מחקר כלכלי-תעופתי חדש של בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית והמרכז למחקר תעופתי במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, מציג את הערך הכלכלי של תוספת סלוטים (חלונות זמן תעופתיים) בשדות התעופה העמוסים ברחבי העולם. פרופ' ניקול אדלר, מומחית לחקר ביצועים וניהול התפעול מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, ד"ר יקטרינה יז'מסקי וקברניט איתי אלון, חוקר בכיר במרכז למחקר תעופתי במכון פישר, בנו מודל מתמטי המשווה בין מגוון משתנים בעשרות שדות תעופה בארצות הברית ואירופה, במטרה למצוא את הערך הכלכלי עבור הגורמים הפועלים ומפעילים שדות תעופה מתוספת חלונות זמן בשדות התעופה העמוסים בעולם, זאת בעקבות הגידול המתמיד בתנועה האווירית העולמית. מציג מגמת עלייה מתמדת, מ-3.4 מיליארד נוסעים בשנת 2015 צפוי לכפול מכך בשנת 2034.