רשות שדות התעופה (רש"ת) תעביר למדינה בשנתיים הקרובות סך של 1.93 מיליארד שקל. כך אושר בוועדת הכספים של הכנסת.
העברת הכסף תיעשה בארבע פעימות: באמצע שנת 2017 ובסופה תעביר רש"ת למדינה סכום של 740 מיליון שקל - 370 מיליון שקל בכל פעימה. באמצע שנת 2018 ובסופה, היא תעביר למדינה סכום של 1.19 מיליארד שקל - 595 מיליון שקל בכל פעימה.
מקור הכספים בעודפים גדולים בתזרים המזומנים של רשות שדות התעופה, הנובעים מהפעילות המסחרית בנמל התעופה בן-גוריון. יוזמת המדינה בעניין באה לאחר שמשרדי התחבורה והאוצר, בסיוע משרדי רואי חשבון, ערכו בדיקה מעמיקה של תזרים המזומנים ושל הדוחות הכספיים של רש"ת. לפי הבדיקה, בראשית 2016 הצטברו ברש"ת עודפים של למעלה מ-3 מיליארד שקל.
מקור עודפי המזומנים של רש"ת אינם נובעים מכספיי האגרות שהיא גובה בנתב"ג, שכן אלו משמשים אותה למימון הפעילויות שבעבורן היא גובה את האגרות. הפעילויות הללו עולות יותר מסך כל ההכנסות של רש"ת מהאגרות ונדרש מקור כספי נוסף לצורך המימון שלהן.
למרות שההצעה אושרה פה אחד על-ידי כל חברי ועדת הכספים, הגיש יו"ר הוועדה, ח"כ
משה גפני (
יהדות התורה) שתי הסתייגויות להצעה. הסתייגות נוספת הוגשה על-ידי ח"כ
יצחק וקנין (
ש"ס). כל ההסתייגויות נתמכו על-ידי האופוזיציה והמשותף להן - הן נוגעות לנושאים אחרים בחוק ההסדרים כתנאי לאישור הסופי של סעיף החוק הנוגע להעברת הכספים מרש"ת לקופת המדינה.
ח"כ גפני דרש לקבוע הארכת מועדים לגבי העלאת גיל הפרישה לנשים, שאם לא ייקבע בחוק במועדים יידחו, אמור להתחיל לעלות בהדרגתיות ובאופן אוטומטי ב-1 בינואר 2017. הסתייגות שנייה שהגיש גפני נוגעת לניצולי השואה. לדבריו, ב-2011 חוקק המאפשר לניצולי שואה שהתאלמנו לקבל תגמול בגין בן הזוג ניצול השואה שנפטר. החוק הזה לא חל על ניצולים שהתאלמנו לפני חקיקתו ב-2011. עתה דורש גפני, לתת את אותה גמלה גם לאותם ניצולים שבני או בנות זוגם נפטרו קודם חקיקת החוק ב-2011.
בהסתייגותו של ח"כ וקנין, הוא דורש להאריך בעשור, עד שנת 2027, חוק המקנה סיוע לחקלאים בקווי העימות באמצעות סובסידיה. החוק הזה נחקק לראשונה ב-1990 והוארך מעת לעת במשך במספר פעמים וצפוי להסתיים בסוף 2016. עתה כאמור, הוא מבקש להאריכו עד 2027. גם הסתייגות זו כאמור, זכתה לתמיכת חברי האופוזיציה בוועדה.