|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

"לדינה זילבר אין סמכות על <br>אירועים נפרדים של עיריות"

שרת המשפטים אומרת כי סמכותה של המשנה ליועמ"ש בעניין הדרת נשים מוגבלת רק לרשויות ממשלתיות גפני: מי הסמיך אותה? שקד: הממשלה - כשהייתם באופוזיציה. לא מוצא חן? תשנה
17/11/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   הדרת נשים   |   תגובות
גפני. ימי קבלה נפרדים בשירות התעסוקה

מה יעשה גפני
איני מפקפק בכנות זעקות השבר של גפני על הפגיעה בציבור הדתי, שנעשית בכלים משפטיים בשם הדרת נשים כביכול. הפתרון לכך לא יימצא בדמות נאומים חוצבי להבות מעל בימת הכנסת, אלא בעבודה סיזיפית כמחוקק. ספק אם לגפני יהיה האומץ להרים את הכפפה שזרקה לו השרה שקד ולפעול לשינוי החלטת הממשלה, שלמעשה כופה ערכים חילוניים על ציבור דתי. מניין לי? משום שתחת אפם של גפני וחברי סיעתו, פחתה באופן משמעותי זהותה היהודית של המדינה - במסחר, בעבודות בשבת, בענייני צניעות, כשרות ועוד. פה ושם נשמעו מחאות, אך לא נעשו פעולות ממשיות לבלימת תופעות חילון המדינה שניתן היה לעשות בהתאם להסכמים הקואליציוניים. הבור לא נשאר ריק. הוא התמלא בנחשים ועקרבים. בחלל שנוצר ניתן היה להעביר החלטת ממשלה בעניין הדרת נשים, להכניס לצה"ל פקודות אנטי-דתיות בענייני זקן ושירות מעורב, להכפיל בצורה חסרת פרופורציה את האוטובוסים בשבת, להחליט על כותל רפורמי ועוד. התוצאות כבר מתחילות לתת אותותיהן בשטח, וכך האזרח הדתי מוצא מדינה פחות יהודית שמכה על ימין ועל שמאל באורחות חייו, והכל בהכשר מפלגות דתיות שיושבות בממשלה באין מעש. יושבות - ושותקות.
▪ עידן יוסף

שרת המשפטים איילת שקד מבהירה כי סמכותה של המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, בנושא יישום הדוח למניעת הדרת נשים מוגבלות אך ורק למוסדות ממשלתיים ואינה חלה על רשויות מקומיות או על אוניברסיטאות. לדבריה, לכל היותר יכולה זילבר להאיר את תשומת הלב של הרשות או של המל"ג כפי שנהגה, ואלה סוברניות להחליט בעצמן. "אני מציעה שגם רשויות מקומיות וגם אוניברסיטאות לא יתפרקו מסמכותן. הסמכות נתונה בידיהן", המליצה שקד.

שקד אמרה את הדברים במליאת הכנסת במסגרת הצעה לסדר היום (יום ד', 16.11.16) שהגיש חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), בנושא: "התערבות הייעוץ המשפטי ומשטרת ישראל באירועי ההקפות השניות ובאירועי תרבות ייחודיים".

"מי הסמיך את המשנה ליועץ המשפטי לקבל החלטות שצריך לקבל המחוקק? האם הכנסת חוקקה משהו? האם היה איזה תהליך? הממשלה קיבלה החלטה? איך מקבלים החלטות מהסוג הזה, שלפי דעתי זו פגיעה בחוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו?", הקשה גפני, והופתע לשמוע שהחלטת ממשלה שכזו אכן התקבלה. השרה שקד השיבה כי כאשר יהדות התורה הייתה באופוזיציה ב-2013 אימץ היועמ"ש לממשלה הקודם יהודה וינשטיין את המלצות הצוות שמינה, ומינה את זילבר כאחראית ליישום ההמלצות. מאחר שמדובר בעניין של מדיניות - הממשלה קיבלה בשנת 2014 את החלטה מס' 1526, שמאמצת את הדוח. "אתה היום בממשלה. היום אתם בקואליציה", עקצה שקד. "תקרא את הדוח הזה, תקרא את החלטת הממשלה, ואם יש משהו שאתה חושב שצריך לשנות, אז קודם כל כחבר קואליציה אתה בוודאי יכול לעשות את זה".

בהצעה לסדר שהגיש, סיפר ח"כ גפני על כך שביום הזיכרון לשואה ולגבורה ביקשו סטודנטים וסטודנטיות דתיים לקיים אירוע נפרד, וזילבר כתבה למועצה להשכלה גבוהה "יום הזיכרון הוא יום מאחד, ואי-אפשר לעשות הפרדה בין גברים לנשים". גפני כתב לזילבר: "אני מזדהה עם ההוראה שלך, מכיוון שאני סבור שלאדם דתי שומר תורה ומצוות שמקפיד על הפרדה בין גברים לנשים, אסור ללכת למוסדות להשכלה גבוהה. ואת הוכחת את מה שאמרתי כל השנים, שזה נכון". עוד כתב לה, שלכתוב שביום שצריך איחוד אסור לעשות הפרדה בין גברים לנשים, זה מעיד על בורות מוחלטת.

עוד סיפר על פניות דומות שקיבל מסטודנטים וסטודנטיות, שביקשו לקיים אירוע נפרד ביום הסטודנט בירושלים. "מי שמדבר על הדרת נשים פשוט מדבר שטויות. הוא בור ועם הארץ. מדובר על נושא של צניעות. אנחנו מתחנכים ככה. יש היום גם בציונות הדתית כאלה שמתחנכים. הילדים שלנו לא לומדים עם בנות; כשאנחנו עושים חתונה או ברית-מילה יש הפרדה בין גברים לנשים; בבית-הכנסת יש הפרדה - הפרדה שאצלנו, דרך אגב, בציבור החרדי, הנשים יותר חזקות בזה מאשר הגברים".

גפני האשים את זילבר בפטרונות: "היא לא מבינה מהחיים שלה בעניין של צניעות, והיא לא יכולה לתת הוראות. היא כתבה לי מכתב. הדבר היחיד שהרגיז אותי - היא כתבה באריכות: בפולחן דתי אפשר. לא הבנתי למה בפולחן דתי אפשר. גם כתבתי לה את זה: אם אסור, אז בפולחן דתי ודאי שאסור, מפני שפולחן דתי זה הוראה. מה זה פולחן דתי? מותר או אסור? זה עבירה על החוק? אז עבירה על החוק. אז גם בפולחן דתי אסור. לא רציני. המשפט היחיד שהרגיז אותי במכתב שלה זה שהיא כותבת לי בסוף, והיא מנקדת את זה כדי שאני אדע: כתוב בתורה בספר בראשית: 'ויברא אלוקים את האדם, בצלם אלוקים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אתם". שאני אדע, כשהקדוש-ברוך-הוא ברא את האדם, הוא ברא זכר ונקבה. לא ידעתי עד המכתב של דינה זילבר. אמרתי לה: מה שאתם עושים ואתם מאפשרים לעשות ברחובות הערים מנשים עם הפרסומות - אילולא אנחנו הכל היה פה פרוץ. אצלנו ההלכה היא שהאדם אוהב את אשתו כגופו ומכבדה יותר מגופו. לא ראיתי את זה במקומות אחרים. אני מכיר את הציבור החרדי, אני מכיר גם את הציבור הדתי. אני מציע קצת דרך ארץ כאשר מדברים על הציבור הזה...

"פעילות מכוונת נגד חרדים"

"מה שקורה כאן הופך להיות תהליך שאני, כאדם חרדי - אני אחיה כאן, בעזרת השם, אני לא יוצא מהארץ, אני אוהב את ארץ-ישראל, אני כאן חלק מהעניין - מי מסמיך אותה בדבר כל-כך קריטי של אורח חיים מוחלט? לא רק החרדים, גם בציונות הדתית, יש אפילו פה ושם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות שאומרים: אנחנו חושבים שכך צריך להיות, אבל אני מדבר על אלה שרוצים את זה. אני לא מבקש במקום שבו אומרים האנשים: אנחנו רוצים להיות בלי הפרדה. אז לא... מה התהליך הבא? התהליך הבא, שדינה זילבר תשלח משטרה אם אני עושה - כבר חיתנתי את כל הילדים - חתונה לילד ואני עושה הפרדה בין גברים לנשים, היא תשלח משטרה לעצור אותי. למה לא? זה לא פולחן דתי. אני עושה מסיבת יום הולדת לאשתי, ואנחנו מזמינים משפחה מורחבת, עושים הפרדה בין גברים לנשים, היא תשלח את השב"כ כדי לעצור אותי. אני רוצה להבין לאן אנחנו הולכים. לאן? תגידו את האמת. שלא נחיה כאן? תגידו. אנחנו לא נשנה את אורחות החיים".

גפני האשים את דינה זילבר בכך שכל פעילותה נגד הדרת נשים מכוונת נגד החרדים. הוא הציג מודעה של שירות התעסוקה בוואדי-ג'וז, בה נכתב שקבלת קהל לגברים נעשית בימים ב' ו-ה', ולנשים ימים אחרים. "אם אישה בוואדי-ג'וז רוצה לבוא בימים האלה שיש שם גברים, השומר לא נותן לה להיכנס. ולכן דינה זילבר לא מתכוונת להפרדה בין גברים לנשים, היא לא מתכוונת לעשות פה אורח חיים נורמלי לפי דעתה, שאני חולק עליה. היא מתכוונת נגדנו. ביום שיש אחדות בעם צריך לאפשר לכולם להיות, ולא לגרום לכך שאדם שמקפיד על הפרדה בגלל צניעות או אישה שמקפידה על הפרדה לא תוכל לבוא".

"כפייה חילונית לא פחות גרועה"

ח"כ יהודה גליק (ליכוד) פנה לשרה שקד: "אני אדם אורתודוקסי, אבל יצאתי להגנת הנשים שמניחות תפילין בכותל כי חשבתי שאסור לנו לכפות את עמדתנו עליהן; יצאתי למען מצעד הגאווה למרות שאני מתנגד לו, כי חשבתי שאסור לנו לכפות. הכפייה נגד אוכלוסייה חרדית שרוצה לנהוג - כפייה חילונית היא לא פחות גרועה. ולבטל את האירוע הזה בתל אביב היה פשע, אבל עם זאת, עשיתי שירות למען הגברת זילבר, אני מבקש שתעדכני אותה. באירועי הסיגד רק אתיופים שרים, בתימניאדה רק תימנים, במופע של קווין ואדם למברט בתל אביב רק גברים שרו. באזכרה של יצחק רבין השבוע שר רק זמר, בלוויה של שמעון פרס רק זמר. כל המואזינים בכל הארץ הם רק גברים. אגב, גם בכנסת יש שירותים נפרדים לגברים ולנשים, ולא נותנים לנשים להיכנס לשירותי גברים, וגם בבית הכנסת פה יש הפרדה. גבירתי, אני מבקש לא להיכנס ולכפות כפייה חילונית על הציבור החרדי, כי זה יחזור אלינו כבומרנג".

דעה הפוכה השמיעה ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני): "אני מכבדת את הציבור החרדי, חבר הכנסת גפני, אני רק, באמת-באמת, מתחננת שגם אתם תכבדו את הציבור החילוני. יש מרחב ציבורי במדינת ישראל. יכול להיות שהאוניברסיטה היא לא מרחב ציבורי, אבל כיכר רבין, או כיכר מלכי ישראל לשעבר, בתל אביב, עונה על ההגדרה מרחב ציבורי, ובסופו של דבר - אני חושבת שחשוב שהזכויות שלכם יישמרו, אני חושבת שאם כבר, אנחנו צריכים להיזהר מכפייה הפוכה".

שרת המשפטים סיכמה את עמדתה: "היועץ המשפטי לממשלה בהחלט יכול להנחות משרדי ממשלה. צריך לבדוק כל עניין לגופו - לשם מה קיימת ההפרדה, באיזו צורה היא קיימת, האם יש שוויון בין גברים לנשים. אני חושבת שאפשר למצוא את האיזון המתאים בין באמת כיבוד נשים ואי-הדרתן, לבין העובדה שחרדים ודתיים יוכלו לחיות לפי אמונתם ולפי תפישת עולמם".
הנדון: יישום הדוח המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים מהמרחב הציבורי – עדכון מטעם היועץ המשפטי לממשלה / עדכון
ביום כ"ח אדר ב' התשע"ד, 30.3.2014, קיבלה ממשלת ישראל את החלטת הממשלה מס' 1526 "מניעת הדרת הנשים במרחב הציבורי" שהוגשה על ידי שרת המשפטים ושרת התרבות והספורט. בהחלטה נאמר כי ממשלת ישראל מכירה בכך שתופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי היא תופעה חמורה המתאפיינת בהפלייתן של נשים באשר הן נשים המחייבת פעולה ממשלתית אקטיבית לביעורה. ההחלטה התקבלה לאחר שממשלת ישראל עיינה בדוח המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי אשר אומץ על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ובמסגרתה הוטל על השרים הרלבנטיים ליישום המלצות הדוח, להגיש עדכון לממשלה תוך 90 ימים בדבר פעולות שננקטו לקראת בחינה ויישום של ההנחיות שנכללו בדוח. כן נקבע לקיים ישיבת מעקב בנוגע להחלטות אלו תוך 120 ימים מקבלת ההחלטה. 90 הימים שנקבעו להגשת עדכון לממשלה עתידים לחלוף ביום ל' בסיוון התשע"ד, 28.6.2014. לקראת ישיבת הממשלה הצפויה ביום ראשון, א' תמוז התשע"ד, 29.6.2014, אנו מתכבדים להביא בפני השרים תקציר ועדכון בכל הנוגע לטיפול בהיבטים המשפטיים של התופעה מצדו של היועץ המשפטי לממשלה.
הדרת נשים / חוזר
חוזר סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים ושירותי בריאות נוספים (בפועל)
מניעת הדרת הנשים במרחב הציבורי / הצעה להחלטה
החלטת ממשלה זו משקפת את מחויבותה המתמשכת של ממשלת ישראל לטיפול אקטיבי בסוגיה. אין לקבל את הימשכותם של ביטויי הדרת הנשים במרחב הציבורי. החלטה זו נועדה להבטיח שכלל שרי הממשלה ערים לנושא ופועלים בתחומי משרדיהם ליישומן המלא של המלצות קיימות, ולטיפול בבעיות נוספות, ככל שישנן. עוד נועדה ההחלטה להבטיח כי היועץ המשפטי לממשלה יקבל את דיווחי השרים בעניין מופעי הדרת נשים בתחום משרדיהם לעיונו.
דוח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי / דוח
ביום י' בטבת התשע"ב ( 5 בינואר 2012 ) מינה היועץ המשפטי לממשלה צוות משרדי בנושא הדרת נשים. הצוות הוקם לאחר שרבו הדיווחים על תופעות שונות של הפלית נשים, ובעיקר הדרתן מן המרחב הציבורי לעתים תוך הפעלת אלימות מילולית ופיסית. על הצוות הוטל לבחון את ההיבטים המשפטיים של כמה ביטויים עיקריים של תופעה זו, ולגבש המלצות לטיפול בהם, הן במישור הפלילי והן במישור המנהלי. כן התבקש הצוות לחוות דעתו בשאלת הצורך בתיקוני חקיקה.
המלצות הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים / מכתב
תמצית ההמלצות שאותן אימץ יהודה וינשטיין בתחומים השונים ובמס' סוגיות פרטניות. מבקש את התייחסות השרים הרלבנטים לסוגיות הללו, בטרם יפיץ היועץ הנחיות אופרטיביות מטעמו.

"עיתון המודיע מדיר נשים"

בתוך כך, קראה עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון לבאי ועידת כלכלה ועסקים שמקיים העיתון החרדי "המודיע", בטאונה של אגודת ישראל, להחרים את האירוע, בשל מה שהגדירה כהדרת נשים - אירוע לגברים בלבד שבמהלכו לא ינאמו נשים. בפנייה שניסח מנכ"ל העמותה אורי רגב, נכתב למשתתפים כי השתתפותם נותנת לגיטימציה ל"מדיניות פסולה, הסותרת את ערכי היסוד של מדינת ישראל, אשר מנציחה הדרת נשים ופוגעת פגיעה קשה בעקרון השוויון המגדרי". לדבריו, נושאי הוועידה נוגעים גם לנשים וכי השתתפותן חשובה לא רק ברובד העקרוני והסמלי אלא גם בממד הענייני.

תאריך:  17/11/2016   |   עודכן:  17/11/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דינה זילבר / Dina Zilber   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הדרת נשים   הוצאת עיתון הארץ בע"מ   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יהודה וינשטיין   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון פרס / Shimon Peres   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לדינה זילבר אין סמכות על אירועים נפרדים של עיריות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הדרת נשים
כתבת הניו-יורק טיימס, מונה אל נגר, התלוותה לנשים שהתמודדו בסעודיה בפעם הראשונה בבחירות. במערכת הבחירות שהתקיימה בסעודיה בשנה שעברה הייתה זו הפעם הראשונה שבה הורשו נשים לבחור ולהיבחר. כל זאת, בזמן שעדיין אסור להן לנהוג במדינה.
23/10/2016  |  איציק וולף  |   מיוחדים ברשת
חברת ביטוח ישיר הפלתה לרעה גברים - וזאת דווקא מתוך שוביניזם, פטרונות כלפי נשים וסטראוטיפים נגדן. כך קובע (30.7.16) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עופר גרוסקופף.
04/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
בן-דרור ימיני, בטורו בידיעות אחרונות עוסק בפרשת הבורקיני של השבוע האחרון. על חופה של העיר ניס, שוטרים דרשו מאישה מוסלמית להסיר את הבורקיני שמשתלשל מראשה, ומכסה את גופה. התמונות, כאמור, הפכו לויראליות. ימיני מסביר שלא פה קבור הכלב, ואם רוצים להיאבק באיסלאם הקיצוני, לא זו הדרך. הוא כותב:
26/08/2016  |  ענבל בר-און  |   מיוחדים ברשת
בית המשפט העליון דחה (יום ג', 5.7.16) את ערעורה של תחנת הרדיו התורנית-ספרדית "קול ברמה" על אישור תביעה יצוגית בשל הדרת נשים. את התביעה, בסך 104 מיליון שקלים, הגיש פורום קולך, על התקופה בה נמנע מנשים לעלות לשידור בתחנה.
05/07/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
נמשכת הדרת הנשים בקווי התחבורה הציבורית. למרות הנחיית משרד התחבורה שלא לאפשר העלאת נוסעים מן הדלת אחורית, למעט בקווים המורדים לכך בהם הותקנו מכונות כרטוס מאחור, התופעה נמשכת.
14/01/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il