שר התחבורה ישראל כ"ץ אומר כי אומנם על-פי ההסכם בין המדינה לבין אגד, מחויב אגד לפעול ככל יכולתו לתגבור נסיעות, רק אם האוטובוס מתמלא בתחנת המוצא. אולם על-מנת להבטיח רמת שירות נאותה גם בתחנות הביניים, המשרד הנחה את אגד לתגבור נסיעה אחת נוספת במקרים בהם קיים ביקוש מעבר לקיבולת המותרת במהלך הנסיעה.
כפי שדווח ב-News1, במשך זמן ארוך ניטשה מחלוקת בין
משרד התחבורה לאגד באשר לשאלה, מה על אגד לעשות כאשר מספר הנוסעים בעמידה בנסיעות בין-עירוניות הוא עשרה, ובתחנות הביניים ממתינים נוסעים. בעוד שיתר מפעילי התחבורה הציבורית חייבים להוציא נסיעות תגבור, נמנע אגד מלעשות זאת בטענה שההסכם מחייב אותו לתגבר רק כאשר האוטובוס מלא בתחנת המוצא.
ח"כ
אורי מקלב (
יהדות התורה), שנחשף לדיווח ב-News1, פנה בשאילתה ישירה בעניין לשר התחבורה. מתשובת השר עולה כי ההנחיה החדשה של
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית היא מעין פשרה בה יחויב אגד לתגבר נסיעות כאשר ממתינים נוסעים בתחנות הביניים, אך התגבור ייעשה בלא יותר מנסיעה אחת.
בתשובה לשאלת מקלב, השיב השר כי המשרד מפעיל אמצעי אכיפה ובקרה, ובכל מקרה בו לא נשלחה נסיעת תגבור בהתאם לחובות המפעיל, ניתן לפנות ולהגיש תלונה למשרד התחבורה. כמו-כן, יוזם המשרד בדיקות וסקרים על-מנת לזהות מגמה וצורך קבוע בתגבור השירות.
כעת נותר להמתין האם הנחיה זו לאגד אכן תיאכף, בעיקר לנוכח המחלוקת בין אגד לממשלה בעניין כספי הסובסידיה לקואופרטיב ולנוכח המחסור שיש לאגד בנהגים.
יצוין, כי פנייה זו של מקלב, הפעיל מאוד להטבת השירות לנוסעי התחבורה הציבורית, מצטרפת לפנייה אחרת שלו מן השבוע שעבר בה ביקש משר התחבורה כי נוסעים מבוגרים הזכאים להנחה בתחבורה הציבורית לא ייאלצו לטרוח לגשת למרכזי השירות כדי לעדכן את פרופיל המשתמש לפרופיל אזרח ותיק, אלא שההנחה תעודכן באופן אוטומטי ומנפיק הכרטיס ישלח לאזרח ותיק כרטיס חדש לביתו.
השר כ"ץ השיב כי שאלת הצורך בכרטיס רב-קו לשם קבלת הנחת אזרח ותיק בתחבורה ציבורית, והזמינות להנפקת הכרטיסים הללו, תלויים ועומדים בבית המשפט העליון וכי משרד התחבורה יכבד, כמובן, כל פסק דין שיינתן. מקלב גם ציין כי יש תקלות רבות בכרטיסי הרב-קו שאינם 'חכמים' דיים, "כשאובד רב-קו ויש בו כמה חברות, האזרח צריך ללכת לכל חברה בנפרד, מיותר להגיד מה הטרדה. זה הרי לא נמצא זמין, צריך ללכת למרכז שלהם שנמצא במקום אחד בעיר, לפעמים בעיר גם אין את זה, לעמוד בתור בשעות מסוימות, להפסיד ימי עבודה". הוא קרא להפוך את כרטיס הרב-קו לכרטיס חכם אמיתי שיודע לתת מענה לכל הצרכים, לאוטומציה, ולטכנולוגיה.