|
|
מירווח פנים משופר
|
|
|
|
לוח שעונים מעורפל
|
|
|
|
|
מיצובושי ממשיכה במיתקפת הדגמים החדשים, ועתה היא מציגה מחליפה לדגם הקולט הקטנה. המכונית תיוצר בשיתוף הדוק עם חברת האם דיימלר קרייזלר, יצרנית מרצדס בנץ, ולישראל תגיע לקראת סוף השנה הקלנדרית.
הסופר מיני החדשה תחשף בתערוכת המכוניות הבינלאומית שתערך בז'נבה באביב הקרוב, וכחצי שנה מאוחר יחל שיווקה ברחבי העולם. כפי שמסר לנו בתערוכת פריז האחרונה, מעצב החברה, אוליבייה בוליי, תביא המיצובישי קולט החדשה לביטוי את הידע שלו וזה שנצבר בחברה בשנים האחרונות, אשר מגיעים למימוש, תודות לגב הפיננסי של דיימלר קרייזלר.
המנוע החדש תוכנן ביפן וייוצר במפעלי מרצדס בנץ בגרמניה. ה'מרצדובישי' עצמה תיוצר במפעלי דיימלר קריזלר בהולנד, בו יחל הקונצרן את ייצור רכבי הסמארט ForFor, תוך הפסקת ייצור הכריזמה - שהוחלפה בינתיים על-ידי הלאנסר החדשה.
למכונית מנוע בנזין חדש בעל גל זיזים עליון כפול - DOHC ונפחים מגוונים החל ב- 1.1 ליטר, דרך 1.3 ל' וגמור ב- 1.5 ליטר. כמו כן פותח מנוע דיזל חדש בעל הזרקת סולר ישירה, בנפח 1.5 ליטר. הקולט תשווק בשתי אופציות לתיבת הילוכים: גיר ידני וגיר חדש וספורטיבי, אוטומטי - ידני.
לקולט החדשה תוי עיצוב נקיים וברורים, ומגוון אביזרי בטיחות, ובהם מלבד בלמי ABS, גם מערכת בקרת משיכה מסוג EBD ואופציה ל - MASC Mitsubishi Active Stability Control system - בקרת אחיזה דינאמית. בנוסף תוצג הקולט עם אפשריות לכריות אוויר לנהג ולנוסע, לצד וכריות וילון. הנדסת האנוש כוללת אביזרי נוחות מגוונים, ובהם מערכת צינון בתא כפפות ומחליף CD.
לנוכח מיגוון האפשרויות, טרם החליט דן אורנשטיין, מנכ"ל יבואנית מיצובישי - ישראל, באיזה נפחי מנוע תשווק הקולט בישראל, אליה היא צפויה להגיע ברבעון הרביעי של שנת 2004, ועל מחירה הניגזר של המכונית החדשה.
התמונה הנחשפת היום מעידה על ריסון טעמו הייחודי של מעצב הבית הצרפתי, למכונית אשר עם 4 דלתותיה תעשה אולי את דגם הקולט למכונית פופולרית גם בישראל. המבנה גבוה יחסית באופן המאפשר מירווח פנים טוב, וקפיצת מדרגה ממכונית קופה צפופה, לסופר מיני שעל סף המיני ואן.