ועדת השרים לכלכלה בראשה עומד שר האוצר סילבן שלום, החליטה על הקמת פרויקט קו הרכבת מתל אביב לראשון לציון, בעלות כוללת של 1.1 מיליארד ש"ח.
קו הרכבת המתוכנן לאורך כביש איילון, מתל אביב ועד לראשון לציון, נועד לשפר את הנגישות מדרום מטרופולין תל אביב למרכז העסקים הראשי של המטרופולין.
בפרק דברי ההסבר של ההצעה שהונחה בפני ועדת השרים נאמר, כי קידום הפרויקט נתקל במספר קשיים, שעיקרם טיפול בפינויים שונים לאורך תוואי המסילה, המעכבים את הקמתה. לכן יש צורך לבצע עבודות הכנה יקרות למסילה, במסגרת העבודות המתבצעות כיום להקמת כביש האילון דרום.
הוועדה החליטה לפעול לקידום הפרויקט במהירות, בסיוע הסקטור הפרטי. משמעות הדבר: תוך זמן קצר - אם לא יחולו עיכובים - צפוי פרסום מכרז, שיזמין יזמים ליטול חלק בהקמת הפרויקט היוקרתי.
ועדת השרים החליטה לבצע שורה של צעדים, כדי להוציא אל הפועל את הפרויקט, הנחשב לאחד הגדולים באזור המרכז - במיוחד בתקופה של שפל כלכלי ופיטורין. אלה הצעדים:
1) חברת נתיבי איילון תבצע הקמת קירות התמך לאורך איילון דרום, הנדרשים להקמת המסילה מתל אביב לראשון לציון (מערב). אומדן עלות העבודות הללו - 130 מיליון ש"ח;
2) נתיבי איילון, בתיאום עם רכבת ישראל, תסכם את הטיפול בפינויים הנדרשים בבית ספר הולץ ובית הבילויים בתל אביב עד יום 31.12.01. תקציב נתיבי איילון בשנת 2002 יכלול סכום של 20 מיליון ש"ח;
3) רכבת ישראל תפרסם מכרז ראשון להקמת מסילה שלישית באיילון, מתחנת השלום ועד תחנת ההגנה עד יום 31.12.01, ולפרסם את כלל המכרזים החדשים להקמת המסילה השלישית עד יום 30.4.02;
3) צוות משותף למשרד התחבורה ומשרד האוצר יגבש המלצות, שיוגשו לשרים תוך שלושה חודשים, לקידום אפשרות שילוב הסקטור הפרטי בפרויקט.