערבי. היו"ר איתן כבל פתח את הדיון בביקורת על היעדרותו של מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, ואמר כי הוא מעוניין להגיע לתוצאות מעשיות ולכן מצפה שבישיבה כזו ישתתפו מי שיש להם סמכות לקבל החלטות במקום.
07/11/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים עולה - אך צעדים חיוניים לא מבוצעים, כולל כאלו שעליהם הוחלט לפני למעלה מעשור. כך מגלה (יום ג', 1.11.16) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בחלק הראשון של הדוח השנתי.
01/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
סגן נשיאת בית משפט השלום בהרצליה, יחזקאל הראל, פסק (13.10.16) בתביעת נזיקין בעקבות תאונת דרכים - שבע שנים לאחר הגשת התביעה. הראל אינו מסביר את פשר העיכוב הניכר, לו משמעות רבה כאשר מדובר במי שזקוק לכסף בין היתר למימון הוצאות רפואיות ועזרת הזולת, כפי שפסק הראל עצמו.
23/10/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים של ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב אשר, קיימה (יום א', 9.10.16) סיור בבית החולים לוינשטיין, שנועד לבחון את הטיפול והשיקום של נפגעי תאונות הדרכים וכן ללמוד על תוכניות שמפעיל בית החולים למניעת תאונות דרכים.
09/10/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
תרמית בתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד) אינה עילה לדחייתה על הסף - קובע (27.9.16) בית המשפט המחוזי בתל אביב.
06/10/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
מאסר לגורם התאונה בבית יהושע  /  איתמר לוין
כמעט לא קרה דבר מאז שימוע התאונות  /  עידן יוסף
ראש חדש לאגף התנועה: תנ"צ דורון ידיד  /  עידן יוסף
תנועה נכונה  /  עו"ד אילון אורון
עברו באור אדום  /  איתמר לוין
זהירות, סלולר בדרך  /  עידן יוסף
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il