וועדת הכספים של הכנסת, החליטה היום (ב', 26.1.04) לדחות את המשך הדיון בנושא הצו להעלאת הבלו על הסולר בשיעור של 30 אגורות לליטר, למועד מאוחר יותר. זאת בשל התנגדות לאישור הצו, שהובעה מצידם של כל חברי הכנסת שהשתתפו בוועדה.
את הקואליציה הנדירה של נציגי הליכוד, שינוי, העבודה, מרצ, אגודת ישראל וש"ס, שהצליחה להדוף את פניית האוצר לאשר את הצו בתוספת בלו על הסולר, גייס גבי בן-הרוש, ראש לובי בעלי המשאיות המכונה "יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל".
נציגי ענף ההובלה, ההסעה והמוניות הציגו שורה של טענות באשר לזיקה הצודקת לדעתם בין המצב הכלכלי בו שרוי הענף לבין עקומת תאונות הדרכים. "חברי הכנסת גילו הבנה לעובדה כי העיתוי הנוכחי בעת המיתון בו המשק שרוי איננו נכון להטלת מס נוסף על הציבור בדגש על הסקטור היצרני והעסקי", אומר דוברו של גבי בן-הרוש, אשר מדווח כי בן-הרוש "הציג את נתוני החברות מההיבט המשקי ומההיבט הבטיחותי ותבע לאמץ את דוחות ועדת סגיס וועדת לנגנטל, אשר הוקמו על רקע מאבק הסולר בשנת 99 ושנת 2000".
בן-הרוש הדגיש את נושא הבטיחות בדרכים בלהט כה רב, עד שלנגנטל דרש להוציא אותו מאולם ועדת החקירה שהקים לצורך העניין.
חבר הכנסת אברהם (בייגה) שוחט ציין, כי העקרונות שמנחים אותו בהתנגדותו לצו האמור הם שאין ולא היה מעולם מס יעודי והודעת האוצר בדבר מס ישיר למימון גדר ההפרדה איננו מקובל. "הממשלה מודיעה חדשות לבקרים, כי כמדיניות היא מפחיתה את המיסוי ובמקביל היא מבקשת לאשר תוספת מס בלתי מוצדק", טען שוחט.
יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם הירשזון, זיהה את ההתנגדות הנחרצת של כל המשתתפים והודיע על דחיית ההצבעה לדיון נוסף.
משמעות ההחלטה הינה, כי ועדת הכספים חייבת להתכנס עד 22.2.04 - תום מועד 60 היום הקבועים בחוק המחייבים את אישור ועדת הכספים של הכנסת.
במועצת המובילים והמסיעים בישראל מתארגנים לישיבה הבאה על-מנת להבטיח דחייה סופית של הצו המורה על העלאת הבלו על הסולר.